Fără decor, niciun invitat distins în primul rând, cu atât mai puțină celebritate pe podium. Duminică, 5 martie, spectacolul Balenciaga toamnă-iarnă 2023-2024 a fost plasat sub semnul sobrietății. Și pe bună dreptate, acesta este primul eveniment al brandului condus de designerul Demna de la controversa din decembrie anul trecut. Eticheta grupului Kering a suferit un val de indignare și boicot în urma publicării unor campanii publicitare marcate mai întâi de extrema dreaptă americană înainte de a deveni virale. De atunci, directorul artistic care își obișnuise publicul cu instalații monumentale, precum ultimele sale parade sub viscol sau în noroi, și cu aparițiile muzelor sale precum Kim Kardashian, își afișeaza clar intenția de a se reorienta asupra esențialului: îmbrăcămintea.
Invitația, un model de jachetă autentic trimis cu o zi înainte de spectacol, anunța abordarea esențială. Se confirmă la fața locului printr-o notă de intenție. În cadrul Săptămânii Modei de la Paris din septembrie, cu câteva săptămâni înainte de scandal, Demna anunțase că nu va mai da explicații despre munca sa. Astăzi situația s-a schimbat. Designerul ne poartă în intimitatea memoriei sale pentru a evoca primii pantaloni făcuți pentru el de un croitor: o amintire din copilărie care a devenit, de la furtuna mediatică, un „refugiu pentru dragostea lui pentru modă”.
Și dacă Demna evocă copilul care a fost, (marca Balenciaga a fost remarcată pentru campaniile cu copii), este mai bine să exploreze o modă „care a devenit un fel de distracție”. Mai întâi un mit fondator, apoi o reflecție fundamentală, nota se încheie cu un discurs inovator: „Moda nu mai trebuie privită ca divertisment, ci ca artă de a face haine”.
Pe podium, propunerea vorbește de la sine. Colecția Balenciaga toamna-iarna 2023-2024 este o succesiune de haine cu croi construit, cu ideea transformării corpului ca filigran. Accentele sunt puse pe draperii si pe umerii monumentali, cu o rotunjime distinctă. Registrele, ca întotdeauna cu Demna, se ciocnesc: feminitatea impresionantă a rochiilor mari de seară metalice și cu paiete alternează cu ciudățenia tulburătoare a siluetelor cu cizme tehnice și volume intrigante. ă
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Suntem încântați de această colaborare în ediție limitată care combină tehnologia montană cu eleganța modernă — și reinventează articolele esențiale pentru iarnă.
A doua colaborare dintre Jacquemus și Moon Boot dezvăluie trei modele exclusive în care zăpada devine scenă, iar siluetele, personaje într-un vis la mare altitudine.
După doar câteva luni și o singură colecție, directorul de creație Dario Vitale părăsește Versace, lăsând casa de modă în fața unui viitor în redefinire.
Chanel îl anunță oficial pe A$AP Rocky ca ambasador, pecetluind alianța dintre îndrăzneala muzicianului și viziunea contemporană a lui Matthieu Blazy.