Slow Fashion este noul lux?

Dacă moda rapidă (fast fashion) a definit anii 2010, moda lentă (slow fashion) poate fi elementul cheie al noului deceniu.

De ani de zile, industria a împins producția și consumul de masă într-o direcție atât de rapidă, încât fast fashion dispare și face loc unei alte tendințe. COVID-19 a contribuit la accelerarea acestei redefiniri a modei - atât de lux, cât și la prețuri - ca îmbrăcăminte realizată cu durabilitate în prim plan. Pandemia a contribuit la stimularea unei mentalități „cumpărați mai puțin, cumpărați mai bine”, cu interes pentru produse cu mai multă valoare și longevitate față de moda rapidă. A existat un impuls mai mare asupra produselor și articolelor artizanale, cu accent pe meșteșuguri, susținând în continuare tendința modei lente. 

„Crearea exclusivității cu articole realizate manual și făcute la comandă este acum „luxul suprem în starea actuală de producție în serie”, a spus analista Kayla Marci. „Cu atât de mulți jucători noi care încearcă să pătrundă pe piață, mărcile cu produse conștiente și etice sunt pregătite să câștige expunere printre consumatorii mai tineri, deoarece au o ofertă cu mai multă substanță în comparație cu mărcile tradiționale de lux.”

Așa cum este definit, moda lentă este o mișcare către un design, o creație și un consum atent. Prioritizează calitatea și longevitatea produselor; ia în considerare minimizarea deșeurilor de toate tipurile și maximizarea impactului social. 

În practică, moda lentă arată ca ceea ce face Agua by Agua Bendita. Brandul de lux, fondat în 2018 și produs de artizanele din Columbia, a declarat în august - în ciuda faptului că a lansat deja mai puține colecții decât alte mărci de lux - că își încetinește și mai mult ciclul de modă. Miscarea ar părea îndrăzneață într-o industrie a modei deja suprasaturată și de nevoia constantă a comerțului cu amănuntul, dar este una în care brandul crede. Acum, Agua va crea doar două colecții pe an.

Scopul este de a avea mai mult timp pentru a crea, o noțiune care, în unele cazuri, a căzut la marginea modei, luxului și altora, cu un model „mai rapid” în locul său. Și la Agua, procesul de creație este unul complicat. Moda lentă și atentă poate fi o tendință care arată puterea de a rămâne.

În Raportul Conscious Fashion 2020 publicat în aprilie, platforma globală de căutare a modei Lyst a declarat că, în ultimele 12 luni, termenul „modă lentă” a generat peste 90 de milioane de impresii sociale, sugerând ceea ce a numit „începutul unei schimbări a comportamentelor de cumpărături.” Deși poate dura mult timp pentru ca moda lentă să-și croiască drum prin sistemele unor consumatori, mărcile de lux artizanale vor conduce probabil spre o schimbare.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Arabia Saudită construiește o arenă suspendată la o înălțime de 350 de metri

Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.

Ferrari intră în lumea cripto şi AI

Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.

Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 21 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION
Nicole Kidman devine ambasador de imagine al casei de modă Chanel

Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION