Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024 – un capitol important în istoria modei românești

Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024, un eveniment de o importanță capitală pentru moda românească, marchează începutul unei noi ere, sub coordonarea fondatorilor, Roxana Voloșeniuc și Mario Antico.

Evenimentul a însemnat o amplă conexiune între designeri, cumpărători, presă, mass-media și universitari, cu scopul precis de a susține și promova moda din România și regiune. De asemenea a reprezentat o oportunitate incredibilă pentru designerii români și invitați din Ucraina, Georgia și Italia de a se afla în vizorul celor mai relevanți cumpărători internaționali, dar și al stiliștilor, influencerilor și fotografilor invitați din patru țări.

“Sunt extrem de fericită că Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week a demonstrat că ‘Made in Romania’ a căpătat o și mai mare relevanță pe scena globală. Când podiumul devine o punte între București și restul lumii, știi că asişti la ceva cu adevărat important” declară Roxana Voloșeniuc, Co-Fondator Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week.

“Am fost plăcut impresionat de aprecierile partenerilor de la Camera Nazionale della Moda Italianaasupra acestei prime ediții și a unei organizări impecabile. Toți invitații internaționali și-au exprimat dorința de a participa și anul viitor. Vom investi în continuare în acest proiect pentru o viitoare ediție și mai de succes” adaugă Mario Antico, Co-fondator Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week.


Una dintre scenele principale, Sala Tronului din Palatul Regal, a fost și spațiul de desfășurare pentru câteva dintre cele mai importante defilări de modă din cadrul evenimentului.

Carmen Secăreanu a prezentat o colecție nostalgică dar foarte actuală, care include elemente noi, dar și piese mai vechi, reciclate, realizate în același spirit profund intelectual & artsy care a consacrat-o. Dimensiunea cinematografică a colecției este punctată de jocul liric, diafan al materialelor folosite, organza fiind un aliat principal al designerului.

Unul dintre cei mai în vogă designeri din Ucraina, Litkovska, a surprins printr-o colecție de o maturitate incredibilă – piesele-cheie din colecțiile Litkovska, precum rochiile midi austere, cu suprapuneri, piesele reconstruite din denim, blazerele cu o identitate precisă, inconfundabilă și cămășile albe, mereu adaptate, au defilat alături de elemente noi – trenciurile din materiale tehnologice, ansamblurile cu elemente decorative și sculpturale aplicate.

Brand-ul românesc de knitwear, Ami Amalia, a surprins printr-o colecție proaspătă, vibrantă, cu piese în tonuri explozive și cu un styling impecabil – ansamblurile animal print, tușele retro, eșarfele tricotate purtate pe cap, ce însoțeau fiecare ținută, dar și piesele atipice, precum tunicile 60’s sau rochiile lungi, cu motive abstracte, probează faptul că și o colecție realizată integral din piese tricotate poate marca o declarație importantă de modă.

Andreea Bădală propune în colecția Murmur, pe lângă piesele deja apreciate de clientele brandului, și câteva alternative fresh pentru zi, ce pot fi ușor convertite în ținute pentru cocktail sau seară – ansambluri din stofă fină de lână, rochii structurate și piese care, în permanență, celebrează corpul feminin, departe de clișee, măsuri ideale sau constrângeri de orice altă natură.

Rhea Costa propune combinații cromatice desăvârșite, puse în evidență și de accesorizarea subtilă, dar esențială, cum ar fi detaliile din cristale. Styling-ul a adus în atenția publicului o serie de ținute clasice reinterpretate, ideale pentru evenimentele importante, petrecerile de sezon, dar care pot fi cu ușurință integrate în orice alt context.

Un alt brand românesc, Nissa, care a avut un private stage la Sala de Marmură din incinta Casei Presei Libere, a surprins prin casting-ul impecabil și echilibrat, dar și prin prezența influencerului de modă, Leonie Hanne. Prezentarea Nissa este un omagiu adus feminității, sexualității, dar și spiritului liber – piese extrem de puternice cu accent pe linia corpului, rochii statement pentru seară, cape spectaculoase și materiale la fel de senzuale, precum jerseul, taftaua.

Show-ul Almaz a fost un imens succes de casă – beneficiind de o locație impresionantă, galeria Nicodim, firul narativ al colecției, care a îmbinat elemente noir, dramatice, cu influențe actuale, inspirate din tot ce e mai cool în modă în acest moment, propune o viziune clară – femeia Almaz este puternică, dar și sensibilă, gotică, dar și romantică. Paltoanele lungi, ample, cizmele-mușchetar, rochiile ce surprind noul val sexy, ansamblurile cu transparențe punk-glam, sacourile masculine reinterpretate – toate fac parte din arsenalul de seducție Almaz.

Manuri a adus în prim plan rochia – din jerse, din dantelă, din mătase, rochia ca element principal într-o garderobă eternă și versatilă, ca simbol al feminității explozive și al spiritului actual al modei. Propunerile Manuri surprind nevoia femeii contemporane de libertate, asta se traduce și prin absența bijuteriilor sau a elementelor inutile – rochia poate vorbi, indiferent de momentul zilei, de starea de spirit a unei persoane, de intențiile legate de modă, de spiritul creativ, lăsând infinite oportunități de styling.

Cristina Săvulescu a ales să-și prezinte colecția printr-o instalație interactivă numită Talk with a stranger, dorind să pună accent pe legătura strânsă între artă și modă și a făcut astfel încât să-i poți admira noua colecție într-un cadru diferit și provocator.

Minimalismul cu accente dark-punk s-a remarcat în colecția Gudu cu piesele care se pot constitui în acele piese esențiale, de care are nevoie orice garderobă respectabilă – fusta maxi cu un tipar impecabil, topul alb, asimetric, din tafta de mătase, sau trenciul cu un volum generos.

Showul Romeo Gigli s-a remarcat printr-un mix incredibil de rafinat de texturi – pânză groasă de in cu mătase, tafta cu postav, lână cu cele mai fine țesături – absolut toate piesele reușesc să se încadreze în galeria pieselor clasice, esențiale, dar sunt incredibil de noi, de moderne, de fresh – imprimeurile cu dungi, detaliile din denim, trencurile din muselină cu aplicații delicate sau topurile cu volane spectaculoase au făcut deliciul asistenței.

George Keburia a surprins printr-un soi de odisee pop, din care nu au lipsit elementele specifice culturii Camp – detalii exagerate, aplicații incandescente de cristale, culori vibrante și materiale extrem de flashy – tafta de mătase în nuanțe electrice sau dantelă. Pălăriile de inspirație napoleoniană, tricourile cu mesaje funny, perlele, rochiile din bancnote & proporțiile exagerate au transformat show-ul Keburia într-un adevărat tur de forță.

Universul delicat imaginat de Katea Gri surprinde prin cele mai suave rochii ce urmăresc linia corpului și prin decupajele extrem de sensibile, cu forme organice. Fără să facă abuz de accesorii, colecția se concentrează pe eternul feminin – eleganța atemporală a rochiilor, blazerele cu linii precise, trenele minimaliste și cromatica controlată vorbesc despre mesajul clar pe care Katea Gri a vrut să îl transmită – feminitatea este o stare de spirit!

Show-ul Ermano Scervino, care a vut loc la Reședința Ambasadorului Italiei la București, a adus pe scenă absolut toate elementele specifice casei de lux – tricotajele sofisticate, materialele luxoase mixate în cele mai neașteptate combinații, piesele fabuloase din shearling sau piele velur, rochiile cu inserții din dantelă și costumele cu linii impecabile, deja o marcă a casei.

Designerul Elena Reva a prezentat rochii delicate cu transparențe diafane, ansambluri din mătase în tonuri de bronz, blazerele cu forme fluide, delicate, ce pot fi purtate atât ziua, cu denim, dar și seara cu cele mai sexy sandale cu toc, topuri ce dezvelesc linia umerilor – toate se pot constitui într-un soi de capsulă ce cuprinde esența modernității, dar și a feminității contemporane.

Susținerea evenimentului


Sponsor titular Mercedes-Benz

Parteneri instituționali: Camera Nazionale della Moda Italiana, Ambasada Italiei, Italian Trade Agency, Primăria Capitalei/ARCUB, Institutul Italian de Cultură in București, Confindustria, Ambasada Moldovei, Ambasada Ucrainei, Ambasada Georgiei.

Parteneri academici: UNArte, NABA, UAD.

Partener de sustenabilitate Auchan

Parteneri principali: Banca Transilvania, Fashion Days, Raffaello, glo, Băneasa Shopping City, Filorga, Glow Healthy, Isdin.

Parteneri: NN, Peroni, Pepsi, Vodafone, adidas, Schwarzkopf Professional, PUPA Milano, Wizz Air, Anastasia Beverly Hills, Endorphin Lab, Terminal of Fashion, Evian, Martini, Euromedia, Carpet & More, Divani & Sofa, Bucharest Airports, Media Trust.

Official Knowledge Partner: Ernst&Young.


Despre Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week

Bucharest Fashion Week este primul eveniment de modă internațional din România, dedicat promovării designerilor locali și transformării „Made in Romania” într-o etichetă apreciată internațional. Acest eveniment extraordinar reunește creatorii de modă, potențialii clienți, profesioniștii din industrie și pasionații de modă pentru a sărbători arta modei și a favoriza networking-ul la nivel global. Bucharest Fashion Week 2024 va avea loc pe 15 și 18 octombrie 2024, în locații emblematice din centrul Bucureștiului, România.





Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Cum a pierdut Rocsana Marcu 2,5 milioane de euro din cauza lui Neymar

Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.

Colierul cu diamante al reginei Maria Antoaneta, adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată

Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).

Adelina Pestrițu a făcut turul vilei ultra luxoase în care stă cazată pe perioada vacanței din Arabia Saudită

Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.

Destinația ultra luxoasă și exclusivistă în care Adelina Pestrițu și-a dus soțul de ziua lui

Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.

Andreea Bostănică a recunoscut de unde are are banii și cadourile scumpe

Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.

Tiffany & Co. x Fondation César Homeware lansează o colecție de articole pentru casă

Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

Bottega Veneta dezvăluie prima colecție de bijuterii de lux

Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.

Piața luxului e în declin. Veniturile reduse la toate mărcile

Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.

Masa de biliard Gucci de 110.000 de dolari este locul în care moda se întâlnește cu jocul

Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.

Ariana Grande, vedeta noii campanii de sărbători a Swarovski

Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.

CINE ESTE VALENTIN PETRIȘOR ALIAS ”DINTE” MARTORUL CHEIE ÎN PROCESUL DE DIVORȚ DINTRE ANAMARIA PRODAN ȘI LAURENȚIU REGHECAMPF

CINE ESTE VALENTIN PETRIȘOR ALIAS ”DINTE” MARTORUL CHEIE ÎN PROCESUL DE DIVORȚ DINTRE ANAMARIA PRODAN ȘI LAURENȚIU REGHECAMPF

Românca Andreea Diaconu a defilat la Victoria’s Secret Fashion Show 2024

Victoria's Secret Fashion Show 2024 a avut loc marți seară, 15 octombrie.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Giorgio Armani a anunțat când se pensionează. Designerul are 90 de ani

Giorgio Armani, fondatorul brandului de modă italian omonim, a declarat că intenţionează să se retragă din activitate în următorii doi sau trei ani, potrivit unui interviu publicat duminică, 13 octombrie, informează Reuters.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Hedi Slimane părăsește Celine. Cine este noul director creativ al casei de modă

După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Christian Louboutin își prezintă noua colecție cu un spectacol de balet acvatic

Christian Louboutin și-a prezentat cea mai recentă colecție cu un show de excepție: un performance artistic desfășurat la legendara piscină Molitor din Paris.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Beyoncé, vedeta celei mai noi campanii globale Levi’s

Levi’s anunță o nouă campanie care o are în prim-plan pe vedeta internațională Beyoncé.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted PEOPLE
„Cea mai scumpă geantă” a fost prezentată la Paris și rivalizează cu Hermès Birkin

Poșeta din aur de 18 karate, la prețul de aproximativ 279.000 de dolari, și-a făcut debutul în timpul spectacolului de modă Rabanne din primăvara anului 2025 de la Paris.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION