Noua versiune CarPlay de la Apple sperie industria auto

Cea mai controversată caracteristică nouă a mașinii din industria auto nu este un sistem de conducere autonomă sau o formă de electrificare. Subiectul fierbinte în aceste zile este CarPlay - da, interfața familiară care și-a pătruns insidios în inimile și mințile șoferilor de pretutindeni de la introducerea sa la Salonul Auto de la Geneva 2014.

Platforma plug-and-play a devenit atât de omniprezentă încât este acum echipată pe 98% din mașinile noi vândute în SUA. Mai convingător, 79 la sută dintre cumpărătorii americani de mașini îl consideră un lucru obligatoriu atunci când cumpără o mașină, potrivit Emily Schubert de la Apple. Această măsurătoare critică a înzestrat Apple cu o mulțime de pârghii atunci când vine vorba de negocieri cu producătorii de automobile, iar următoarea generație de CarPlay anunțată în iunie este atât de potențial inovatoare încât este amenințată să schimbe relația dintre companiile de automobile și compania din Cupertino.

Problema la îndemână începe cu integrarea extremă a CarPlay de nouă generație. În loc să încorporeze o oglindă simplificată pentru iPhone într-un ecran tactil multimedia poziționat central, interfața reînnoită preia toate afișajele interioare, inclusiv panoul de instrumente și instrumentele aferente, împreună cu elemente auxiliare, cum ar fi comenzile pentru aer condiționat. Mișcarea este semnificativă nu numai datorită preluării fără precedent a arhitecturii preexistente a unui vehicul, ci și pentru că are potențialul de a crea un avantaj financiar semnificativ pentru Apple.

Deja prezentată la o conferință recentă a dezvoltatorilor Apple este o caracteristică care permite CarPlay să navigheze la o benzinărie și să plătească pentru un plin. Ideea nu este nouă; potrivit Car & Driver, GM a încercat trucul încă din 2017, dar mai târziu a abandonat-o. Dar sensul în industrie este că întreaga capacitate de lungă durată a Apple de a accepta o provocare semnificativă și de a crea o soluție elegantă și intuitivă înseamnă că de data aceasta este mai probabil să obțină o acceptare rapidă și pe scară largă.

Ceea ce explică de ce producătorii de mașini se simt mai amenințați ca niciodată de ideea de a-și preda experiența utilizatorului unui străin priceput. După cum a explicat pentru Marketplace.org analistul Wedbush Securities, Dan Ives, „Auto este o industrie masivă pentru Apple, deoarece este doar o extindere suplimentară a ecosistemului său. Scopul său este să fie din ce în ce mai înrădăcinat în viața consumatorilor.” Monetizarea băturilor de la benzinărie este vârful aisbergului; Integrarea de către CarPlay a aplicațiilor pentru orice, de la găsirea locurilor de parcare până la locatoarele de încărcătoare EV sugerează că posibilitățile monetizate sunt nesfârșite.





Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Motivul real pentru care Jennifer Lopez și Ben Affleck și-au scos la vânzare conacul din Los Angeles

Jennifer Lopez și Ben Affleck au decis să vândă conacul lor din Beverly Hills, evaluat la 60 de milioane de dolari, deoarece niciunul dintre ei nu a fost mulțumit de această proprietate.

A fost creat primul automobil electric fără uși

Compania Azulink Mobility din Mexic a lansat primul prototip de automobil electric fara usi. Vehiculul are un cadru deschis, creat din fibra de sticla curbata, fiind inspirat de formele organice din natura si de arhitectura futurista.

Mihai Bobonete, față în față cu Mădălina Ghenea după ce a făcut glume la adresa ei

Mihai Bobonete s-a întâlnit cu Mădălina Ghenea la un eveniment care s-a desfășurat la Palatul Parlamentului din București.

Bottega Veneta creează un paradis venețian unic pentru clienții fideli

Louis Vuitton întruchipează pofta de călătorie și o sete nestinsă de călătorie, Hermès prețuiește moștenirea, Chanel emană feminitate, iar Bottega Veneta celebrează măiestria și spiritul comunitar.

Cum își umplu timpul liber vedetele de la Hollywood

În general, vedetele de la Hollywood sunt persoane destul de ocupate, petrecându-și cea mai mare parte a săptămânii pe platourile de filmare. Atunci când au timp liber, ele știu cum să cum să se distreze. Dispun și resursele materiale ca să facă tot ce își doresc, însă nu toate celebritățile au hobby-uri extravagante.

Virginie Viard părăsește Chanel

Virginie Viard va pleca de la Chanel. Protejata lui Karl Lagerfeld a fost director artistic al casei timp de cinci ani.

Veronica Leoni este noul director de creație al Calvin Klein

Veronica Leoni devine prima femeie care a proiectat linia Calvin Klein Collection. Prima ei prezentare de modă va debuta în toamna anului 2025.

Megadeth revine în România. Pe 10 iunie, la Romexpo

Megadeth revine în România. Pe 10 iunie, la Romexpo

Ion Țiriac vrea să cumpere un castel din România

Ion Ţiriac e interesat să cumpere un castel din România cu o istorie tulburătoare. Miliardarul român ar vrea o bijuterie arhitecturală din județul Arad, care-l va costa milioane de euro.

Vlad Gherman și Oana Moșneagu s-au căsătorit religios. Imagini de la nuntă

Vlad Gherman și Oana Moșneagu s-au căsătorit religios duminică, 2 iunie 2024. Actorii au publicat primele imagini de la marele eveniment.

iaBilet lider de piață de ticketing în România, al 6-lea an consecutiv

iaBilet lider de piață de ticketing în România, al 6-lea an consecutiv

Final de eră pentru Bugatti Chiron: a fost lansat ultimul exemplar

Bugatti Chiron L'Ultime este ultimul dintre cele 500 de exemplare Chiron construite de marca franceză. Mașina aniversară este bazată pe Chiron Super Sport.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 1 year ago format_list_bulleted ECONOMIC