Modern Artisan Project este un program care aduce în prim plan informații despre date, alături de producția durabilă. Ideea a fost concepută pentru prima dată de Federico Marchetti, președinte și CEO al grupului Yoox Net-A-Porter, și însuși prințul Charles.
Parteneriatul a fost neașteptat pentru artizanii britanici. Colaborarea cu retailerul online de modă nu a fost menționată în cererea de finanțare a Fundației Prince. „Când am aflat, nu mi-a venit să cred și am știut că va fi un proiect foarte special. A avea articole de îmbrăcăminte pe care le-am fabricat personal și le-am prezentat milioanelor de clienți pe site-urile lor web în această fază incipientă a carierei mele a fost un vis devenit realitate”, spune Tracey Whalen, una dintre artizanele din Marea Britanie.

Proiectul a unit 10 studenți - dintre aceștia șase italieni de la laboratorul de cercetare Fashion in Process (FiP) al Politecnico di Milano. Cu atemporalitatea ca element cheie a designului de lux, li s-a acordat acces la datele Yoox Net-a-Porter, care au informat preferințele și comportamentul clienților. De asemenea, meșterii au învățat cum să folosească recunoașterea vizuală AI.
Aceste modele au fost aduse la viață manual și de către artizanii britanici, care au fost instruiți în producția de loturi mici la Dumfries House din secolul al XVIII-lea din Scoția, care este sediul Fundației Prince în Ayrshire, Scoția. Au învățat abilități avansate de producție tehnică, cum ar fi schițarea modelelor, cusut industrial și controlul calității și cum să manipuleze cu precizie țesăturile din lână, cașmir și mătase.

Dincolo de granițe, cele două grupuri și-au împărtășit fără probleme cunoștințele și abilitățile. „Pe de o parte (i-am avut) pe artizanii britanici, care veneau cu abilități de croitorie și măiestrie. Pe de altă parte, (i-am avut) pe italieni, care sunt studenți de design specializați în proiectarea și dezvoltarea produselor. Având în vedere această premisă, abordările sunt clar diferite, dar complementare. Lucrul cu studenții britanici a fost extrem de formativ. Am învățat multe și am apreciat moștenirea unei tradiții meșteșugărești scoțiene pe care nu o cunoșteam”, spune Andrea De Matteis, un meșter italian.

Colecția este alcătuită din 10 piese de îmbrăcăminte pentru femei și opt piese de îmbrăcăminte pentru bărbați. Acestea sunt disponibile pe Net-A-Porter, Mr Porter, Yoox și The Outnet. Fiecare stil este echipat cu un ID digital care transmite povestea și materialele din spatele produsului, artizanii care l-au proiectat și realizat, precum și recomandări de îngrijire și reparații pentru uzura pe termen lung.
Durabilitate este nucleul colecției. Colecția este și un omagiu adus lui Leonardo da Vinci. Creat în timpul celui de-al 500-lea an de la moartea lui Leonardo da Vinci, acesta pune în evidență fuziunea dintre artă și știință în opera sa. .
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Suntem încântați de această colaborare în ediție limitată care combină tehnologia montană cu eleganța modernă — și reinventează articolele esențiale pentru iarnă.
A doua colaborare dintre Jacquemus și Moon Boot dezvăluie trei modele exclusive în care zăpada devine scenă, iar siluetele, personaje într-un vis la mare altitudine.
După doar câteva luni și o singură colecție, directorul de creație Dario Vitale părăsește Versace, lăsând casa de modă în fața unui viitor în redefinire.
Chanel îl anunță oficial pe A$AP Rocky ca ambasador, pecetluind alianța dintre îndrăzneala muzicianului și viziunea contemporană a lui Matthieu Blazy.