A fost numit „copilul deprimat” al rockului și al punkului. Mișcarea grunge, născută la mijlocul anilor '80 și popularizată de artiștii anilor '90, precum Kurt Cobain, a influențat multe sectoare. Muzică desigur, modă, dar și lumea frumuseții. La acea vreme, stilul a fost destinat să meargă contra cerințelor. Părul este ud și lung.
Buzele sunt date cu roșu mat, machiajul ochilor este fumuriu. Foarte repede, aspectul grunge a sedus casele de modă, multe modele și tineri cântăreți. Treizeci de ani mai târziu, când am renunțat la eyeliner-ele negre lui Avril Lavigne, în 2002, generația Z redescoperă grunge-ul.
Pe Instagram, nu mai putem număra numărul de ochi fumurii. O tendință confirmată de mărcile de lux de pe podiumul ultimelor lor prezentări de modă precum Dior sau Chanel. Pe Tik Tok, aplicația care revoluționează lumea frumuseții, tendința își face din nou loc. Dovada este hasthag-ul #grunge care are mai mult de un miliard de vizualizări. Același succes, pentru #grungeaesthetic (143 milioane vizualizări) sau #grungemakeup (6,2 milioane vizualizări).

În 2021, aspectul grunge va fi mult mai lucrat. Gata cu ochii fumurii machiați pe fuă, astăzi tinerii se concentrează asupra tenului cu tonuri foarte palide, pe gură folosesc diferite rujuri de la roșu la maro, dar și creion și fard negru pentru un smokey eyes XXL.
Pentru acest ultim pas, tinerele din generația Z nu se zgârcesc la produse. După aplicarea corectorului în jurul ochiului, trasează o linie cu creion negru pe pleoapa superioară care coboară în mucoasa inferioară. Folosind o umbră de ochi de aceeași culoare, ele adaugă substanță la nivelul genelor pleoapei inferioare. Pentru a merge mai departe, unele chiar creează cearcăne false. O tendință controversată care transformă aspectul grunge într-un machiaj ultra-sofisticat.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Louis Vuitton a prezentat Fantasmagory, cel mai recent parfum din colecția Les Extraits, care marchează o evoluție semnificativă în universul parfumurilor de lux.
Jean Paul Gaultier vine astăzi cu o creație ce depășește granițele convenționalului, un elixir incandescent care transformă orice femeie într-o zeiță modernă: Gaultier Divine Elixir.
Kering a lansat o nouă colecție de parfumuri pentru brandul italian de modă Bottega Veneta, numită Mezzanotte.
Céline Dion este starul campaniei pentru sărbători a brandului de cosmetice Charlotte Tilbury.
Balenciaga se pregătește de noi începuturi – pe 4 octombrie, designerul Pierpaolo Piccioli își va dezvălui colecția de debut în calitate de director de creație al casei de modă franceze.