Rochiile feministe cu care Chiara Ferragni vrea să apară la Sanremo

Descoperiți semnificația rochiilor impresionante concepute de Chiara Ferragni împreună cu directorul de creație al Dior pentru a prezenta Sanremo.

Chiara Ferragni urmează să-și facă debutul ca prezentatoare la Festivalul de la Sanremo, în care se va ocupa și de realizarea unui monolog în care să expună o scrisoare emoționantă pentru ea însăși.

Pentru conferința de presă premergătoare festivalului, ea a optat pentru sobrietate alegând un look în care brandurile ei de încredere erau prezente. Mitica jachetă Dior Bar, din mătase și lână (3.600 de euro), precum și o fustă de piele (3.100 de euro) au servit drept avanpremieră a ceea ce urma. Ciorapii erau de la Calzedonia, firma a cărei imagine este, iar bijuteriile de la propria ei firmă, Chiara Ferragni Brand și Jennifer Fisher.

La sosirea la festival, ea a ales o rochie din colecția de primăvară/vară 2023 a CHB, combinată cu mănuși din tul de la Duecci, broșă de la Philosophy și pantofi de la Gucci. Nu știam atunci că Chiara pregătise o adevărată prezentare de modă pe scenă.

„Când am început să ne gândim la ținutele pentru cele două nopți de Sanremo, am înțeles imediat că nu ne dorim haine doar pentru că sunt excentrice sau pretențios de frumoase, ci am simțit nevoia să aducem un mesaj social pe cea mai populară scenă din Italia prin modă... Rochia manifest care dă startul celei de-a 73-a ediții a Festivalului de la Sanremo este rezultatul unei conversații între Maria Grazia Chiuri, director artistic Dior, și Rachele Regini și Fulvia Carnevale, ale duo-ului artistic Claire Fontaine. Rezultatul este o rochie corolla de mătase neagră inspirată din tradiția Dior și completată de stole-poster cu sloganul „Think free” brodat. Cuvintele, simple, dar puternice, vin dintr-o lucrare a lui Claire Fontaine care sperăm să inspire toate femeile să se simtă libere să iasă din rolul pe care le-a impus societatea”, explică influencerul, care cu această rochie arată că luptă să nu fie încastrată într-un spațiu care identifică patriarhia.

Această rochie este, de asemenea, o promisiune pe care și-o face în fiecare zi, deoarece luptă să nu se simtă vinovată de succesul ei ca femeie. „Pensati libera” este dedicat tuturor femeilor care vor pur si simplu sa se simta ca ele insele fara a fi judecate.

Următorul design, numit „La Caja”, vrea să elibereze noile generații de stereotipurile de gen în care femeile se simt adesea prinse. Aceasta este ideea pe care Maria Grazia Chiuri a vrut să o reprezinte cu această rochie Dior Haute Couture alcătuită dintr-o salopetă din tricot brodată cu mărgele prinsă într-o fustă de tul inspirată din opera Janei Sterbak. 

Următorul aspect este „Rochia împotriva urii”. „Cu această rochie peplum aducem pe scena Teatrului Ariston câteva dintre criticile adresate Chiarei cu privire la înfățișarea ei, la corpul ei și, mai ales, la libertatea ei de a se simți atât femeie cât și mamă..”, explică echipa artistică.

În cele din urmă, găsim „Rochia nerușinată”, cu care vor să acorde atenție drepturilor femeilor și ale corpului lor, precum și să sublinieze modul în care dispoziția corpului feminin este încă considerată controversată și discutabilă. Chiara Ferragni vrea cu această rochie să dea voce tuturor femeilor din lume care sunt supuse interdicțiilor și abuzurilor, tuturor celor cărora li se spune că trupul lor generează rușine.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Arabia Saudită construiește o arenă suspendată la o înălțime de 350 de metri

Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.

Ferrari intră în lumea cripto şi AI

Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.

Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 21 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION
Nicole Kidman devine ambasador de imagine al casei de modă Chanel

Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION