Pierpaolo Piccioli este cunoscut și apreciat pentru colaborarea sa de lungă durată (25 de ani) cu casa de modă Valentino. Ca fiecare dintre designerii care ajung la cârma unui brand de modă cu istorie, Piccioli se confrunta cu provocarea de a-și îmbina propria viziune cu codurile casei. Iar în cazul colecției sale de debut pentru Balenciaga, s-a întâmplat tocmai acest lucru.
Piccioli a studiat cu meticulozitate arhiva casei, în special creațiile cu care fondatorul, Cristóbal Balenciaga, a revoluționat la vremea sa industria modei. De pildă, rochia balon, introdusă în 1950 sau rochia sac, introdusă în 1957, au servit drept inspirație pentru o serie de look-uri din colecția propusă de Pierpaolo pentru primăvară/vară 2026. În variante actualizate, versiuni ale acestora s-au regăsit în line-up, alături de referințe către propria sa estetică, precum piese acoperite cu detalii din pene sau accente florale tridimensionale, care au amintit de creații pe care le-a prezentat de-a lungul timpului la Valentino.

De altfel, rochia sac din 1957, a fost, conform declarațiilor lui Pierpaolo, baza inspirației pentru această colecție. El a menționat că „rochia aceasta este atât de relevantă și atât de semnificativă, pentru că a permis femeilor să se elibereze de restricții”, făcând referire la faptul că la vremea când rochia sac a apărut, se îndepărta notabil de standardele vestimentare ale societății, deschizând noi orizonturi pentru femei.
Nicolas Ghesquière, designerul care a fost director de creație pentru Balenciaga între 1997 și 2012, a servit de asemenea ca sursă de inspirație pentru Picciioli – o jachetă peacoat cu nasturi mari a amintit de creațiile lui Ghesquière din colecția pentru toamnă 2006. O altă referință către arhiva casei au fost pantalonii stil bermude, pe care Piccioli i-a prezentat în forme supradimensionate, baggy și cu aer sporty, a căror imagine a fost bazată pe rochia lalea, creată de fondatorul brandului în 1965.

Piccioli a păstrat de asemenea aerul edgy și sexy pe care Demna l-a imprimat casei în ultimii zece ani în care a fost directorul său de creație. Majoritatea look-urilor au fost acompaniate pe podium de ochelari de soare supradimensionați, stil bug eye, iar multe dintre ținute au lăsat piele la vedere via croielilor ultra cropped.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.
Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.
Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.
Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză
Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.