Natura este bună, iar pandemia, precum și apariția telemuncii nu vor face decât să confirme această nevoie vitală de a ieși în aer liber, cât mai des posibil. Dar este această doză de verdeață potrivită pentru zonele urbane?
În februarie 2021, Cecil Konijnendijk, un „pădurar urban” olandez, profesor-cercetător specializat în ecologizare urbană, a cuantificat necesarul de spații verzi din oraș datorită regulii „3-30-300 ”. Acesta din urmă se bazează pe trei factori: pentru o sănătate mintală mai bună, trebuie să vezi cel puțin trei copaci lângă casa ta, să locuiești într-un cartier cu 30% acoperire de copaci și să nu fii la mai mult de 300 de metri de un parc sau de o pădure.
Recent, cercetătorii de la Institutul de Sănătate Globală din Barcelona au căutat să evalueze interesul acestei reguli. Rezultatele lor, publicate în numărul din decembrie al revistei Environmental Research, confirmă efectele pozitive asupra sănătății mintale.
Pe baza acestei reguli 3-30-300, cercetătorii au analizat mai întâi proximitatea geografică a 3.145 de barcelonezi cu vârsta cuprinsă între 15 și 97 de ani de natură. Apoi au căutat să evalueze „starea sănătății lor mintale ”.
Dintre cei chestionați, 18% au declarat că au o sănătate mintală precară și 8,3% au consultat un psiholog în anul precedent. De asemenea, în cele două zile premergătoare evaluării, 9,4% dintre respondenți au confirmat că au consumat tranchilizante sau sedative, iar 8,1% au luat antidepresive.
Măsurând efectul contactului repetat al voluntarilor cu natura, rezultatul este clar: simpla expunere la un spațiu verde din apropierea casei este „în mod semnificativ asociată cu o sănătate mintală mai bună, un consum mai mic de antidepresive și fără vizite de la psihologi sau psihiatri”, concluzionează autorii studiului.
Dovada că Barcelona, ca și alte orașe mari, nu are spații verzi: doar 4,7% dintre participanții la studiu bifează toate cele trei criterii. Judecând după concluziile lucrării Institutului de Sănătate Globală, acești rari și norocoși au o sănătate psihologică mai bună decât restul grupului, confirmă cercetătorii spanioli.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Pe măsură ce se apropie cea de-a 100-a aniversare, în 2025, Fendi a decis să lanseze o colecție exclusivă de 7 parfumuri care aduce un omagiu istoriei sale, între know-how și spirit de inovație.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.
În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.