Transplantul de păr este ideal pentru bărbaţii cu alopecie androgenetică, femeile care au părul foarte rar în anumite zone ale scalpului, în special în zona din faţă (linia frunţii sau creştet, de exemplu) şi persoanele care au suferit arsuri sau alte traumatisme la nivelul scalpului.
În schimb, nu este recomandat celor care nu au deloc păr – pentru a beneficia de un transplant de păr, trebuie să aveţi suficient păr „donator”, pentru că transplantarea foliculilor de păr de la o altă persoană nu este posibilă, corpul respinge părul străin. De asemenea, transplantul de păr este contraindicat persoanelor care şi-au pierdut părul din cauza unor medicamente (cum sunt chimioterapicele) şi celor care prezintă risc crescut de apariţie a cicatricilor cheloide.
Iată ce trebuie să ştiţi despre intervenţia de implant capilar!
În funcţie de sensibilitatea scalpului, procedura de extragere a foliculilor din zona donatoare şi implantarea acestora în zona afectată poate fi resimţită diferit. Pe langă acest factor, gradul de disconfort depinde şi de metoda de implant pentru care s-a optat. Pentru a evita acest disconfort, intervenţia se desfăşoară cu anesteziere locală în prealabil.
La scurt timp după ce procedura a fost finalizată, va avea loc o creştere falsă a părului transplantat, care va cădea ulterior. Acest lucru i-ar putea speria pe pacienţi care îşi pot imagina că intervenţia a eşuat şi îşi vor pierde definitiv tot părul. Reţineţi că rădăcinile implantate rămân, iar în 2-3 luni vor creşte în permanenţă fire noi, aproximativ 1 cm pe lună. Rezultatele semnificative pot fi văzute într-un interval de cel puţin 6 luni, timp în care firele de păr îşi vor definitiva ritmul normal de creştere.
Dupa intervenţie, scalpul va fi o perioadă sensibil, iar antiinflamatoarele prescrise pot genera o stare uşoară de ameţeala, ocazional putând apărea şi migrene.
Caracteristicile părului sunt determinate genetic, astfel grosimea firului de păr, lungimea maximă de creştere sau tendinţa de albire nu pot fi modificate în urma intervenţiei. În mod natural, ne naştem cu un număr maxim de foliculi piloşi pe scalp, care variază între 100 000-150 000 de fire. Acest număr poate fi sporit doar prin intermediul transplantului de păr, însă firele vor creşte doar în zona în care au fost transplantate, neputându-se sesiza o extindere a acestuia pe întreg scalpul.
Prin natura operaţiei, medicul estetician intervine la nivel scalpului pentru a prelua foliculi piloşi sănătoşi prin manevre foarte fine, astfel încât integritatea acestora să nu fie lezată. În funcţie de metoda folosită, gradul de invaziune diferă, la fel şi cel de vizibilitate al cicatricelor.
După 2-3 luni de la operaţie începe creşterea permanentă a părului transplantat, aproximativ 1 cm pe lună, fiind necesare cel puţin 6 luni pentru a vedea o creştere semnificativă. Imediat după procedura de implant de păr este indicată urmarea unui tratament antibiotic şi antiinflamator, evitarea expunerii îndelungate la condiţii meteo extreme în prima jumătate de an şi spălarea cât mai blândă a zonei implantate, pentru a evita distrugerea grefei.
Iată câteva sfaturi de îngrijire posttransplant de păr!
Spălaţi-vă pe cap la câteva zile după transplant şi folosiţi un şampon cu ingrediente naturale, cât mai puţin parfumat, în prima lună de la intervenţie
Folosiţi prosoape moi pentru uscarea scalpului după spălare
Nu purtaţi o perioadă şepci, pălării, căciuli sau pulovere pe gât, care se trag greu pe cap
Nu faceţi exerciţii fizice, nu mergeţi la saună sau la înot timp de aproximativ 4 săptămâni
Evitaţi să aplecaţi capul în primele zile după operaţie, să vă expuneţi la soare sau să vă vopsiţi părul în prima lună de la operaţie
Evitaţi atingerea sau scărpinarea scalpului în primele 15 zile după operaţie
Urmaţi o dietă sănătoasă, deoarece sănătatea părului depinde de sănătatea întregului corp.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Pe măsură ce se apropie cea de-a 100-a aniversare, în 2025, Fendi a decis să lanseze o colecție exclusivă de 7 parfumuri care aduce un omagiu istoriei sale, între know-how și spirit de inovație.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.
În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.