Creatorul de modă islandez Ingvar Helgason spune că ideea de a creat materiale în laborator i-a venit în minte în urmă cu câțiva ani, când a fost abordat de companii de blănuri care i-au oferit gratuit piei cu care să creeze. A refuzat, a fost în conflict etic în privința metodelor de producție.
După ce și-a închis eticheta omonimă, a înființat un startup, Vitro Labs din Bay Area. Misiunea sa, așa cum o explică el, este simplă: „Schimbăm sursa pielii, nu schimbăm pielea în sine”.
Aprovizionarea etică și durabilă a fost din ce în ce mai accentuată în modă, fie că reglementează producția de cașmir sau interzice utilizarea anumitor corali pe cale de dispariție în bijuterii. Cu toate acestea, recent, au apărut câteva start-up-uri care oferă alternative cu impact redus, create de om, la fibrele tradiționale.
Totuși, ele își propun să nu înlocuiască pielea, ci mai degrabă să le reproducă, fără probleme etice și de mediu. „Pentru mine și pentru mulți alți oameni care lucrează în industrie, autenticitatea este cheia – și mi se pare că pielea este foarte frumoasă și versatilă”, spune el, „Este folosită de mii de ani. Cum putem obține aceleași materiale într-un mod mai bun?”
Ingvar Helgason a apelat la un profesor din Londra care lucra la creșterea pielii umane pentru teste de medicamente și cosmetice și i-a cerut să-și extindă expertiza în pielea de animale. Ei au fondat împreună compania, creând ceea ce au numit „piele cultivată”. „Folosim metodele medicinei regenerative, dar, desigur, inputurile sunt diferite – folosim celule bovine”, spune el.
Acesta este dornic să exploreze piața exotice: poate crocodilul sau struțul, cel puțin odată ce echipa sa științifică înțelege mai bine cum să crească alte celule decât mamiferele în laborator. Există, de asemenea, un apel major pentru cultivarea, mai degrabă decât creșterea, de piele de crocodil: mai mari, esențiale pentru genți sau paltoane supradimensionate.
Până acum, compania este finanțată de risc, dar Helgason spune că un brand de lux major va fi anunțat în curând ca primul său partener de marcă, cu potențialul de a lua o miză financiară; Produsele VitroLabs ar trebui să fie lansate până la sfârșitul anului viitor, promite el. Antreprenorul gândește, de asemenea, să se extindă dincolo de piele în alte produse exotice, în special blană. „O mulțime de mărci au încetat să lucreze cu el, deci este o piață în scădere, dar dacă putem prezenta piei frumoase care au aceeași calitate și senzație, dar făcute într-un mod etic? Ar putea fi o reapariție a acestui lucru.”
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.