Săptămâna îmbrăcămintei feminine din capitala Franței încheie un februarie agitat pentru lumea modei, după New York, Londra și Milano.
Toți ochii sunt ațintiți asupra casei Balenciaga, care a fost în centrul unor controverse la sfârșitul anului trecut. O campanie publicitară care părea să facă referire la abuzul asupra copiilor, prezentând copii cu genți de ursuleți care aveau știfturi și hamuri și înconjurați de articole pentru adulți, inclusiv pahare de vin, i-a știrbit imaginea.
De asemenea, Balenciaga a trebuit să rupă legăturile cu Kanye West — care i-a fost model la ultimul său spectacol la Paris, în septembrie — după comentariile controversate ale rapperului despre evrei.
Scandalurile au ajuns pe linia de jos. Împreună cu o scădere a Gucci, compania-mamă Kering a înregistrat o scădere a veniturilor în al patrulea trimestru cu șapte procente.
Cerându-și abundent scuze în paginile Vogue, directorul de creație al Balenciaga, Demna, a promis că va abandona abordarea lui provocatoare și va reveni la elementele de bază la spectacolul de duminică din această săptămână.
„Am decis să mă întorc la rădăcinile mele în modă, precum și la rădăcinile Balenciaga, care face haine de calitate, nu face imagine sau zgomot”, a spus el.
Există, de asemenea, interes pentru modul în care Schiaparelli, condus de designerul american Daniel Roseberry, își urmărește spectacolul de haute couture atrăgător din ianuarie, când utilizarea capetelor de animale false a divizat brusc publicul.
Înainte de atunci, ziua de deschidere se concentrează pe tinerii designeri, înainte ca marii celebri precum Christian Dior și Saint Laurent să revină marți pe podium.
Miercuri va avea loc primul spectacol Paco Rabanne de la moartea fondatorului la vârsta de 88 de ani, la începutul acestei luni.
Și primul spectacol Vivienne Westwood de la moartea ei în decembrie va avea loc sâmbătă. Modelele etichetei sale au fost supravegheate de văduvul ei, Andreas Kronthaler, timp de câțiva ani.
Pierre Cardin revine, de asemenea, la calendarul oficial pentru prima dată în 25 de ani, după moartea fondatorului său la sfârșitul anului 2020.
Noua colecție a fost creată de echipa internă a mărcii, mai degrabă decât să colaboreze cu un designer extern, pentru a nu-l „denatura pe Pierre Cardin”, a declarat pentru AFP directorul mărcii Rodrigo Basilicati-Cardin.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Victoria's Secret Fashion Show 2024 a avut loc marți seară, 15 octombrie.
Giorgio Armani, fondatorul brandului de modă italian omonim, a declarat că intenţionează să se retragă din activitate în următorii doi sau trei ani, potrivit unui interviu publicat duminică, 13 octombrie, informează Reuters.
După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business.
Christian Louboutin și-a prezentat cea mai recentă colecție cu un show de excepție: un performance artistic desfășurat la legendara piscină Molitor din Paris.
Levi’s anunță o nouă campanie care o are în prim-plan pe vedeta internațională Beyoncé.
Poșeta din aur de 18 karate, la prețul de aproximativ 279.000 de dolari, și-a făcut debutul în timpul spectacolului de modă Rabanne din primăvara anului 2025 de la Paris.