Moda, vaccinul împotriva depresiei

Poate moda să ne bucure? De la euforia provocată de achiziționarea unui articol vestimentar până la efectul „bună dispoziție” al unui pulover colorat, se dovedește a fi un formidabil vaccin antidepresiv. Există numeroase dovezi științifice care să susțină acest lucru.

În mijlocul unei pandemii, moda devine o modalitate de a zâmbi din nou și de a îmbrăca una dintre ultimele plăceri disponibile. Net-A-porter și Matchesfashion, două dintre cele mai importante site-uri de cumpărături online, au pariat pe printuri strălucitoare și nuanțe colorate pentru primăvara anului 2021: după un an petrecut în gri, cererea este din ce în ce mai mare. 

În raportul său pentru sezonul următor, Net-A-porter evidențiază interesul crescând al consumatorilor față de mărcile care oferă tonuri mai mult decât neutre. S-a înregistrat o creștere de 25% a clienților noi în 2020 pentru haine excentice. Această tendință există la numeroase mărci de modă. „ În ultimele sezoane am văzut mult violet”, spune Lucie Jeannot, manager de produse la Première Vision, potrivit Elle.fr. Este o culoare confortabilă, ușoară, nu prea generoasă și care nu are conotații negative. 

Dar colecțiile imaginate în timpul închiderii sunt mai distincte: există o mulțime de verde, o reprezentare a speranței, dar și portocaliu, galben și, mai presus de toate, roșu, o culoare pe care o asociem atât cu puterea, energia, cât și cu reînnoirea. De asemenea, colecțiile de toamnă-iarnă 20202021 conține piese în culorile macului, rubinului, burgund și grenadină.

Hainele ne pot face mai fericiți instantaneu. Un pulover roz nu numai că ar lumina fața purtătorului, ci i-ar înveseli și starea de spirit și ziua celor care îl admiră. Această tendință a luat naștere în 2016, o dată cu musicalul „La La Land”: Mia, protagonista filmului (Emma Stone), este întotdeauna îmbrăcată într-un mod foarte colorat. La acea vreme, căutările pentru rochii galbene, precum cea din afișul filmului, au explodat. 

A purta roșu, de exemplu, ne poate face să avem încredere în noi, ne face să ne simțim sexy, este de părere Carolyn Mair, doctor în psihologie. Același lucru este valabil pentru toate culorile strălucitoare în care vă simțiți bine. Nu îmbrăcămintea în sine ne face fericiți, ci imaginea pe care ne-o oferă despre noi înșine. Hainele noastre influențează, așadar, dezvoltarea și bunăstarea noastră, dar mai puțin direct decât marketingul ne-ar face să credem.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Primul restaurant Louis Vuitton din S.U.A. a fost deschis în New York

Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.

Cum a pierdut Rocsana Marcu 2,5 milioane de euro din cauza lui Neymar

Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.

Colierul cu diamante al reginei Maria Antoaneta, adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată

Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).

Adelina Pestrițu a făcut turul vilei ultra luxoase în care stă cazată pe perioada vacanței din Arabia Saudită

Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.

Destinația ultra luxoasă și exclusivistă în care Adelina Pestrițu și-a dus soțul de ziua lui

Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.

Andreea Bostănică a recunoscut de unde are are banii și cadourile scumpe

Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.

Tiffany & Co. x Fondation César Homeware lansează o colecție de articole pentru casă

Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

Bottega Veneta dezvăluie prima colecție de bijuterii de lux

Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.

Piața luxului e în declin. Veniturile reduse la toate mărcile

Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.

Masa de biliard Gucci de 110.000 de dolari este locul în care moda se întâlnește cu jocul

Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.

Ariana Grande, vedeta noii campanii de sărbători a Swarovski

Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.

Fendi lansează o colecție de parfumuri de lux inspirată de membrii familiei sale

Pe măsură ce se apropie cea de-a 100-a aniversare, în 2025, Fendi a decis să lanseze o colecție exclusivă de 7 parfumuri care aduce un omagiu istoriei sale, între know-how și spirit de inovație.

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

hourglass_full 7 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Bella Hadid își lansează propriul brand de frumusețe, Orebella

Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Buze Espresso: cum să adopți tendința supremă de iarnă?

În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH