“Lightyear 0” va avea panouri solare curbate pe acoperiș, pe capotă și în portbagaj, care vor reîncărca bateria electrică în timp ce mașina se deplasează (sau rămâne parcată), iar prima livrare în Europa ar putea avea loc chiar în noiembrie.
Compania spune că mașina va putea parcurge aproximativ 624 de km fără să se oprească pentru a se reîncărca și va avea o autonomie suplimentară de până la 70 km pe zi datorită panourilor solare. Pentru comparație, este puțin mai mult decât un Tesla Model 3 și semnificativ mai mult decât Kia Niro Long Range.
Fiecare oră petrecută la soare va oferi mașinii încă 5 km în plus, potrivit Lightyear. Autonomia solară va oferi un plus de kilometri pentru călătoriile lungi, dar înseamnă, de asemenea, că veți petrece mai puțin timp la punctele de încărcare – sau poate că nu veți avea nevoie de ele deloc. Compania spune că, într-un ținut cald, cum ar fi Spania sau Portugalia, dacă deplasarea zilnică este mai mică de 35 km, nu va fi nevoie să conectați mașina la priză timp de până la șapte luni. Într-un climat mai înnorat, cum ar fi Olanda, mașina ar avea nevoie de încărcare după două luni, potrivit CNN.
Modelul „0” are multe în comun cu prototipul Lightyear One, care a fost prezentat în urmă cu doi ani, dar este capabil să facă mai multe cu o baterie mai mică, spune directorul general și cofondatorul companiei, Lex Hoefsloot. „Grupul motopropulsor este cel mai eficient din lume”, susține el, adăugând că forma aerodinamică a mașinii și cele patru motoare pe roți permit ca o baterie mai mică să asigure aceeași autonomie.
„Întreaga mașină este mai ușoară și se intră în acest ciclu de feedback pozitiv în care totul poate deveni mai ușor. Acesta este modul în care am reușit să ajungem la 1.575 de kilograme. Dacă vă uitați la alte mașini care oferă o autonomie similară, toate sunt cu aproximativ 40% mai grele,” spune el.
Alte companii dezvoltă mașini cu panouri solare, dar niciuna nu este încă pregătită să ajungă pe piață. Sono Sion, programat pentru producție în 2023, promite să ofere în medie 16 kilometri de autonomie solară pe zi. Aptera Never Charge este un vehicul cu trei roți cu aspect futurist despre care compania susține că va colecta aproximativ 50 km de energie solară pe zi. Aptera a declarat pentru CNN că speră ca mașina să intre în producție în 2023 și că are deja 24.000 de cereri.
Dar, în timp ce întregul concept al modelului Lightyear 0 se poate baza pe îmbunătățirea eficienței și reducerea timpului de încărcare, acesta are o viteză maximă de doar 160 km/h, în timp ce timpul de la 0 la 100 km/h este de doar 10 secunde, lucru pe care Hoefsloot recunoaște că se datorează faptului că s-a pus accent pe autonomie.
Este și scump: Unul dintre cele 946 de modele de lansare va costa 250.000 de euro (262.000 de dolari) – puțin mai mult decât un Ferrari Roma și la o anumită distanță față de vehiculele electrice de familie din gama medie, cum ar fi Nissan Leaf (aproximativ 27.000 de dolari în SUA) sau Tesla Model 3 (aproximativ 50.000 de dolari).
Compania speră să lanseze un „model pentru oameni” – denumit provizoriu Lightyear Two – până în 2025, care va fi comercializat la un preț de aproximativ 30.000 de euro (31.215 dolari).
Viviana Sposub și-a luat, recent, fanii prin surprindere, atunci când a apărut în rochie de mireasă.
Gala Met este un eveniment atrăgător. Toată lumea de acolo vrea să fie remarcată; se îmbracă să fie remarcabil. Dar nu Usher.
Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.
Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.
Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.
Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.
Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie
O firmă de turism spațial l-a angajat pe bucătarul Rasmus Munk, al cărui restaurant Alchemist are două stele Michelin, pentru a crea o masă tematică specială pentru zborul său cu balonul spațial.
Lumea autovehiculelor de lux și a colaborărilor cu whisky-uri de ultimă generație tocmai a devenit puțin mai mare – și mult mai scumpă – odată cu introducerea noului Macallan Horizon.
Pentru al 22-lea an consecutiv, compania de marketing Distinctive Assets, cu sediul în Los Angeles, le-a oferit celebrităților cadouri generoase, constând în produse unice și experiențe de călătorie de lux.
Ce artiști ajung la Summer Well în 2024?
Fendi arată întotdeauna fabulos și va fi mereu, dar la recenta prezentare de modă Fendi pentru bărbați toamna/iarna 2024, am descoperit că marca de lux sună și grozav.