Tokyo, orașul în care lumea merge uneori doar pentru a vedea aparate foto vechi și casete audio

Bugetul Japoniei în domeniul cercetării și dezvoltării tehnologiei industriale ocupă locul trei după Statele Unite și China.

În ciuda faptului că se consideră a fi în fruntea tehnologiei de vârf, Japonia menține o relație liniștită cu toate lucrurile vechi. Nippori, Tokyo este cunoscut pentru atmosfera „orașului vechi”, plin de cumpărători din cartierul său en-gros și arcadele stradale. Aici, printre retailerii retro se află un magazin de camere foto deschis eîn 2016. Afișat într-o vitrină de sticlă care se întinde pe întregul perete al magazinului, sunt camere foto pline de nostalgie.

 „Clienții noștri sunt fotografi care au folosit camere de fotografiat de acum 50 de ani și utilizatori novici care nu au atins niciodată o cameră foto de acest gen înainte”, spune proprietarul magazinului, „Majoritatea clienților noștri au între 10 și 20 de ani. Se pare că admiră aspectul unic al fotografiilor cu camere foto vechi postate pe rețelele de socializare precum Instagram. ”

Hi-tech sau lo-fi? Japonia este în general considerată „hi-tech”. Potrivit Ministerului Economiei, Comerțului și Industriei (METI), bugetul Japoniei în domeniul cercetării și dezvoltării tehnologiei industriale ocupă locul trei după Statele Unite și China. Japonia excelează la nivel mondial în domeniile electronicelor casnice, robotică, automobile. În același timp, Japonia are o cultură analogică bogată; ca și cum și aceasta ar fi o tehnologie de ultimă oră, a existat o creștere preferențială obiectelor cum ar fi camerele de foto vechi.

Pe străzile cartierului Nakameguro din Tokyo se află Waltz, un magazin rar din lumea de azi, specializat în vânzarea casetelor. Deschis în 2015, magazinul are o colecție de peste 6.000 de astfel de casete. Pe interiorul unic din lemn, coperțile strălucitoare ale casetelor nu arată deloc retro sau nostalgic. „Casetele nu sunt articole vechi din trecut, ci fac parte dintr-o cultură muzicală nouă și în expansiune”, explică Taro Tsunoda, proprietarul Waltz. Deși magazinul vinde și casete mai vechi la mâna a doua, accentul lor principal cade, de fapt, pe casetele noi. Potrivit lui Tsunoda, din 2010, a existat o creștere a artiștilor, în special din coasta de vest a Americii, care au relansat piese sub formă de casetă. Drept urmare, casetele au fost reevaluate la scară globală. Compania de analiză muzicală BuzzAngle Music a raportat că vânzările de casete au înregistrat o creștere dramatică în 2018, în creștere cu 18,9%. Peste jumătate dintre clienții care vizitează magazinul Waltz sunt străini, iar în timp ce mulți lucrează în industria muzicală, există și profesioniști în materie de modă și design care vin să viziteze magazinul din cu totul alte motive. „Casetele sunt incontestabil atractive. Odată cu digitalizarea și streamingul, muzica s-a transformat în „nimic”. Dar cred că muzica ar trebui să fie un element tangibil. Ceva pe care îl poți atinge fizic, vezi coperta și apoi simți vibrația. În afara acestui magazin, nu puteți obține această experiență ", spune Tsunoda.

Akira Takamasu, vicepreședinte al Universității Kansai și profesor de sociologie, spune că „cultura analogică a Japoniei este direct corelată cu creșterea economică a țării”. Oricare ar fi motivul pentru care obiectele considerate vechi la noi au câștigat dragostea japonezilor – dacă ajungeți în Tokyo chiar merită să vizitați aceste magazine pline cu comori vechi.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Simona Halep, schimbare radicală de look. Sportiva a renunțat la blond

Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.

Milionarul Nick Rădoi și-a făcut testamentul după ce a fost diagnosticat cu cancer

Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.

Whisky-ul Macallan și Bentley costă mai mult decât o mașină nouă

Lumea autovehiculelor de lux și a colaborărilor cu whisky-uri de ultimă generație tocmai a devenit puțin mai mare – și mult mai scumpă – odată cu introducerea noului Macallan Horizon.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Cadourile de la Premiile Oscar 2024 valorează 170.000 de dolari

Pentru al 22-lea an consecutiv, compania de marketing Distinctive Assets, cu sediul în Los Angeles, le-a oferit celebrităților cadouri generoase, constând în produse unice și experiențe de călătorie de lux.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Ce artiști ajung la Summer Well în 2024?

Ce artiști ajung la Summer Well în 2024?

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Fuziunea dintre modă și sunet: boxa portabilă Fendi x Devialet Mania

Fendi arată întotdeauna fabulos și va fi mereu, dar la recenta prezentare de modă Fendi pentru bărbați toamna/iarna 2024, am descoperit că marca de lux sună și grozav.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Cea mai rapidă mașină din lume, scoasă la vânzare. Preţul cerut este uriaş

Cea mai rapidă mașină de șosea din lume, cu o viteză maximă de 300 km/h, a fost scoasă la vânzare.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Mercedes-Benz ridică un hiperturn uimitor în Dubai

După ce a creat un brand inestimabil de prețios în automobile, Mercedes-Benz se extinde în lumea imobiliară cu un nou brand numit Mercedes-Benz Places.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL