Toamna generează creşteri spectaculoase pentru afacerile dedicate părinţilor

Începerea şcolii, odată cu toamna, determină creşteri uriaşe în businessurile dedicate segmentului copii - părinţi. Acestea sunt vizibile nu doar la categoria de produse necesare - haine, rechizite etc -, ci şi la game de produse opţionale, cum ar fi cele dedicate creşterii imunităţii.

Ultimii ani au adus o explozie în oferta de produse dedicate copiilor şi părinţilor. Acest fapt a dus şi la o creştere pe zona micilor antreprenori, care comercializează produse manufacturate în România, dar şi a târgurilor de profil. Astfel, anual, există peste 10 evenimente dedicate produselor pentru părinţi - copii. "În România, piaţa de produse pentru copii s-a dezvoltat proporţional cu cererea. Atât pe partea de haine, cât şi de jucării, consumabile, a apărut cererea de materiale sănătoase, cât mai naturale. Iar pentru acestea sunt dispuşi să plătească mai mult decât în mod obişnuit, prin urmare producătorii locali au început să primească mai mult credit, să fie mai apreciaţi. Pe baza cererii mari, mulţi au apelat la fonduri europene sau la finanţări pentru start-upuri pentru a se dezvolta. Se simte clar o creştere la nivel de antreprenoriat în ultimul an, motiv pentru care există şi o ofertă variată pe piaţă, a precizat Meg Mihăiţă, antreprenor şi organizator al Alegria" - un târg dedicat produselor pentru copii. Aceasta a decis să organizeze târgul Alegria după ce ea însăşi a experimentat viaţa ca antreprenor în acest segment. Astfel, în urmă cu trei ani, a creat Meg Wi Baby - un brand de haine pentru copii. De la an la an a observat o cerere tot mai mare, mai ales în perioada septembrie - octombrie, când se schimbă anotimpurile, dar mai ales începe noul an şcolar. "Hainele sunt bunuri de consum. Copiii cresc repede, de aici şi ideea de a veni mereu cu printuri noi pe modele versatile, care se potrivesc şi fetelor şi băieţilor. Cererea se dublează sau chiar se triplează faţă de perioada iulie - august", a mai precizat Meg Mihăiţă.

Creştere de 20% la produse naturiste Creşterile semnificative se înregistrează şi în cazul businessurilor care nu au ca target principal părinţii, dar care comercializează astfel de produse. Gama de produse din categoria Mămici şi Copii reprezintă circa 20% din totalul vânzărilor de produse naturiste pe Vegis.ro. "În ultimii 2-3 ani am observat o creştere substanţială pe acest segment, odată datorită pieţei produselor naturiste, care este în creştere, şi totodată datorită dorinţei părinţilor de a alege cele mai naturale produse şi soluţii pentru copiii lor. Începutul şcolii în sine nu reprezintă un moment declanşator pentru consum de produse naturiste. Însă perioada coincide cu începutul sezonului rece, care este sezonul de vârf pentru noi. Apoi, la câteva săptămâni după reintegrarea celor mici în comunitate, devine vizibilă nevoia de stimulare a imunităţii şi pregătirea pentru lupta cu răceli, gripe, viroze, afecţiunile specifice sezonului, iar părinţii apelează la produsele naturiste pentru cei mici, dar şi pentru ei înşişi", a precizat pentru Adevarul Mihai Bucuroiu, fondator al magazinului online de produse naturiste. De altfel, coşul de cumpărături este considerabil mai consistent în cazul achiziţiilor legate de copii. Potrivit reprezentanţilor Vegis.ro, pe acest segment, comanda medie este 175 lei, cu circa 18% mai mare decât valoarea medie de pe site. "Cele mai vândute produse din această categorie sunt Kitul pentru imunitatea copiilor care conţine un mix complex de produse apicole cu nuci şi fructe, şi un spray cu propolis pentru prevenţia durerilor de gât. Un alt produs din topul vânzărilor este Vapour Rub – un gel care desfundă căile nazale ale bebeluşului cu ajutorul uleiurilor aromatice de mentol şi eucalipt, urmat de bomboanele cu miere de manuka, propolis sau polen. Mierea de Manuka este de altfel cel mai vândut produs pentru imunitatea întregii familii. De asemenea, spray-urile de gât cu miere de Manuka, pasta de dinţi sau produsele de îngrijire cosmetică cu venin de albine şi miere de manuka sunt printre preferatele clienţilor noştri, datorită proprietăţilor antibacteriene", a explicat Mihai Bucuroiu. Comportamentul cumpărătorilor pe acest segment a determinat şi o investiţie nu atât pe zona de produse, cât pe partea de informare a clienţilor. "Extinderea gamei nu este un obiectiv în sine pentru noi, pentru că niciodată nu am urmărit să avem un număr mare de produse, nu este un indicator. Cea mai mare investiţie pe care o facem este în informarea şi educarea clientului. Vegis.ro nu pretinde că deţinea cheia unei vieţi veşnice prin folosirea naturistelor, misiunea noastră este să informăm clientul privind alternativele, ingredientele, studiile şi cercetările referitoare la produsele pe care le comercializăm, astfel încât clientul să decidă în cunoştinţă de cauză ce produs se potriveşte stilului de viaţă şi nevoilor sale", a conchis Bucuroiu.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Mădălina Ghenea, apariție rafinată la ELLE Style Awards 2025

Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

hourglass_full 5 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

hourglass_full 7 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

hourglass_full 10 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Se deschide Palatul Știrbei, transformat în mall de lux

Palatul Știrbei, situat pe Calea Victoriei 107, transformat în cel mai de lux mall din București, a intrat în spiritul sărbătorilor duminică seară, unde a avut loc un eveniment cu totul special.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Cum va arăta DraculaLand: investiţie privată de peste 1 mld. euro

DraculaLand va combina turismul, retailul, tehnologia, cultura şi stilul de viaţă într-o singură infrastructură de entertainment şi inovaţie, întinsă pe 160 de hectare, la 20 de minute de Bucureşti şi 15 minute de Aeroportul Otopeni, conform prezentării partenerilor de proiect.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL