Modern Artisan Project este un program care aduce în prim plan informații despre date, alături de producția durabilă. Ideea a fost concepută pentru prima dată de Federico Marchetti, președinte și CEO al grupului Yoox Net-A-Porter, și însuși prințul Charles.
Parteneriatul a fost neașteptat pentru artizanii britanici. Colaborarea cu retailerul online de modă nu a fost menționată în cererea de finanțare a Fundației Prince. „Când am aflat, nu mi-a venit să cred și am știut că va fi un proiect foarte special. A avea articole de îmbrăcăminte pe care le-am fabricat personal și le-am prezentat milioanelor de clienți pe site-urile lor web în această fază incipientă a carierei mele a fost un vis devenit realitate”, spune Tracey Whalen, una dintre artizanele din Marea Britanie.
Proiectul a unit 10 studenți - dintre aceștia șase italieni de la laboratorul de cercetare Fashion in Process (FiP) al Politecnico di Milano. Cu atemporalitatea ca element cheie a designului de lux, li s-a acordat acces la datele Yoox Net-a-Porter, care au informat preferințele și comportamentul clienților. De asemenea, meșterii au învățat cum să folosească recunoașterea vizuală AI.
Aceste modele au fost aduse la viață manual și de către artizanii britanici, care au fost instruiți în producția de loturi mici la Dumfries House din secolul al XVIII-lea din Scoția, care este sediul Fundației Prince în Ayrshire, Scoția. Au învățat abilități avansate de producție tehnică, cum ar fi schițarea modelelor, cusut industrial și controlul calității și cum să manipuleze cu precizie țesăturile din lână, cașmir și mătase.
Dincolo de granițe, cele două grupuri și-au împărtășit fără probleme cunoștințele și abilitățile. „Pe de o parte (i-am avut) pe artizanii britanici, care veneau cu abilități de croitorie și măiestrie. Pe de altă parte, (i-am avut) pe italieni, care sunt studenți de design specializați în proiectarea și dezvoltarea produselor. Având în vedere această premisă, abordările sunt clar diferite, dar complementare. Lucrul cu studenții britanici a fost extrem de formativ. Am învățat multe și am apreciat moștenirea unei tradiții meșteșugărești scoțiene pe care nu o cunoșteam”, spune Andrea De Matteis, un meșter italian.
Colecția este alcătuită din 10 piese de îmbrăcăminte pentru femei și opt piese de îmbrăcăminte pentru bărbați. Acestea sunt disponibile pe Net-A-Porter, Mr Porter, Yoox și The Outnet. Fiecare stil este echipat cu un ID digital care transmite povestea și materialele din spatele produsului, artizanii care l-au proiectat și realizat, precum și recomandări de îngrijire și reparații pentru uzura pe termen lung.
Durabilitate este nucleul colecției. Colecția este și un omagiu adus lui Leonardo da Vinci. Creat în timpul celui de-al 500-lea an de la moartea lui Leonardo da Vinci, acesta pune în evidență fuziunea dintre artă și știință în opera sa. .
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.
MARIZA transmite un mesaj video publicului din România
Relațiile din cadrul familiei regale britanice au fost întotdeauna subiect de mare interes pentru public, dar și pentru presă.
În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week
Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.
Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.
Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania
Designerul plănuiește să se concentreze pe marca sa 1017 Alyx 9SM.