Chiar dacă Amancio Ortega, fondatorul gigantului Zara, are un venit net de 62,7 miliarde de lei, câștigând în 2015 titlul de cel mai bogat om al planetei, în toata viața sa a acordat interviuri pentru numai 3 jurnaliști și nu a apărut public în fotografii până în 1999.
Deși este clasat printre cei mai bogați oameni ai lumii, Amancio Ortega nu s-a născut cu lingura de argint în mână. Tatăl său a fost muncitor la căile ferate și, din cauza slujbei sale, își muta frecvent familia în diferite locuri din Spania. Cel mai mic dintre cei patru copii ai familiei Ortega, Amancio a renunțat la școală la vârsta de 14 ani, imediat după ce și-a găsit o slujbă la un magazin local de haine din orașul său natal, A Coruña.
Îndrăgostit de industria textilă de la o vârstă fragedă, Amancio Ortega a învățat să coasă de mână haine și a ajuns fascinat de comerțul ce avea să-i aducă mai târziu o adevărată avere.
Se cunosc foarte puține lucruri legate de viața privată a lui Ortega din perioada de dinainte de crearea Zara. Ceea ce se știe este că era căsătorit cu Rosalia Mera, femeia care a jucat un rol extrem de important alături de el în crearea acestui brand și în succesul ulterior. Împreună cu Zara, Ortega a avut doi copii, Sandra și Marcos.
În 1963, Amancio Ortega a pus bazele propriei companii de producție textilă, pe care a denumit-o GOA (inițialele lui în ordine inversă). Această companie era specializată în crearea halatelor de baie. De la început, strategia sa a fost întotdeauna să supravegheze crearea articolelor de îmbrăcăminte, de la design până la fabricație și distribuție.
La fel de important pentru el era să se bazeze pe forța de muncă locală, motiv pentru care una dintre primele sale fabrici era susținută în mare parte din femei din comunitatea locală care formaseră o cooperativă.
După ce și-a stabilit cu succes prima afacere în fabricarea halatelor de baie, Ortega a decis să se extindă la îmbrăcămintea pentru bărbați, femei și copii, iar în 1975 a înregistrat numele Zara și și-a deschis primul magazin în centrul A Coruña.
Magazinul s-a dovedit un succes pe piață și în cursul următorilor ani, Cortega a deschis alte noi locații de prezentare și desfacere în regiune și în întreaga Spanie.
Pus în fața acestui mare succes pe care magazinele Zara îl aveau în Spania, Ortega a înființat compania mamă, Inditex, în 1985 și trei ani mai târziu a deschis primul magazin Zara peste graniță, în orașul portughez Porto.
Acesta a fost doar începutul expansiunii pentru că de-a lungul anilor 1990 au apărut magazine Zara în Europa, Asia, Orientul Mijlociu, Africa și America.
Chiar dacă Zara rămâne inima companiei Inditex, grupul s-a extins și a mai adus pe lume câțiva frați mai mici, magazinele Oysho, Pull&Bear, Massimo Dutti (1991) și Stradivarius (1995).
În acest fel, Inditex a ajuns să domine foarte mult piața în Spania, iar în 2011, Ortega a lansat compania la bursa de valori – deși până în prezent păstrează 60% din acțiuni.
Amancio Ortega s-a străduit tot timpul să țină departe de ochii presei viața sa privată, motiv pentru care până în 1999 nu s-a publicat nici o fotografie cu el sau cu familia lui.
În toata viața sa a acordat interviuri numai pentru trei jurnaliști și, chiar dacă există câteva cărți și biografii neoficiale publicate despre el, o foarte mică parte din aceste povești a fost confirmată oficial.
În 2001 s-a căsătorit cu cea de-a doua soție a sa, Flora Pérez Marcote (cu care avea deja o fiică ce s-a născut în 1984) și tot în aceeași perioadă a anunțat că se retrage din fotoliul de CEO al Inditex.
În 2015, Ortega a fost numit de Forbes, cel mai bogat om al planetei, depășindu-l pe Bill Gates și, cu toate acestea, se știe despre el că duce o viață relativ discretă și modestă. Reședința sa este plasată într-o zonă foarte liniștită din A Coruña, unde trăiește împreună cu soția sa, iar în timpul liber, se spune că este pasionat de echitație. Fiica sa cea mică este căsătorită cu campionul ecvestru Sergio Alvarez.
În perioada în care se afla la conducerea Inditex, a fost mereu văzut îmbrăcat în haine simple, un costum și cămașă albă, fără cravată, bându-și cafeaua în aceeași cafenea din cadrul companiei și luând prânzul împreună cu angajații, la cafetăria firmei.
Amancio Ortega este considerat cel mai de succes om de afaceri al Spaniei și a reprezentat o sursă de inspirație pentru o țară care s-a luptat de multe ori cu criza economică și cu tulburările din sistem.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Palatul Știrbei, situat pe Calea Victoriei 107, transformat în cel mai de lux mall din București, a intrat în spiritul sărbătorilor duminică seară, unde a avut loc un eveniment cu totul special.
DraculaLand va combina turismul, retailul, tehnologia, cultura şi stilul de viaţă într-o singură infrastructură de entertainment şi inovaţie, întinsă pe 160 de hectare, la 20 de minute de Bucureşti şi 15 minute de Aeroportul Otopeni, conform prezentării partenerilor de proiect.