Matthieu Blazy își face debutul la Chanel

Începe o nouă eră la Chanel, sub aripa lui Matthieu Blazy, designerul care a fost adus pe poziția de director de creație pentru a face un refresh brandului, și-a prezentat seara trecută prima colecție în cadrul Paris Fashion Week.

Blazy a fost pus față în față cu o provocare enormă – să aducă în actualitate o casă de modă care este printre cele mai cunoscute branduri din lume, o emblemă a modei franceze, dar despre care publicul și criticii spun de ani de zile că are nevoie de o reactualizare, în special după moartea lui Karl Lagerfeld, care a fost la cârma creativă timp de 36 de ani. Matthieu Blazy este creditat cu faptul că pe parcursul celor patru ani petrecuți ca director de creație pentru Bottega Veneta, a adus brandul de la un simplu label de lux la statutul de fashion favourite. Așadar, așteptările pentru Blazy la Chanel erau enorme. Iar după prezentarea de seara trecută, este clar că s-a ridicat la înălțimea lor.

Grand Palais, locul în care casa Chanel își prezintă de mulți ani încoace majoritatea colecțiilor, a fost decorată cu sfere multicolore care au reprodus aspectul unei galaxii. Blazy a declarat că își dorea ca, prin acest decor, să introducă publicul în universul Chanel. „Pentru acest prim show, am vrut să creez ceva universal, ca un vis, ceva care transcede timpul, și am fost fascinat de universul stelelor, o tematică atât de îndrăgită în istoria casei. Fiecare dintre noi ne aflăm sub același cer și cred că ne transmite aceleași emoții”, a spus Blazy.  

Defilarea a fost deschisă de un costum din lână cu jachetă cropped, un look inspirat de obiceiul fondatoarei, Coco Chanel, de a împrumuta piese din garderoba iubitului său, Arthur „Boy” Capel. Referințele către garderoba masculină au continuat să apară, sub forma cămășilor albe bărbătești, de pildă, pe care Blazy le-a îndulcit stilizându-le alături de piese ultrafeminine, precum o fustă amplă cu aplicații care reproduc imaginea petalelor florale, sau o fustă cu volane care amintesc de fluiditatea costumațiilor dansatoarelor de flamenco.  

Elementele delicate, cu conotații ultrafeminine, au punctat de altfel întreaga colecție. Detaliile florale au fost prezente pe o multitudine de look-uri – inclusiv camelia, un laitmotiv al colecțiilor Chanel și floarea preferată a fondatoarei, care a fost reprodusă în versiuni cu aer modern, punctând, de pildă, tivurile unor compleuri. Accente florale s-au regăsit sub formă de broderii delicate pe fuste sau pe topuri semitransparente, dar și pe accesorii (cercei supradimensionați, broșe statement, poșete clutch și accesoriile capilare florale care au acompaniat o bună parte dintre ținute).

Pe partea de accesorii, Blazy a actualizat și acest aspect – clasicii pantofi Chanel cap-toe au fost reinventați în iterații moderne, iar celebra geantă 2.55 a fost deconstruită. Noua geantă 2.55 are un cadru metalic flexibil, astfel că purtătoarea poate îndoi clapeta după bunul său plac, obținând un look unic. „M-a interesat să dau [genții] un aspect care să ducă cu gândul la trecerea timpului și la un lucru care capătă un aer personal cu cât mai mult ții la el, un accesoriu care pare că a fost lăsat moștenire”, a spus Blazy.  

Un alt element iconic Chanel și-a făcut apariția pe tot parcursul colecției – tweed-ul. Pe acesta designerul l-a gândit în versiuni moderne, care se delimitează de look-ul clasic al taiorului Chanel, dar care păstrează totuși eleganța lui. Blazy propune compleuri din tweed cu tivurile nefinisate sau cu siluete pătrate marcate de tivuri vizibile – o viziune fresh asupra unui clasic. Rochiile din jerseu, o altă semnătură Chanel, și-au făcut locul în colecție în versiuni cu siluete fluide, care alunecă pe corp și se termină în volane.

Un alt stand-out al colecției au fost ținutele cu aplicații de pene, lucrate astfel încât să producă un efect care se aseamănă unei explozii de petale florale. Astfel de look-uri au fost presărate de-a lungul defilării, culminând cu ținuta finală, o fustă amplă cu pene multicoloare, prezentată de modelul Awar Odhiang.

Defilarea Chanel a închis această ediție de Paris Fashion Week cu o colecție pentru care Matthieu Blazy a primit ovații și un val internațional de apreciere pentru noul capitol pe care l-a deblocat în istoria casei de modă. Iar, așa cum el însuși a punctat, „acesta este numai începutul”.  




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Arabia Saudită construiește o arenă suspendată la o înălțime de 350 de metri

Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.

Ferrari intră în lumea cripto şi AI

Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.

Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 15 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 20 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Nicole Kidman devine ambasador de imagine al casei de modă Chanel

Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION