Steaua de mare este un animal în esență solitar, petrecându-și viața mișcându-se pe fundul mării, mâncând ceea ce se află în calea sa. Unele strălucesc ca perlele, altele sunt acoperite cu spini sau modele cu buline, altele au ornamente în nuanțe strălucitoare: albastru deschis, roz bombon, portocaliu sau violet. Ce creaturi fascinante, nu-i așa? Prin urmare, este de înțeles că lumea modei se inspiră de la ele.
Au fost în centrul atenției la spectacolul Versace primăvară/vară 2021 alături de alte teme marine. S-au extins peste mătase, sau chiar, împodobite cu pietre prețioase pe mini-rochii și jachete. Aceasta nu este prima dată când Versace se inspiră din mare. Spectacolul a adus un omagiu explicit colecției de primăvară-vară 1992 a lui Gianni Versace, intitulată Trésor de la Mer, care conținea o serie de creaturi marine, fiecare mai uimitoare decât alta.

Versace primăvară/vară 2021
Specificul vieții marine a fost întotdeauna o sursă de inspirație pentru stilisti. Cochilii, plase, rechini, valuri, recife, alge, corali: bogăția estetică și simbolică a oceanului pare inepuizabilă. Uneori, inspirația este transparentă: silueta în formă de evantai a unei scoici sau mișcarea diafană a unei meduze se reflectă cu ușurință în modelele și volumele unei țesături în mișcare.
Colecția primăvară-vară 2010 a lui Alexander McQueen - ultima înainte de moartea prematură a designerului în februarie 2010 - a fost intitulată Atlantida lui Platon, o alegorie din jurul insulei scufundate inventată de filosof. Mai mult de zece ani mai târziu, strigătul de alarmă al lui Alexander McQueen nu și-a pierdut din relevanță. Întoarcerea acestei amprente maritime pe podiumuri întruchipează perfect o scindare care a devenit familiară între, pe de o parte, oceanul văzut ca un combustibil pentru imaginație și, pe de altă parte, ca locul pentru o privire mai pesimistă asupra viitorului omenirii.
Designerul Simone Rocha ar intra mai mult în prima categorie, în special datorită utilizării sale emblematice, adesea suprarealiste, a perlelor și a referințelor sale frecvente la poveștile despre apă (colecția sa de toamnă/iarnă 2020, dedicată Insulelor Aran, a evocat dispariția pe mare și botez marinar).

Simone Rocha, primăvară/vară 2021
Mai recent, colecțiile de primăvară-vară Rixo și 16Arlington au făcut loc sirenelor: primul brand a convocat aceste creaturi prin imprimeuri și cozi de pește, în timp ce al doilea a oferit genți în formă de coajă pentru toți lupii de mare călare pe eleganță.
Sirenele sunt una dintre marile surse de inspirație acvatică în modă, fie că se revarsă în exuberanță sau în seducție mortală. Au fost prezente și în cadrul spectacolului Burberry primăvară/vară 2021, unde directorul artistic Riccardo Tisci și-a imaginat o „poveste de dragoste între o sirenă și un rechin, care are loc mai întâi în ape înainte de a debarca pe uscat.” „Apa este un simbol al noutății, prospețimii, purificării”, a explicat Riccardo Tisci.

Burberry primăvară/vară 2021
Profund informat despre posibilitatea unui dezastru ecologic, abordarea designerului francez Marine Serre este funcțională și vizionară. Estetica sa convoacă o lume futuristă în care hainele pot fi transformate în armuri, atunci când procesul său de creație evidențiază țesături reciclate, materiale trasabile, precum și obiecte mai neașteptate.
Haute couture este, de asemenea, în ton cu această preocupare. Inevitabil, Iris Van Herpen este un designer dedicat inovației. După o colecție numită Mări senzoriale anul trecut, care a analizat aspectele comune dintre organismele marine și sistemul nervos uman, spectacolul haute couture de primăvară/vară 2021 a abordat tema oceanului, dar într-un mod diferit. Designerul olandez a făcut echipă cu campania anti-poluare Parley for the Ocean, producând o rochie - mozaic din plastic reciclat.

Iris Van Herpen, haute couture primăvară/vară 2021
Universul marin oferă deci multiple opțiuni - și nu întotdeauna compatibile între ele - creatorilor. Pe de o parte, evocă multe mituri, frici, comori ascunse și minuni ale naturii; îl putem vedea chiar ca un loc de libertate și imaginație, ceea ce nu este neplăcut în acest moment. Dar, pe de altă parte, este și un univers în care sunt dezvăluite capacitățile de distrugere - dar și de inovație - ale ființei umane.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.
Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.
Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.
Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză
Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.