Rochiile feministe cu care Chiara Ferragni vrea să apară la Sanremo

Descoperiți semnificația rochiilor impresionante concepute de Chiara Ferragni împreună cu directorul de creație al Dior pentru a prezenta Sanremo.

Chiara Ferragni urmează să-și facă debutul ca prezentatoare la Festivalul de la Sanremo, în care se va ocupa și de realizarea unui monolog în care să expună o scrisoare emoționantă pentru ea însăși.

Pentru conferința de presă premergătoare festivalului, ea a optat pentru sobrietate alegând un look în care brandurile ei de încredere erau prezente. Mitica jachetă Dior Bar, din mătase și lână (3.600 de euro), precum și o fustă de piele (3.100 de euro) au servit drept avanpremieră a ceea ce urma. Ciorapii erau de la Calzedonia, firma a cărei imagine este, iar bijuteriile de la propria ei firmă, Chiara Ferragni Brand și Jennifer Fisher.

La sosirea la festival, ea a ales o rochie din colecția de primăvară/vară 2023 a CHB, combinată cu mănuși din tul de la Duecci, broșă de la Philosophy și pantofi de la Gucci. Nu știam atunci că Chiara pregătise o adevărată prezentare de modă pe scenă.

„Când am început să ne gândim la ținutele pentru cele două nopți de Sanremo, am înțeles imediat că nu ne dorim haine doar pentru că sunt excentrice sau pretențios de frumoase, ci am simțit nevoia să aducem un mesaj social pe cea mai populară scenă din Italia prin modă... Rochia manifest care dă startul celei de-a 73-a ediții a Festivalului de la Sanremo este rezultatul unei conversații între Maria Grazia Chiuri, director artistic Dior, și Rachele Regini și Fulvia Carnevale, ale duo-ului artistic Claire Fontaine. Rezultatul este o rochie corolla de mătase neagră inspirată din tradiția Dior și completată de stole-poster cu sloganul „Think free” brodat. Cuvintele, simple, dar puternice, vin dintr-o lucrare a lui Claire Fontaine care sperăm să inspire toate femeile să se simtă libere să iasă din rolul pe care le-a impus societatea”, explică influencerul, care cu această rochie arată că luptă să nu fie încastrată într-un spațiu care identifică patriarhia.

Această rochie este, de asemenea, o promisiune pe care și-o face în fiecare zi, deoarece luptă să nu se simtă vinovată de succesul ei ca femeie. „Pensati libera” este dedicat tuturor femeilor care vor pur si simplu sa se simta ca ele insele fara a fi judecate.

Următorul design, numit „La Caja”, vrea să elibereze noile generații de stereotipurile de gen în care femeile se simt adesea prinse. Aceasta este ideea pe care Maria Grazia Chiuri a vrut să o reprezinte cu această rochie Dior Haute Couture alcătuită dintr-o salopetă din tricot brodată cu mărgele prinsă într-o fustă de tul inspirată din opera Janei Sterbak. 

Următorul aspect este „Rochia împotriva urii”. „Cu această rochie peplum aducem pe scena Teatrului Ariston câteva dintre criticile adresate Chiarei cu privire la înfățișarea ei, la corpul ei și, mai ales, la libertatea ei de a se simți atât femeie cât și mamă..”, explică echipa artistică.

În cele din urmă, găsim „Rochia nerușinată”, cu care vor să acorde atenție drepturilor femeilor și ale corpului lor, precum și să sublinieze modul în care dispoziția corpului feminin este încă considerată controversată și discutabilă. Chiara Ferragni vrea cu această rochie să dea voce tuturor femeilor din lume care sunt supuse interdicțiilor și abuzurilor, tuturor celor cărora li se spune că trupul lor generează rușine.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Primul restaurant Louis Vuitton din S.U.A. a fost deschis în New York

Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.

Cum a pierdut Rocsana Marcu 2,5 milioane de euro din cauza lui Neymar

Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.

Colierul cu diamante al reginei Maria Antoaneta, adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată

Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).

Adelina Pestrițu a făcut turul vilei ultra luxoase în care stă cazată pe perioada vacanței din Arabia Saudită

Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.

Destinația ultra luxoasă și exclusivistă în care Adelina Pestrițu și-a dus soțul de ziua lui

Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.

Andreea Bostănică a recunoscut de unde are are banii și cadourile scumpe

Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.

Tiffany & Co. x Fondation César Homeware lansează o colecție de articole pentru casă

Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

Bottega Veneta dezvăluie prima colecție de bijuterii de lux

Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.

Piața luxului e în declin. Veniturile reduse la toate mărcile

Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.

Masa de biliard Gucci de 110.000 de dolari este locul în care moda se întâlnește cu jocul

Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.

Ariana Grande, vedeta noii campanii de sărbători a Swarovski

Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.

Românca Andreea Diaconu a defilat la Victoria’s Secret Fashion Show 2024

Victoria's Secret Fashion Show 2024 a avut loc marți seară, 15 octombrie.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Giorgio Armani a anunțat când se pensionează. Designerul are 90 de ani

Giorgio Armani, fondatorul brandului de modă italian omonim, a declarat că intenţionează să se retragă din activitate în următorii doi sau trei ani, potrivit unui interviu publicat duminică, 13 octombrie, informează Reuters.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Hedi Slimane părăsește Celine. Cine este noul director creativ al casei de modă

După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Christian Louboutin își prezintă noua colecție cu un spectacol de balet acvatic

Christian Louboutin și-a prezentat cea mai recentă colecție cu un show de excepție: un performance artistic desfășurat la legendara piscină Molitor din Paris.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Beyoncé, vedeta celei mai noi campanii globale Levi’s

Levi’s anunță o nouă campanie care o are în prim-plan pe vedeta internațională Beyoncé.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted PEOPLE
„Cea mai scumpă geantă” a fost prezentată la Paris și rivalizează cu Hermès Birkin

Poșeta din aur de 18 karate, la prețul de aproximativ 279.000 de dolari, și-a făcut debutul în timpul spectacolului de modă Rabanne din primăvara anului 2025 de la Paris.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION