Călătoria pe tărâmuri însorite la bordul noului său iaht „Zen” de 88 de metri lungime, estimat la 200 de milioane de dolari, a fost semnificativă şi în alt fel - punând în lumină o tendinţă globală: resuscitarea superyacht-urilor . „2021 depăşeşte cu mult oricare din ultimii 12 ani”, au spus brokerii Fraser Yachts.
Vânzările de nave de lux mai lungi de 30 de metri au crescut cu peste 8% în primele nouă luni ale anului 2021 faţă de aceeaşi perioadă din 2019, potrivit publicaţiei industriale Superyacht Group. Costul unui superyacht poate varia de la 10 milioane de dolari la mâna a doua până la 600 de milioane de dolari nou, arată statisticile industriei.
Peste 200 de iahturi au avut primele lansări la apă anul acesta până în septembrie, în creştere de la 165 în aceeaşi perioadă a anului 2019, potrivit Superyacht Group. S-au dat 300 de comenzi prevăzute să fie onorate înainte de 2023.
„Unii au observat că prietenii lor ultrabogaţi posesori de iahturi s-au distrat bine în timpul pandemiei, în timp ce ei erau obligaţi să se închidă în acasă”, a declarat Pepe Garcia, preşedintele şantierelor navale spaniole MB92, cea mai mare firmă de reparaţii a superyacht-urilor din lume. „Cred că acest fenomen va dura câţiva ani”, spune el.
Şantierul naval din Barcelona al firmei este plin la capacitate maximă cu bărci care măsoară până la 180 de metri. Aproximativ 1.000 de muncitori vopsesc, repară motoare şi efectuează alte lucrări de întreţinere pentru proprietarii care doresc să le pregătească pentru sezonul Caraibelor de la sfârşitul anului.
Directorul comercial al companiei, Txema Rubio, a spus că până la 10% din valoarea de cumpărare tinde să fie cheltuită anual pentru întreţinere şi reparaţii. Având în vedere că sunt cu 660 mai mulţi miliardari decât anul trecut (numărul lor crescând la 2.755) cu siguranţă circulă şi mai mulţi bani în ciuda activiştilor de mediu care deplâng impactul asupra mediului al iahturilor, avioanelor private şi călătoriilor în spaţiu.
Registrul de comenzi al constructorului italian de iahturi Ferretti a depăşit 900 de milioane de euro în ianuarie-septembrie, cu mult peste cele 691 de milioane de euro în anul 2019. „Duran Duran are o melodie frumoasă numită ‘All you need is now’. Pandemia ne-a învăţat cât de fragilă este viaţa noastră. Amânarea nu mai este o opţiune pentru cei care îşi permit”, spune directorul executiv Alberto Galassi.
La Azimut Benetti, un alt constructor italian de iahturi, cartea de comenzi s-a triplat la 1,2 miliarde de euro până în august faţă de un an înainte, cele mai multe provenite de la clienţii americani. „Adevăratul boom a început în primăvara anului trecut”, a spus directorul executiv Marco Valle, adăugând că clienţii au fost interesaţi şi de bărci mai mari.
Sectorul iahturilor este unul dintre puţinii câştigători din era post-lockdown. Prin contrast, doar jumătate dintre navele mari de croazieră s-au întors în mare până în septembrie, din cauza măsurilor stricte anti-COVID, a spus Asociaţia Internaţională a vaselor de croazieră. În ciuda temerilor de contagiune şi a costurilor suplimentare de călătorie legate de COVID, apetitul rămâne ridicat. Grupul de turism din Spania Amadeus a declarat că cererea de croaziere pentru 2022 este în creştere. O altă opţiune este închirierea.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Palatul Știrbei, situat pe Calea Victoriei 107, transformat în cel mai de lux mall din București, a intrat în spiritul sărbătorilor duminică seară, unde a avut loc un eveniment cu totul special.
DraculaLand va combina turismul, retailul, tehnologia, cultura şi stilul de viaţă într-o singură infrastructură de entertainment şi inovaţie, întinsă pe 160 de hectare, la 20 de minute de Bucureşti şi 15 minute de Aeroportul Otopeni, conform prezentării partenerilor de proiect.