Paste, ciocolată, zahăr: printarea 3D pe tărâmul alimentelor zguduie lumea culinară și încântă papilele gustative ale gurmanzilor cu perspectivă. O echipă de cercetători de la Colegiul de Agricultură Luiz de Queiroz de la Universitatea São Paulo, Nantes Atlantic College of Veterinary Medicine, Food Science and Engineering (Oniris) din Franța și Institutul Național Francez de Cercetare în Agricultură, Alimentație și Mediu (INRAE), au mers chiar mai departe, dezvoltând hidrogeluri de amidon modificate pentru a fi utilizate ca „cerneală” pentru fabricarea alimentelor printate 3D.
Deși a fost deja posibil să se utilizeze imprimanta 3D pentru a crea produse alimentare care să răspundă așteptărilor consumatorilor în ceea ce privește gustul, textura, costul și nutriția, această cercetare poate duce la elaborarea de noi forme, texturi, culori și arome considerate sănătoase și atrăgătoare pentru o demografie mai largă , în special copii și vârstnici.

Au fost necesari câțiva ani și numeroase metode pentru a dezvolta această nouă „cerneală”. Două dintre cele mai recente abordări ale acestora - care implică încălzirea uscată a maniocului și amidonului de grâu într-un cuptor, controlând atât temperatura, cât și timpul - au dus la modificarea gelurilor pe bază de amidon cu „imprimabilitate optimă”, cu o structură care se păstrează perfect după imprimare. De asemenea, au extins posibilitățile texturale ale probelor tipărite, ceea ce nu era cazul anterior. Avantajul acestor metode este multiplu, deoarece sunt simple, ieftine și ușor de implementat la scară industrială, explică inginerii.

Echipa de cercetare a adăugat, de asemenea, că aceste geluri pe bază de manioc modificat și amidon de grâu ar putea fi utilizate dincolo de sectorul alimentar. Acestea ar putea fi utilizate pentru a produce capsule de medicamente și nutraceutice (alimente concepute nu numai pentru a hrăni, ci și pentru a conferi beneficii pentru sănătate).
De acum înainte, echipa de ingineri se va concentra pe noi materiale și metode noi pentru a proiecta ingrediente mai personalizate și va continua să revoluționeze imprimarea 3D aplicată alimentelor și nu numai.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Palatul Știrbei, situat pe Calea Victoriei 107, transformat în cel mai de lux mall din București, a intrat în spiritul sărbătorilor duminică seară, unde a avut loc un eveniment cu totul special.
DraculaLand va combina turismul, retailul, tehnologia, cultura şi stilul de viaţă într-o singură infrastructură de entertainment şi inovaţie, întinsă pe 160 de hectare, la 20 de minute de Bucureşti şi 15 minute de Aeroportul Otopeni, conform prezentării partenerilor de proiect.