Nonșalantă, imperfectă și puțin sexy: de ce îmbrăcămintea franceză pentru bărbați a devenit populară

„Les hommes” nu au fost uitați. La parisienne apare pe tabloul de spirit colectiv al modei. În timp ce acest stil a fost unul dintre principalele exporturi ale țării de când Ludovic al XIV-lea a transformat Versailles într-o pasarelă aurită, îmbrăcămintea franceză pentru bărbați a rămas un concept oarecum evaziv. Dar acum, datorită unui nou val de mărci buzzy, Le parisien a căpătat un nou sens.

Acest arhetip era în mintea lui Jean-Baptiste Rosseeuw când a lansat anul trecut Lutays, marca sa de jachete casual, la comandă și personalizate. „Mă gândeam: Este cam ciudat, pentru că îl poți vedea clar pe englez, tipul napolitan, tipul florentin”, spune el, „dar tipul francez este mai dificil”. Pentru Rosseeuw, totul se reduce la o anumită nonșalanță galică, așa cum se vede prin selecția Lutays de jachete safari lucrate manual, paltoane și tricouri.

După ce prototipurile dintr-un atelier de croitorie tradițional au ieșit prea formale, iar cele de la un producător de cămăși prea nestructurat, Rosseeuw a găsit echilibrul perfect la un atelier de couture pentru femei care oferă unele dintre cele mai mari nume de pe Avenue Montaigne. 

În echilibrul lor de eleganță și ușurință, jachetele Lutays sunt prin excelență franceze și, așa cum spune Rosseeuw, oferă „confortul unei jachete Chanel din tweed, dar transpuse pentru bărbați.”

Cămașa lui Bourrienne (stânga) și o jachetă de la Lutays. 

Între timp, Bourrienne Paris X este dedicat exclusiv variațiilor clasice ale cămășii albe și își echivalează marfa cu o altă pictogramă Chanel. „Cămașa albă pentru bărbați seamănă puțin cu little black dress-ul pentru femei”, spune Charles Beigbeder, care a fondat marca împreună cu designerul Cécile Faucheur. Au urmărit evoluția cămășii albe de-a lungul istoriei franceze, de la o îmbrăcăminte pentru aristocrați din secolul al XV-lea la o uniformă pentru aviatorii din secolul al XX-lea și detalii culese din fiecare epocă pentru a crea cămăși moderne cu răsuciri subtile.

Cămașa albă poate fi la fel de universală pe cât devine, dar vorbește despre o altă fațetă a abordării galice. „Stilul francez este mai mult legat de atitudine”, spune Cécile Faucheur. „Este ca și cum nu ne pasă - nu atât de perfect călcat, nu atât de perfect ascuns, nu atât de adecvat.” Deși, așa cum spune Beigbeder, „este total calculat. Dacă este prea curat, nu este francez. Trebuie să fie un pic neglijent.”

Designerul de la Officine Générale, Pierre Mahéo, spune că francezii oferă o amânare de la formalitate: „Este modul în care amestecăm bucăți. Modul în care încorporăm îmbrăcăminte personalizată în look-ul nostru este ușor.” Colecția sa, care ar putea împerechea un blazer nestructurat cu un tricou, pulover de cașmir, blugi și mocasini, oferă toate elementele esențiale pentru combinația francezilor.

Combinația relaxată a Officine Generale (stânga) și stilul retro. 

Poate că abordarea aceasta a imperfecțiunii este motivul pentru care îmbrăcămintea bărbătească pariziană este la modă în această perioadă. În vremuri tulburi, hainele care permit neașteptatul sunt o alternativă binevenită.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Noul Bentley Continental GT: hibrid cu 782 CP

Ceea ce pierde noul Bentley Continental GT în cilindri se compensează în putere.

Reguli de acces şi conduită la concertul susţinut de Mariza

Reguli de acces şi conduită la concertul susţinut de Mariza

Andreea Bostănică a dezvăluit cât câștigă din TikTok, după ce a fost criticată pentru luxul pe care îl afișează în online

Andreea Bostănică a făcut, de- alungul timpului, o adevărată avere cu ajutorul rețelelor de socializare, acolo unde este extrem de activă, în fiecare zi.

Imaginile rare postate de A$AP Rocky cu cei cei doi băieți pe care îi are cu Rihanna

Rihanna și A$AP Rocky au sărbătorit în weekend „Ziua Mamei” și l-au serbat și pe fiul lor mai mare, care a împlinit 2 ani.

Cum arată bolidul de 200.000 de euro pe care și l-a cumpărat Adelina Pestrițu

Adelina Pestrițu și-a cumpărat o mașină nouă. Într-un clip postat pe rețelele de socializare, fosta prezentatoare de televiziune le-a arătat fanilor ei noul bolid, care valorează peste 200.000 de euro.

Viviana Sposub a îmbrăcat rochia de mireasă. Anunțul despre nunta cu George Burcea

Viviana Sposub și-a luat, recent, fanii prin surprindere, atunci când a apărut în rochie de mireasă.

Usher a purtat cel mai scump ceas la Gala Met 2024

Gala Met este un eveniment atrăgător. Toată lumea de acolo vrea să fie remarcată; se îmbracă să fie remarcabil. Dar nu Usher.

Acum poți dormi într-un muzeu Ferrari sau în conacul „X-Men”, datorită Airbnb

Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.

În ce își investește Selly câștigurile din online

Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.

Selly și-a luat bolid în valoare de 250.000 de euro. Cum arată noua achiziție

Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.

Pictură de Gustav Klimt redescoperită după un secol, adjudecată pentru 30 de milioane de euro

Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.

Ce a determinat-o pe Adela Popescu să renunțe definitiv la televiziune

Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.

Rihanna, protagonista unui pictorial incendiar pentru brandul ei de lenjerie intimă

Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Alessandro Michele este noul director de creație al casei Valentino

Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted FASHION