Este la fel de populară ca o altă inimă – cea a liniei Play Comme des Garçons, un triumf de la apariția sa în 2002 – și este mai presus de toate un indiciu al unui val care mătură rafturile în 2022: revenirea logomaniei și în mărci de lux și în etichete tinere sau mărci re-emergente.
Astfel, luna, simbol al Marinei Serre, coboară în metrou pe fețe anonime, dar este afișată peste tot în postările lui Beyoncé sau Kylie Jenner. Iconicul D ultra-vizibil al Diesel, preluat de noul său director artistic, Glenn Martens, pe geanta 1DR este vedeta TikTok-ului și este unul dintre cele mai căutate produse de pe platforma Lyst.
Fie că este vorba despre o monogramă – o emblemă care combină litere -, un simbol (o inimă, un trifoi sau o lună) sau chiar litere tipografice, logo-ul, semnul de identitate al unui brand, a invadat sfera modei. Pentru a satura dorințele? În nici un caz. Drept dovadă, motorul de date Tagwalk, care constată un boom semnificativ al căutărilor „logo” pe colecțiile pentru bărbați între 2021 și 2022: + 1178%! Cuvântul cheie „monogramă” pentru confecțiile pentru femei a cunoscut și el o creștere puternică din 2020: + 491% în 2021 și + 275% în 2022.
Recompus, reinterpretat, deturnat, fuzionat între două mărci și chiar piratat, este chiar mai de dorit decât singurul marker al mobilității sociale sau spiritul bling bling cu care a fost mult timp asociat. O nouă privire de modă asupra acestor simboluri care hibridizează acum toate codurile, luxul și strada, autenticitatea și gradul doi. Logo-ul devine aproape umoristic, chiar subversiv.
Acesta este și spiritul care l-a animat pe Jean Touitou, fondatorul APC, când l-a invitat pe Lacoste și legendarul său crocodil să vină să lucreze în această vară la o colecție capsulă în care vedem celebra reptilă verde care cuprinde cele trei litere APC.
Crocodilul Lacoste, jucătorul de polo Ralph Lauren, virgula Nike, trifoliul și cele trei dungi Adidas... toate aceste simboluri ale îmbrăcămintei sport au alimentat logofilia. Iar brandurile de lux au înțeles acest lucru, acum multiplică colaborările de succes cu mărci de sneakers, fie Dior cu Nike sau Gucci și Balenciaga cu Adidas.
Și funcționează, chiar funcționează! Priviți doar succesul magazinelor pop-up vara aceasta al colecției Gucci X Adidas care amestecă cele două lumi ale mărcii cu frunza de trifoi Adidas și monograma Gucci pentru a confirma această atracție. În iunie trecut, la doar câteva ore după deschiderea primului pop-up store din Los Angeles, o listă lungă de piese ștampilate din ambele universuri era deja sold-out! O cruce de semnătură foarte apreciată în special de generațiile tinere.
Pentru că logo-ul excelează în versiunea sa răsucită, hibridizată sau chiar „falsă”. De la Gucci transformat în Guccy în colecția de croazieră 2018 până la colaborări cu North Face și Adidas, Alessandro Michele nu a încetat niciodată să crească dezirabilitatea cachetului mărcii italiene. La fel la Balenciaga, sau Demna, din 2017, de exemplu, a folosit logo-ul senatorului Bernie Sanders în timpul campaniei sale prezidențiale pentru a-l revedea pe jachete și eșarfe din colecția sa de bărbați.
Fendi, în 2018, l-a invitat și pe artistul scoțian de Instagram Hey Reilly, un as al diversiiunii, să se joace cu logo-ul iconic al mărcii imaginat de Karl Lagerfeld în 1965. Și anul trecut, brandul și-a unit forțele cu Versace pentru o colecție memorabilă numită Fendace.
Rezultatul: un potop de logo-uri instagramabile care combină dublu F de la Fendi și legendara meduză Versace.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Victoria's Secret Fashion Show 2024 a avut loc marți seară, 15 octombrie.
Giorgio Armani, fondatorul brandului de modă italian omonim, a declarat că intenţionează să se retragă din activitate în următorii doi sau trei ani, potrivit unui interviu publicat duminică, 13 octombrie, informează Reuters.
După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business.
Christian Louboutin și-a prezentat cea mai recentă colecție cu un show de excepție: un performance artistic desfășurat la legendara piscină Molitor din Paris.
Levi’s anunță o nouă campanie care o are în prim-plan pe vedeta internațională Beyoncé.
Poșeta din aur de 18 karate, la prețul de aproximativ 279.000 de dolari, și-a făcut debutul în timpul spectacolului de modă Rabanne din primăvara anului 2025 de la Paris.