Moda, vaccinul împotriva depresiei

Poate moda să ne bucure? De la euforia provocată de achiziționarea unui articol vestimentar până la efectul „bună dispoziție” al unui pulover colorat, se dovedește a fi un formidabil vaccin antidepresiv. Există numeroase dovezi științifice care să susțină acest lucru.

În mijlocul unei pandemii, moda devine o modalitate de a zâmbi din nou și de a îmbrăca una dintre ultimele plăceri disponibile. Net-A-porter și Matchesfashion, două dintre cele mai importante site-uri de cumpărături online, au pariat pe printuri strălucitoare și nuanțe colorate pentru primăvara anului 2021: după un an petrecut în gri, cererea este din ce în ce mai mare. 

În raportul său pentru sezonul următor, Net-A-porter evidențiază interesul crescând al consumatorilor față de mărcile care oferă tonuri mai mult decât neutre. S-a înregistrat o creștere de 25% a clienților noi în 2020 pentru haine excentice. Această tendință există la numeroase mărci de modă. „ În ultimele sezoane am văzut mult violet”, spune Lucie Jeannot, manager de produse la Première Vision, potrivit Elle.fr. Este o culoare confortabilă, ușoară, nu prea generoasă și care nu are conotații negative. 

Dar colecțiile imaginate în timpul închiderii sunt mai distincte: există o mulțime de verde, o reprezentare a speranței, dar și portocaliu, galben și, mai presus de toate, roșu, o culoare pe care o asociem atât cu puterea, energia, cât și cu reînnoirea. De asemenea, colecțiile de toamnă-iarnă 20202021 conține piese în culorile macului, rubinului, burgund și grenadină.

Hainele ne pot face mai fericiți instantaneu. Un pulover roz nu numai că ar lumina fața purtătorului, ci i-ar înveseli și starea de spirit și ziua celor care îl admiră. Această tendință a luat naștere în 2016, o dată cu musicalul „La La Land”: Mia, protagonista filmului (Emma Stone), este întotdeauna îmbrăcată într-un mod foarte colorat. La acea vreme, căutările pentru rochii galbene, precum cea din afișul filmului, au explodat. 

A purta roșu, de exemplu, ne poate face să avem încredere în noi, ne face să ne simțim sexy, este de părere Carolyn Mair, doctor în psihologie. Același lucru este valabil pentru toate culorile strălucitoare în care vă simțiți bine. Nu îmbrăcămintea în sine ne face fericiți, ci imaginea pe care ne-o oferă despre noi înșine. Hainele noastre influențează, așadar, dezvoltarea și bunăstarea noastră, dar mai puțin direct decât marketingul ne-ar face să credem.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Mădălina Ghenea, apariție rafinată la ELLE Style Awards 2025

Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Louis Vuitton lansează Fantasmagory

Louis Vuitton a prezentat Fantasmagory, cel mai recent parfum din colecția Les Extraits, care marchează o evoluție semnificativă în universul parfumurilor de lux.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Jean Paul Gaultier a lansat Gaultier Divine Elixir

Jean Paul Gaultier vine astăzi cu o creație ce depășește granițele convenționalului, un elixir incandescent care transformă orice femeie într-o zeiță modernă: Gaultier Divine Elixir.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Bottega Veneta lansează a doua colecție de parfumuri

Kering a lansat o nouă colecție de parfumuri pentru brandul italian de modă Bottega Veneta, numită Mezzanotte.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Céline Dion este imaginea campaniei de sărbători Charlotte Tilbury

Céline Dion este starul campaniei pentru sărbători a brandului de cosmetice Charlotte Tilbury.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Balenciaga readuce din arhivă „Le Dix”, un parfum din 1947

Balenciaga se pregătește de noi începuturi – pe 4 octombrie, designerul Pierpaolo Piccioli își va dezvălui colecția de debut în calitate de director de creație al casei de modă franceze.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH