Importanța descoperirii spațiului a persistat, cu toate acestea, 2021 deschide perspectiva turismului spațial care indică bine o epocă spațială definitivă 2.0. În ultima lună, Richard Branson și CEO-ul Amazonului, Jeff Bezos, au plecat în spațiu, ambii gata să descopere un nou sens al jetsettingului. Cu o nouă eră de inovație spațială în fața noastră, moda va pătrunde în altă dimensiune?
Prima dimensiune spațială a modei a fost o reflectare a atitudinii exploratoare a mișcării din secolul al XX-lea. La acea vreme, costumele de astronauți erau grele și voluminoase, construite ținând cont de măsurile de siguranță și utilitățile spațiale. Această fațetă s-a regăsit în multe colecții. Un cerc de designeri, printre care Pierre Cardin, Paco Rabanne, André Courrèges, a fost pionierul aspectului spațial al modei și a influențat puternic modul în care moda s-a înfășurat în jurul ultimelor descoperiri ale lumii.
Pierre Cardin, Săptămâna Modei din Paris - 1968
Proiectele lui Cardin erau uniforme spațiale vogue, care se concentrau în jurul unor tăieturi de lungime mică, completate de cizme și mănuși go-go și realizate din vinil și țesături metalice; Rochiile cu lanțuri ale lui Rabanne au căpătat numeroase forme, de la glugi și cu mâneci clopot, până la siluete clasice și chiar creații bulbate, dimensionale; și curbele construite de Courrèges s-au contopit cu preferința sa pentru materiale neconvenționale precum PVC, plastic și metale.
Jeremy Scott - 2018
Și Giancarlo Zannata, designerul care a promovat „Moon Boot”, a creat ținute „astronautice” fiind inspirat de misiunea Apollo 11. Tendința continuă să circule printre brandurile de lux de astăzi, inclusiv Fendi, Dior, Prada, Moschino și Ana Sui. Mary Quant, un designer britanic al mișcării mod, a fost pionierul mini-fustei care a devenit o piesă vestimentară dorită în filmele SF, în timp ce Rudi Gernriech a rupt granițele cu îmbrăcămintea sa unisex și cu designurile sale spațiale minime.
Moda spațială a fost expusă și pe marele ecran. Deja o prezență consacrată în nișă, Paco Rabanne și-a dus abilitățile de pe pistă pe ecran când a realizat garderoba pentru filmul SF Barbarella din 1968. Alături de designerul de costume francez Jacques Fonteray, creațiile filmului au căpătat o aură galactică. Ținutele protagonistei (Jane Fonda) constau în cea mai mare parte din sutiene metalice, cizme și pelerine.
Barbarella - 1968
Fascinația pentru spațiu nu s-a stins niciodată. În anii '80 și '90, designeri precum Thierry Mugler și Alexander McQueen pentru Givenchy au încorporat spațiul în colecțiile lor de toamnă / iarnă 1979 și respectiv 1999. În ciuda faptului că au trecut 20 de ani în istoria modei, atât Mugler, cât și McQueen au creat colecții experimentale de cyborg.
Thierry Mugler -1979
Givenchy - 1999
Rochiile cu lanțuri ale lui Paci Rabanne au reapărut ca element de bază pentru petrecere în anii '90, purtate de modelele It Kate Moss și Naomi Campbell, pentru celebritățile din anii 2000, precum Paris Hilton, și din nou în ultimii ani, purtate de Bella Hadid. Colecția Hussein Chalayan primăvară / vară 2007 a trimis modelul OZN-urilor pe pistă. Urmând același trend, Karl Lagerfeld a realizat o colecție galatică pentru spectacolul Chanel toamnă / iarnă Haute Couture 2017. Recent, debutul lui Virgil Abloh pentru Louis Vuitton a reprezentat un model îmbrăcat într-o pelerină care seamănă cu un explorator spațial din secolul XXI.
HUSSEIN CHALAYAN
Poate că noile modele pentru costume spațiale sunt un indiciu al direcției în care merge această tendință. Anul trecut, Elon Musk și NASA au colaborat la SpaceX Spacesuits, o colecție de uniforme, elegante și funcționale din punct de vedere tehnologic. Branson și echipajul său au îmbrăcat costume compacte de culoare albastru regal și auriu, realizate de Under Armour. Între timp, Bezos și echipa sa au îmbrăcat un costum mai gros, de un albastru strălucitor. Pentru toamna / iarna 2021, Balenciaga a colaborat cu NASA la o colecție care încapsulează spațiul și casa franceză.
Balenciaga X NASA
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Victoria's Secret Fashion Show 2024 a avut loc marți seară, 15 octombrie.
Giorgio Armani, fondatorul brandului de modă italian omonim, a declarat că intenţionează să se retragă din activitate în următorii doi sau trei ani, potrivit unui interviu publicat duminică, 13 octombrie, informează Reuters.
După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business.
Christian Louboutin și-a prezentat cea mai recentă colecție cu un show de excepție: un performance artistic desfășurat la legendara piscină Molitor din Paris.
Levi’s anunță o nouă campanie care o are în prim-plan pe vedeta internațională Beyoncé.
Poșeta din aur de 18 karate, la prețul de aproximativ 279.000 de dolari, și-a făcut debutul în timpul spectacolului de modă Rabanne din primăvara anului 2025 de la Paris.