Stilul grunge: modul în care o subcultură a ajuns pe pasarelă

Termenul „grunge” este utilizat pentru a defini un anumit moment în muzica secolului XX și în modă. Originară din nord-vestul Statelor Unite ale Americii în anii 1980, grunge a continuat să aibă implicații globale pentru bandele alternative(DIY).

În timp ce muzica și stilul grunge au fost absorbite de o mare de tineret, statutul său de subcultură conștientă de sine este discutabil. Oamenii care au ascultat muzica grunge nu se referă la ei înșiși ca „grungers” în același mod ca și „golani” sau „hippie”. Cu toate acestea, la fel ca aceste subculturi, grunge a fost cooptat de industriile de muzică și modă, prin promovarea acestuia de către mass-media.

Tinerii grunge, născuți de hippies și ridicați pe punk, au reinterpretat aceste componente prin propriul lor stil post-hippie, post-punk, West Coast estetic. Grunge a fost în esență un aspect neglijent, neatent, necoordonat. Articolele iconice pentru bărbați și femei au fost blugii rupți și decolorați, cămășile din flanel sau lână stratificate, tricouri cu logo-uri învechite, și cizme stil combat.

Genul underdog, care a devenit popular la începutul anilor 1990, a apărut inițial din cenușa punk rock și din haosul heavy metal.

Cum a devenit stilul grunge „chic”?

Pentru publicul mai în vârstă, distracția pe care au avut-o actele grunge a fost atât soluția, cât și dizolvarea, precum și răspunsul final la banalitățile vieții suburbane. Grunge a devenit un simbol al Americii în schimbare care a îmbrățișat idealurile glamour din anii '80. Cu trupe precum Alice in Chains, Nirvana și Pearl Jam popularizarea modei cu tonuri sumbre și haine uzate, moda grunge a devenit o tendință în masă în rândul tinerilor.

Asociat cu muzicieni rock și rock and roll, stilul grunge a fost repede preluat de către designeri, cum ar fi Marc Jacobs și Anna Sui, care au lansat moda high-end bazată pe acest stil. Mai degrabă ieftin, stilul grunge s-a transformat într-o tendință care a fost prezentată pe podiumurile de modă și vândută în buticuri scumpe. Aceasta a venit în centrul atenției în timpul colecției de toamna Yves Saint Laurent când a prezentat pardesie în carouri, jachete de piele, fuste din denim zdrențuite, cizme și rochii.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Acum poți dormi într-un muzeu Ferrari sau în conacul „X-Men”, datorită Airbnb

Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.

În ce își investește Selly câștigurile din online

Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.

Selly și-a luat bolid în valoare de 250.000 de euro. Cum arată noua achiziție

Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.

Pictură de Gustav Klimt redescoperită după un secol, adjudecată pentru 30 de milioane de euro

Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.

Ce a determinat-o pe Adela Popescu să renunțe definitiv la televiziune

Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Rihanna, protagonista unui pictorial incendiar pentru brandul ei de lenjerie intimă

Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Alessandro Michele este noul director de creație al casei Valentino

Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION