Declinul preconizat de Bain, care vine în pofida unei reveniri puternice a vânzărilor de produse de lux în China, este în zona inferioară a intervalului cuprins între 20% şi 35%, prognozat de aceeaşi firmă de consultanţă în luna mai a acestui an.
Acest lucru se datorează unei reveniri peste aşteptări a vânzărilor de produse de lux în cursul verii, când măsurile de izolare au fost ridicate în întreaga lume iar magazinele care comercializează poşete, haine, bijuterii şi ceasuri de lux au fost redeschise.
Cu toate acestea, cel de-al doilea val de infecţii cu coronavirus care a apărut în Europa şi SUA începând din octombrie a condus la noi restricţii şi închideri de magazine. În plus, incertitudinea provocată de alegerile prezidenţiale din SUA a afectat şi ea încrederea consumatorilor.
Singura veste bună pentru producătorii de articole de lux este China, unde vânzările au crescut cu 45%, până la 44 miliarde de euro în acest an.
Potrivit analiştilor de la Bain, China este pe cale să devină cea mai mare piaţă din lume pentru produsele de lux în 2025, pe măsură ce consumatorii chinezi înstăriţi vor călători mai puţin şi vor cheltui mai mult acasă.
„Avem o lume cu două viteze, în condiţiile în care Europa şi SUA au fost serios lovite de cel de-al doilea val al pandemiei precum şi de incertitudinea socială şi politică, în timp ce China accelerează fără întrerupere”, susţine Federica Levato, partener la Bain.
Potrivit firmei de consultanţă, criza coronvirusului a accelerat trei tendinţe, în condiţiile în care achiziţiile online de produse de lux s-au dublat, de la 12% în 2019 la 23% în 2020, iar comerţul electronic urmează să devină canalul principal pentru cheltuieli globale cu produse de lux în 2025.
De asemenea, limitarea călătoriilor internaţionale i-a făcut pe oameni să cumpere mai mult din ţările lor de reşedinţă, iar cumpărătorii născuţi începând din 1981 sunt responsabili în prezent pentru aproape 60% din achiziţiile totale de produse de lux.
Bain & Company se aşteaptă ca piaţa globală a produselor de lux să revină la nivelul din 2019 abia la finele lui 2022 sau începutul lui 2013, graţie creşterii vânzărilor digitale şi evoluţiilor solide din China.
Lexus a făcut lucrurile mai puternice, rapide și spectaculoase cu anunțul noului iaht de lux LY680.
Gică Hagi, Simona Halep, George Copos și Andreea Bănică sunt patroni de hoteluri, pe Litoral. Plata este, desigur, pe măsura distracției și a confortului.
Delia a dat din nou „lovitura” cu o ținută confecționată din plase de rafie.
În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.
Ceasul Asteroid de la ceasornicarul de lux eponim Greco-Genève este un ceas cu adevărat unic sculptat dintr-un meteorit, aparținând centurii de asteroizi care a căzut în Argentina.
Adrian Mutu este foarte atent la imaginea sa, așa că de curând a decis să calce pragul medicilor esteticieni.
Orice pe care este scris Louis Vuitton este special, iar dacă ești special, vei fi binevenit într-o lume cu Louis Vuitton emblemat pe el.
O firmă de turism spațial l-a angajat pe bucătarul Rasmus Munk, al cărui restaurant Alchemist are două stele Michelin, pentru a crea o masă tematică specială pentru zborul său cu balonul spațial.
Lumea autovehiculelor de lux și a colaborărilor cu whisky-uri de ultimă generație tocmai a devenit puțin mai mare – și mult mai scumpă – odată cu introducerea noului Macallan Horizon.
Casa de lux din California a Carei Delevingne a fost cuprinsă de flăcări, vineri dimineața. La momentul respectiv, celebra actriță se afla la Londra.
Ion Ţiriac este al doilea cel mai bogat român în 2024, cu o avere de aproximativ două miliarde de dolari.
Inna și-a cumpărat apartament de lux în Mamaia. Locuința se află într-o clădire cu 15 etaje, un proiect imobiliar exclusivist cu priveliște spre Marea Neagră și lacul Siutghiol.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.
Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.