Studiul major a fost făcut în urma unui proces de 4,69 miliarde de dolari împotriva lui Johnson&Johnson, după ce mai multe femei au pretins că s-au îmbolnăvit din cauza pudrei de talc a companiei. Noua cercetare a descoperit însă că nu există o legătură semnificativă între utilizarea pudrei de talc pe zona genitală și cancerul ovarian. Descoperirile vin după ce Johnson&Johnson a primit ordin să plătească 4,69 miliarde de dolari celor 22 de femei și familiile lor care au susținut că azbestul din pulberea de talc a companiei le-a îmbolnăvit de cancer ovarian. Șase dintre femei au murit din cauza bolii.
La acea vreme, compania a emis o declarație în care a explicat că „rămâne încrezătoare că produsele sale nu conțin azbest și nu provoacă cancer ovarian și intenționează să urmeze toate căile de atac disponibile”. Între timp, un raport recent al Health Canada, organismul guvernamental de sănătate al țării, a remarcat o „asociere pozitivă semnificativă statistic” între expunerea zonei genitale pudrei de talc și cancer ovarian, indicând ca reper alte studii care au găsit particule de talc în ovarele femeilor diagnosticate cu cancer.
Pentru noul studiu, cercetătorii au reunit date de la patru mari grupuri de studiu care au implicat 252.745 de femei în total, cu 57,38% dintre participante care au raportat folosirea pudrei de talc în zona genitală, 10% care au raportat utilizarea acesteia pe termen lung și 22% care au recunoscut utilizarea ei frecventă. După 11 ani, 2.168 de femei au dezvoltat cancer ovarian, ceea ce i-a determinat pe autori să concluzioneze că „nu a existat o asociere semnificativă statistic între utilizarea pulberii în zona genitală”.
Cu toate acestea, unii oameni de știință rămân neconvinși de concluzii, profesorul Kevin McConway de la The Open University argumentând că studiul este imprecis. „Doar pentru că aceste rezultate ar putea fi explicate printr-o variație aleatorie, asta nu înseamnă că nu există cu siguranță nici o diferență de risc - deci există încă incertitudine”.
În ceea ce privește motivul pentru care femeile au început să folosească pudră de talc pentru organele genitale, ginecologul și autorul Dr. Jennifer Gunter sugerează că este înrădăcinat în ipoteza greșită că umiditatea externă provoacă infecții, astfel că multe femei aplică pudră de talc în speranța uscării zonei externe. „Umiditatea este complet normală”, spune Gunter pentru The Independent, adăugând că nu provoacă infecții.„Este adevărat că umiditatea excesivă poate provoca unele neplăceri, dar majoritatea femeilor nu suferă de umiditate excesivă”, adaugă ea. În ciuda noilor descoperiri, Gunter adaugă că ea nu ar recomanda nimănui aplicarea pudrei de talc pe organele genitale.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Louis Vuitton a prezentat Fantasmagory, cel mai recent parfum din colecția Les Extraits, care marchează o evoluție semnificativă în universul parfumurilor de lux.
Jean Paul Gaultier vine astăzi cu o creație ce depășește granițele convenționalului, un elixir incandescent care transformă orice femeie într-o zeiță modernă: Gaultier Divine Elixir.
Kering a lansat o nouă colecție de parfumuri pentru brandul italian de modă Bottega Veneta, numită Mezzanotte.
Céline Dion este starul campaniei pentru sărbători a brandului de cosmetice Charlotte Tilbury.
Balenciaga se pregătește de noi începuturi – pe 4 octombrie, designerul Pierpaolo Piccioli își va dezvălui colecția de debut în calitate de director de creație al casei de modă franceze.