Simplificată, liniștitoare, pragmatică | Modul în care pandemia a influențat îmbrăcămintea masculină din această primăvară

În martie anul trecut, designerii au adăugat o altă întrebare la lunga listă de întrebări formulate de pandemie: ce vor purta bărbații în primăvara anului viitor? Colecțiile care au apărut în magazine în luna februarie au fost create pentru prima dată în urmă cu un an, când viitor părea neclar, inclusiv dulapul. Designerii au fost întotdeauna prezicătorii modei, dar blocarea a fost o provocare fără precedent a abilităților lor.

„Einstein a afirmat că, în momente de dificultate, geniul își dezlănțuie creativitatea”, spune Brunello Cucinelli, care citează etapele timpurii ale colecției sale de primăvară, când echipa sa călătorește de obicei pentru a-și aduna inspirația, ca fiind cea mai provocatoare. El s-a uitat mai aproape de casă, răsfoind „elementele care stau la baza stilului pe care l-am creat de-a lungul anilor”. Rezultatele sunt Cucinelli prin excelență: jachete ușoare, blugi, pulovere. După cum se dovedește, luxul casual a fost perfect potrivit momentului. La fel și croiala ușoară a lui Giorgio Armani și îmbrăcămintea sportivă Fear of God, două mărci care, de asemenea, și-au dublat semnăturile.

„Moda este o reflectare a vremurilor. Cred că ar fi o prostie să spunem „OK, vom continua la fel ca în mod normal”, spune Norbert Stumpfl, directorul de design al lui Brioni. „Am vrut să încorporăm noul mod de viață.” În timp ce Brioni este sinonim cu puterea, Stumpfl s-a concentrat asupra a ceea ce stăpânii săi îmbracă acasă, oferindu-le țesături ultra-moi, siluete inspirate de îmbrăcămintea de lucru și tăieturi simple, pentru a ascunde toate acele luni fără sală. Bluzele și cămășile tricotate din mătase lejeră sunt ușor de purtat, dar cu mai mult rafinament. „Bărbatul Brioni a fost întotdeauna foarte puternic. Dar acum vedem o altă parte a lui.” Stumpfl spune „am fost cu toții destul de vulnerabili și am vrut să arăt asta. Acesta este un fel de vocabular de care nu mă mai tem atât de tare.”

Îmbrăcămintea pentru bărbați se îndrepta deja spre o viziune mai blândă a masculinității, dar 2020 a apăsat piciorul pe accelerație. Pentru mulți designeri, acest lucru a însemnat aruncarea armurii și dezbrăcarea aspectelor la cele mai pure forme. Minimalismul a revenit, fără margini ascuțite. Costumele Miucciei Prada - negre și gri -, cu tricoturi pastelate zaharate. La Jil Sander, croitoriei riguroase i s-au acordat atingeri umane, precum ornamente croșetate.

Revenirea înapoi a fost o alegere pragmatică la fel de mult ca una estetică, cu restricții de compunere care îi obligă pe designeri să facă mai multe cu mai puțin. „Este destul de satisfăcător să vă perfecționați esențialul și să distilați, rafinați, ascuțiți”, a declarat Véronique Nichanian, directorul artistic pentru îmbrăcăminte pentru bărbați al lui Hermès, după ce și-a prezentat gama elegantă. Acest proces, a spus ea, s-a îndreptat uniform către un sentiment de „simplitate, nonșalanță, ușurință”.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Arabia Saudită construiește o arenă suspendată la o înălțime de 350 de metri

Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.

Ferrari intră în lumea cripto şi AI

Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.

Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 21 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION
Nicole Kidman devine ambasador de imagine al casei de modă Chanel

Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION