Casa de modă italiană Prada a anunțat oficial, joi, finalizarea unui acord definitiv cu grupul american Capri Holdings pentru achiziționarea brandului de lux Versace, într-o tranzacție evaluată la 1,25 miliarde de euro. Această mișcare strategică va duce la formarea unui nou conglomerat de lux italian cu o cifră de afaceri estimată la peste 6 miliarde de euro, menită să rivalizeze cu giganți din industria modei precum LVMH și Kering.
Patrizio Bertelli, președintele și CEO-ul Prada, a exprimat entuziasmul grupului față de această achiziție, afirmând: „Suntem încântați să primim Versace în grupul Prada și să construim un nou capitol al unei mărci cu care împărtășim angajamentul pentru creativitate, artizanat și moștenire.”
Această tranzacție vine într-un context în care multe branduri italiene de renume au fost absorbite de grupuri franceze, iar mișcarea Prada este văzută ca un pas curajos împotriva acestui trend. Achiziția reprezintă, de asemenea, o oportunitate pentru Prada de a consolida și diversifica portofoliul său, aducând sub același acoperiș două dintre cele mai prestigioase mărci de lux din Italia.
Capri Holdings, grupul american care a cumpărat Versace în 2018 pentru 1,83 miliarde de euro, a decis să vândă brandul în urma presiunilor cauzate de criza pieței de lux și de tensiunile comerciale internaționale, care au condus la o reevaluare a activelor sale. Astfel, Prada a reușit să achiziționeze Versace la un preț mai mic, într-un moment în care brandul italian se confrunta cu dificultăți financiare.
Versace, fondat în 1978 de Gianni Versace, este un simbol al modei italiene, recunoscut pentru stilul său extravagant, luxos și seducător. De-a lungul decadelor, brandul a reușit să rămână un lider în industrie, iar recent, sub conducerea Donatellei Versace, a continuat să fie un nume de referință pe piața globală a modei. Cu toate acestea, Donatella a ales să se retragă din funcția de director de creație, iar locul ei a fost luat de Dario Vitale, un designer cu experiență la Miu Miu, brandul tânăr și inovator al grupului Prada. Aceasta schimbare sugerează o direcție proaspătă și inovativă pentru Versace, sub noua tutelă Prada.
Finalizarea tranzacției este așteptată să aibă loc în a doua jumătate a anului 2025, iar odată cu aceasta, se preconizează consolidarea poziției grupului Prada pe piața globală a luxului, într-un sector în continuă expansiune și competiție.
La 40 de ani, designerul nord-irlandez preia conducerea Dior Homme și își va dezvălui prima colecție în luna iunie.
Nicoleta Luciu a dispărut de pe micile ecrane după o scurtă reîntoarcere în showbiz. Însă fosta Miss România nu exclude o revenire.
Demi Moore a fost inclusă în prestigiosul top TIME 100 al celor mai influenți oameni din lume. Reacția ei sinceră și emoționantă a cucerit fanii din întreaga lume.
Șase creații în ediție limitată reinventează cu îndrăzneală iconicul Knuckle Clutch.
Designerul olandez calcă pe urmele erei colaborative și promite o gură de aer proaspătă radicală și îndrăzneață.
John Travolta, omagiu emoționant pentru fiul său Jett, la 33 de ani de la naștere
Mick Jagger și Melanie Hamrick sunt logodiți: „Suntem fericiți așa cum suntem”
”A MINECRAFT MOVIE” DOMINĂ BOX-OFFICE-UL CU ÎNCASĂRI DE 80 DE MILIOANE DE DOLARI ÎN AL DOILEA WEEKEND
Prada achiziționează Versace pentru 1,25 miliarde de euro: O mișcare strategică pe piața globală a luxului
Secretul formelor impecabile ale Melaniei Trump: Dieta și rutina de fitness
Regele Charles și regina Camilla, în vizită de stat în Italia: primul discurs al unui monarh britanic în Parlamentul italian
Designerul olandez calcă pe urmele erei colaborative și promite o gură de aer proaspătă radicală și îndrăzneață.
Prada achiziționează Versace pentru 1,25 miliarde de euro: O mișcare strategică pe piața globală a luxului
Christian Louboutin propune pentru colecția de nuntă de anul acesta designuri poetice, ce îmbină creativitatea cu craftsmanshipul și atemporalitatea cu actualitatea.
Noua campanie Miu Miu, condusă de Gigi Hadid, îmbină portretul clasic cu modernitatea artistică, celebrând matlasarea și feminitatea.
Casă de modă Mugler l-a numit pe designerul Miguel Castro Freitas director de creație, urmându-i astfel lui Casey Cadwallader.
Zoë Kravitz este starul celei mai noi campanii a casei de bijuterie Jessica McCormack, denumită „Rush Hour”.