În ciuda faptului că se consideră a fi în fruntea tehnologiei de vârf, Japonia menține o relație liniștită cu toate lucrurile vechi. Nippori, Tokyo este cunoscut pentru atmosfera „orașului vechi”, plin de cumpărători din cartierul său en-gros și arcadele stradale. Aici, printre retailerii retro se află un magazin de camere foto deschis eîn 2016. Afișat într-o vitrină de sticlă care se întinde pe întregul perete al magazinului, sunt camere foto pline de nostalgie.
„Clienții noștri sunt fotografi care au folosit camere de fotografiat de acum 50 de ani și utilizatori novici care nu au atins niciodată o cameră foto de acest gen înainte”, spune proprietarul magazinului, „Majoritatea clienților noștri au între 10 și 20 de ani. Se pare că admiră aspectul unic al fotografiilor cu camere foto vechi postate pe rețelele de socializare precum Instagram. ”
Hi-tech sau lo-fi? Japonia este în general considerată „hi-tech”. Potrivit Ministerului Economiei, Comerțului și Industriei (METI), bugetul Japoniei în domeniul cercetării și dezvoltării tehnologiei industriale ocupă locul trei după Statele Unite și China. Japonia excelează la nivel mondial în domeniile electronicelor casnice, robotică, automobile. În același timp, Japonia are o cultură analogică bogată; ca și cum și aceasta ar fi o tehnologie de ultimă oră, a existat o creștere preferențială obiectelor cum ar fi camerele de foto vechi.
Pe străzile cartierului Nakameguro din Tokyo se află Waltz, un magazin rar din lumea de azi, specializat în vânzarea casetelor. Deschis în 2015, magazinul are o colecție de peste 6.000 de astfel de casete. Pe interiorul unic din lemn, coperțile strălucitoare ale casetelor nu arată deloc retro sau nostalgic. „Casetele nu sunt articole vechi din trecut, ci fac parte dintr-o cultură muzicală nouă și în expansiune”, explică Taro Tsunoda, proprietarul Waltz. Deși magazinul vinde și casete mai vechi la mâna a doua, accentul lor principal cade, de fapt, pe casetele noi. Potrivit lui Tsunoda, din 2010, a existat o creștere a artiștilor, în special din coasta de vest a Americii, care au relansat piese sub formă de casetă. Drept urmare, casetele au fost reevaluate la scară globală. Compania de analiză muzicală BuzzAngle Music a raportat că vânzările de casete au înregistrat o creștere dramatică în 2018, în creștere cu 18,9%. Peste jumătate dintre clienții care vizitează magazinul Waltz sunt străini, iar în timp ce mulți lucrează în industria muzicală, există și profesioniști în materie de modă și design care vin să viziteze magazinul din cu totul alte motive. „Casetele sunt incontestabil atractive. Odată cu digitalizarea și streamingul, muzica s-a transformat în „nimic”. Dar cred că muzica ar trebui să fie un element tangibil. Ceva pe care îl poți atinge fizic, vezi coperta și apoi simți vibrația. În afara acestui magazin, nu puteți obține această experiență ", spune Tsunoda.
Akira Takamasu, vicepreședinte al Universității Kansai și profesor de sociologie, spune că „cultura analogică a Japoniei este direct corelată cu creșterea economică a țării”. Oricare ar fi motivul pentru care obiectele considerate vechi la noi au câștigat dragostea japonezilor – dacă ajungeți în Tokyo chiar merită să vizitați aceste magazine pline cu comori vechi.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Palatul Știrbei, situat pe Calea Victoriei 107, transformat în cel mai de lux mall din București, a intrat în spiritul sărbătorilor duminică seară, unde a avut loc un eveniment cu totul special.
DraculaLand va combina turismul, retailul, tehnologia, cultura şi stilul de viaţă într-o singură infrastructură de entertainment şi inovaţie, întinsă pe 160 de hectare, la 20 de minute de Bucureşti şi 15 minute de Aeroportul Otopeni, conform prezentării partenerilor de proiect.