Durabilitatea și ecologia fac parte din ADN-ul său, icoană și, în același timp, muză a cool Britannia născută din cântecele tatălui ei, Stella McCartney a făcut din coerență fil rouge-ul vieții sale. Capabilă să se elibereze de un nume de familie cu prestanță, purtându-l cu mândrie. Mândră de a face parte din acea aristocrație care i-a permis un punct de vedere privilegiat din care să se hrănească cu stimuli vioi și creativi de avangardă, Stella McCartney crede cu tărie în valoarea a tot ceea ce face.

Un irezistibil aplomb britanic caracterizează întreaga viață a Stellei, născută în 1971 din prima căsătorie a lui Paul McCartney cu fotografa americană Linda Eastman. A crescut în Londra, Scoția și în mediul rural englez, urmărind acea normalitate și acea rezervă care și acum semnează dimensiunea sa privată. Conștient de celebritatea părinților săi și anturajul lor, capabil să ia masa, în același timp, cu David Bowie, tânăra Stella McCartney știa încă de la o vârstă fragedă că se va dedica artei care să reflecte direct lumea în care a fost crescută.
Plecând de la puternicul simț etic al părinților, activiștilor, vegetarienilor și ecologiștilor, și de la acea moștenire cultural - artistică care îi însoțise întotdeauna pașii și pe care a găsit-o chiar și în garderoba părinților. La vârsta de 15 ani, Stella s-a aventurat în lumea modei (în atelierul parizian al Christian Lacroix, Betty Jackson și Vogue Uk). Talentul ei a fost vizibil când, după ce a participat la cursuri de design de modă, la colegiul de artă și design Central Saint Martinsde la Londra, a absolvit în 1995 cu un spectacol final care a rezumat codurile embrionare ale stilului ei inconfundabil pe podium, în care o croială elegantă s-a aplecat la nevoile unei feminități decisive și senzuale.

Creatoarea de modă a curerit rapid pe toată lume, astfel încât, în 1997, la doar doi ani de la intrarea în casa Chloé, a fost numită director de creație, închinzând gura criticilor, inclusiv a lui Karl Lagerfeld. Mărcii franceze Stella i-a adus acea prospețime tipică mediului Portobello. Stella avea doar 26 de ani, aceeași vârstă avea tatăl ei când a scris Stg. Piper, iar acest lucru a fost suficient pentru a o motiva puțin timp mai târziu, în 2001, să lanseze marca cu același nume, într-o joint-venture de 50% cu grupul Pinault-Printemps-Redoute (acum Kering) și datorită presiunii lui Tom Ford, atunci la Gucci, care a recunoscut în ea acele caracteristici de forță, voință, inteligență și gust capabile să facă diferența.
Prima sa colecție, prezentată la Paris în luna octombrie a aceluiași an, a dovedit că Ford are dreptate, iar eticheta Stella McCartney s-a poziționat imediat printre cele mai populare mărci contemporane în virtutea abordării sale neconvenționale, dar șic și a twistului sartorial inconfundabil.

Creațiile Stellei McCartney au devenit în curând un must have al secolului 21, deoarece îmbrăcămintea pentru bărbați, colecțiile de accesorii, lenjerie de lux, costume de baie, ochelari, îmbrăcăminte pentru copii și îmbrăcăminte au fost adăugate la îmbrăcămintea pentru femei.
La fel de prețioase și din ce în ce mai complexe au devenit materialele alternative pe care Stella McCartney le-a folosit pentru a-și completa angajamentul față de durabilitatea autentică care nu este o himeră, dar care poate și trebuie să fie o realitate. Alter eco nappa, cașmir reciclat, bumbac organic fără pesticide, blană și piele ecologice. Și din nou, lână și viscoză ecologice obținute din procese durabile, mătase etică, poliester reciclat, eliminarea totală a PVC-ului și o blană ecologică, Koba, obținută din celuloză și poliester reciclat cu un impact foarte scăzut asupra mediului face colecțiile sale și mai durabile.
Stella McCartney suprapune o dimensiune privată decisiv redusă. A îmbrăcat numerose femei celebre, de la Madonna, pentru care a conceput rochia de mireasă cu ocazia nunții sale cu Guy Ritchie și costumele turneului ei Reinvention până la Kate Moss, Natalia Vodianova, Gwyneth Paltrow, Naomi Watts, Kate Hudson, Liv Tyler, Amal Clooney și Meghan Markle.
sursa: MF Fashion
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Miley Cyrus și Maxx Morando s-au logodit după patru ani de relație. Cei doi au participat luni seara la premiera mondială a producției „Avatar: Fire and Ash”, desfășurată la Los Angeles
Deși locuiește de ani buni în America, Anastasia Soare a păstrat tradiția și gătește românește de sărbători, iar de pe masă nu lipsesc sarmalele.
Cristiano Ronaldo a vorbit deschis despre cum și-a cerut în căsătorie partenera și despre momentul emoționant creat de fiicele lor.
Melania Trump i-a întâmpinat luni, 24 noiembrie, pe cei care au adus cu trăsura bradul de Crăciun pentru Casa Albă. Soția lui Donald Trump a zâmbit, a stat la poze și după câteva minute… a dispărut.
Anastasia Soare a făcut confesiuni despre relația cu fiica sa. Antreprenoarea a vorbit despre cea mai valoroasă lecție de viață pe care i-a dat-o Norvinei.
Cristiano Ronaldo și logodnica sa, Georgina Rodriguez, au făcut o vizită surpriză la Casa Albă, întâlnindu-se cu președintele Donald Trump și Prima Doamnă Melania.