Deși am ajuns în luna a cincea din 2023, se simte ca și cum am fi în 1813, deoarece mănușile de operă în stil regency au preluat pistele și covoarele roșii.
Tendința Bridgerton a avut un moment regal din 2020, deoarece accesoriul delicat a cunoscut o renaștere la începutul pandemiei. Este posibil ca îmbrăcămintea elegantă să fi impus coduri vestimentare și norme de gen în trecut, dar acum a căpătat o viață proprie, subminată pentru vremurile moderne. Iterațiile din piele sunt un must-have, în timp ce omologii lor slinky sunt omniprezente cu burlescul. Atunci când nu evocă sex-appeal, mănușile au devenit elementul preferat al generației Z pentru a se stratifica la întâmplare, purtând elementul de iarnă pe tot parcursul anului, experimentând cu ansamblurile lor.
Mănușile ar putea părea un accesoriu puțin probabil, dar tendințele în modă nu reflectă nimic decât vremurile și starea noastră de spirit colectivă.
Asociate în mod obișnuit cu înalta societate, mănușile au fost concepute inițial pentru a menține mâinile femeilor bogate curate și albe, respingând atât munca manuală, cât și germenii. Până în anii 1960, o femeie nu ar fi ieșit din casă fără mănuși, deoarece modestia era scopul principal. După cum arată expertul în istoria modei și cumpărătorul de lux Paige Rubin, „O femeie nu era considerată complet îmbrăcată dacă ieșea din casă și nu purta mănuși. Pe atunci, era potrivit să-ți scoți mănușile doar dacă erai acasă sau dacă luai masa. În afară de asta, se aștepta ca mâinile tale să fie acoperite.”
Deoarece rochiile de seară acopereau doar umerii purtătorului, o doamnă de rang înalt a trebuit să-și protejeze restul brațelor de privirile curioase. În timp ce mănușile de operă indicau un gen specific de puritate și feminitate, semnificația lor a fost întotdeauna ușor sexuală. Mai puțin este mai mult atunci când vine vorba de accesoriu, deoarece puterile sale seducătoare rezidă în ceea ce ascunde materialul. Mănușile au jucat un rol major în zilele de aur ale erei Old Hollywood, deoarece icoane precum Marilyn Monroe și Audrey Hepburn erau rareori văzute fără ele, acestea semnificând eleganță, frumusețe și dezirabilitate.

În timp ce mănușile de operă au indicat o poziție socială mai înaltă și uneori morală, sensul lor poate și a fost subminat pentru a indica o anumită rasă de senzualitate. Marca de latex Couture Atsuko Kudo știe ceva sau două despre erotic, deoarece studioul este specializat în materialul elastic. Redarea piesei de altfel elegantă într-o țesătură atât de hedonistă adaugă instantaneu sex-appeal, în timp ce aducem înapoi la estetica atent îngrijită a unui timp mai primitor și mai potrivit.
Conotația accesoriului a evoluat în timp. Când țesăturile erau insuficiente în timpul Primului Război Mondial, prioritățile s-au schimbat, dar mănușile au revenit, deoarece flapperii încă le purtau cu rochiile lor cu ciucuri, în ciuda tivurilor în creștere și a coafurilor mai scurte. Între timp, de la Hollywood și de la regalitatea reală au fost cerute modele până la cot din satin.
Cândva un instrument pentru sterilitate, pandemia a declanșat renașterea mănușilor de operă. În timp ce inflația ar putea să nu permită multora dintre noi să trăiască o viață de lux și petrecere a timpului liber așa cum ar fi avut-o predecesorii noștri, gândul de a contracta COVID-19 i-a determinat pe mulți să integreze mănuși de cauciuc în ținuta lor de azi, reimaginând instrumentul igienic la modă. Modelul și directorul de creație Zizi Donohoe a fost unul dintre primii care și-a încântat mănușile în 2020, adăugând ornamente șic din pene și unghii cu apăsare la echipamentele altfel clinice.

Revenirea la mănușile de operă sugerează și o schimbare în mentalitatea noastră. Pandemia și izolarea forțată care a urmat i-au împins pe mulți dintre noi să privim trecutul cu o lupă, descoperind că atitudinile noastre față de sex, modă și, în esență, modul în care ne arătăm în lume, aveau nevoie de unele modificări. De la socoteala media cu hipersexualizarea femeilor tinere în divertisment până la conștientizarea că viețile noastre nu trebuie să fie mereu demne de Instagram, încorporarea mănușilor de operă în ținutele de zi cu zi comunică evoluția noastră colectivă. Pielea continuă să fie pe deplin afișată, dar a existat o schimbare generală către a te îmbrăca pentru tine, în loc să te îmbraci ca să te placă ceilalți. În timp ce am reacționat la cultura de conectare cu celibatul, alegerile noastre în materie de îmbrăcăminte sunt, de asemenea, un răspuns la epoca trecută a „vindelor sexuale”.
O parcurgere scurtă prin TikTok va demonstra că individualismul depășește sexismul în 2023, deoarece îmbrăcarea pentru privirea masculină sau a arăta „cool” este ferm eliminată. În loc să ne uităm la celebrități și influenceri pentru a stabili tendințe, optăm pentru auto-exprimare autentică, chiar dacă aceasta vine cu prețul de „a arăta rău”, deoarece există libertatea de a te deda la modă de dragul modei. „
Numele lor spune totul – mănușile de operă sunt concepute pentru a întruchipa un simț înnăscut de regalitate și frumusețe eterică, ajutându-ne instantaneu să emanăm un aer de farmec și o energie a personajului principal despre care nu știam că este posibilă înainte. La fel ca cerceii cu stele de mare ai Aquamarine, mănușile de operă sunt un suport emoțional și un stimulent de încredere, transportându-ne într-o vară eternă plină de prăjituri de ceai și pahare de șampanie.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Suntem încântați de această colaborare în ediție limitată care combină tehnologia montană cu eleganța modernă — și reinventează articolele esențiale pentru iarnă.
A doua colaborare dintre Jacquemus și Moon Boot dezvăluie trei modele exclusive în care zăpada devine scenă, iar siluetele, personaje într-un vis la mare altitudine.
După doar câteva luni și o singură colecție, directorul de creație Dario Vitale părăsește Versace, lăsând casa de modă în fața unui viitor în redefinire.
Chanel îl anunță oficial pe A$AP Rocky ca ambasador, pecetluind alianța dintre îndrăzneala muzicianului și viziunea contemporană a lui Matthieu Blazy.
Creatorul de modă irlandez Paul Costelloe, designerul personal al prințesei Diana și o prezență obișnuită a Săptămânii Modei de la Londra timp de patru decenii, a murit la vârsta de 80 de ani, a anunțat familia acestui într-un comunicat dat sâmbătă publicității, potrivit Reuters.