Hermès se lansează în Haute Couture: o nouă provocare pentru casa franceză

Hermès și-a anunțat intrarea în Haute Couture până în 2026 sau 2027, un proiect ambițios menit să-și consolideze imaginea de lux exclusiv și să-și promoveze know-how-ul artizanal.

Prestigioasa casă Hermès face un pas important în evoluția sa, anunțând intrarea sa oficială în lumea Haute Couture. Un proiect ambițios care ar putea să zdruncine codurile luxului și să-și întărească poziționarea în gama foarte înaltă, cu o lansare planificată pentru 2026 sau 2027.

Un proiect atent gândit

Anunțul mult așteptat a fost confirmat de Axel Dumas, CEO Hermès, în cadrul prezentării rezultatelor anuale ale grupului la sfârșitul lunii ianuarie 2025. Șeful Casei pariziene, care a raportat recent o creștere excepțională, a explicat că haute couture reprezintă o nouă modalitate pentru Hermès de a-și promova know-how-ul artizanal, vizând în același timp o clientelă și mai exclusivistă. „Ceea ce ne interesează în haute couture este know-how-ul. Avem deja un nivel foarte, foarte înalt, o calitate incredibilă a pielii, și ne-am spus: de ce nu?”, a spus el la o conferință.

Momentul acestui anunț nu este nesemnificativ. Hermès, care a depășit pragul cifrei de afaceri de 15 miliarde de euro în 2024, cu o creștere de 13%, vede această incursiune în Haute Couture ca o oportunitate strategică de diversificare în continuare. Pe măsură ce afacerea sa de prêt-à-porter se confruntă cu o creștere fenomenală, casa pariziană caută să-și depășească limitele și să ajungă la o clientelă din ce în ce mai pretențioasă.

ADN-ul Hermès: expertiză unică

Din punct de vedere istoric, Hermès a fost recunoscut la nivel mondial pentru expertiza sa în marochinărie și articole de șelărie. Cu toate acestea, în ultimii ani, prêt-à-porterul casei s-a remarcat, contribuind la transformarea Hermès într-un jucător major în sectorul luxului. În 2024, divizia „îmbrăcăminte și accesorii” a adus 4,4 miliarde de euro, reprezentând aproape o treime din cifra de afaceri globală a grupului. Această dinamică a întărit legitimitatea Hermès de a se lansa în lumea foarte închisă a Haute Couture.

Spre deosebire de alte case istorice, Hermès abordează acest nou sector cu o filozofie bazată pe excelență și creativitate, și nu doar pe marketing. Provocarea, deși semnificativă, face parte din logica inovației continue care caracterizează casa. Unul dintre punctele cruciale va fi producția artizanală, care trebuie să îndeplinească cerințele riguroase impuse de Chambre Syndicale de la Haute Couture. Pentru a obține această denumire prestigioasă, Hermès va trebui, fără îndoială, să investească masiv în noi ateliere specializate.

Integrarea verticală a fost întotdeauna un principiu fundamental la Hermès. Pentru a asigura controlul total al producției, Casa ar putea fi condusă să dezvolte sau să achiziționeze ateliere dedicate Haute Couture, așa cum a făcut anterior pentru activitățile sale de articole din piele și bijuterii. Acest lucru i-ar permite Hermès să controleze fiecare etapă a producției și să garanteze un produs final ireproșabil, fidel imaginii sale de lux atemporal.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Miguel Castro Freitas îl înlocuiește pe Casey Cadwallader la Mugler

Casă de modă Mugler l-a numit pe designerul Miguel Castro Freitas director de creație, urmându-i astfel lui Casey Cadwallader.

Zoë Kravitz este vedeta noii campanii a casei de bijuterii Jessica McCormack

Zoë Kravitz este starul celei mai noi campanii a casei de bijuterie Jessica McCormack, denumită „Rush Hour”.

Începe a doua ediție a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week – evenimentul de anvergură internațională din România

Începe a doua ediție a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week – evenimentul de anvergură internațională din România

Richard Mille și Ferrari lansează un ceas de 1,5 milioane de dolari

Cea mai recentă colaborare a lui Richard Mille cu Ferrari este un ceas tourbillon cu o mișcare cronograf fantastic de complicată în fracțiune de secundă.

Foștii designeri Proenza Schouler preiau conducerea Loewe

Jack McCollough și Lazaro Hernandez de la Proenza Schouler vor prelua conducerea creativă a casei Loewe, deținută de LVMH.

Cincoro Tequila și AC Milan prezintă o sticlă în ediție limitată

Cincoro Tequila și AC Milan au prezentat o sticlă ultra-exclusivă în ediție limitată pentru a marca cea de-a 125-a aniversare a clubului de fotbal, într-o colaborare de referință care îmbină băuturile spirtoase de lux și moștenirea sportivă.

Brandul Jacquemus sărbătorește 15 ani cu o colecție-capsulă

Brandul francez Jacquemus aniversează 15 ani de existență cu o colecție specială.

Ce operații estetice are Antonia

Antonia a vorbit despre îmbunătățirile pe care și le-a făcut la nivelul corpului.

Donatella Versace dezvăluie un nou proiect după plecarea de la Versace

Donatella Versace a anunțat în urmă cu o săptămână că se retrage din rolul de director de creație al brandului ce îi poartă numele de familie.

Cristi Borcea a bifat mai multe operații estetice decât soția lui. Câte intervenții are în plus afaceristul

Cristi Borcea și soția sa, Valentina Pelinel, acordă o mare atenție sănătății și felului în care arată, lucru ce a fost confirmat inclusiv de model.

A murit soțul celebrei creatoare de modă Carolina Herrera!

Reinaldo Herrera, personalitate influentă în lumea modei și a înaltei societăți internaționale, s-a stins din viață la vârsta de 91 de ani, marți, la reședința sa din Manhattan.

Lamborghini lansează un cărucior pentru copii

Lamborghini schimbă vitezele cu roți de pregătire pentru juniori prin parteneriatul cu marca britanică Silver Cross pentru a crea căruciorul Reef AL Arancio. Vorbim de un model în ediție limitată conceput pentru părinții care doresc ca micuții lor să călătorească cu stil.

Începe a doua ediție a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week – evenimentul de anvergură internațională din România

Începe a doua ediție a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week – evenimentul de anvergură internațională din România

hourglass_full 1 day ago format_list_bulleted FASHION
Foștii designeri Proenza Schouler preiau conducerea Loewe

Jack McCollough și Lazaro Hernandez de la Proenza Schouler vor prelua conducerea creativă a casei Loewe, deținută de LVMH.

hourglass_full 2 day ago format_list_bulleted FASHION
Brandul Jacquemus sărbătorește 15 ani cu o colecție-capsulă

Brandul francez Jacquemus aniversează 15 ani de existență cu o colecție specială.

hourglass_full 3 day ago format_list_bulleted FASHION
Patrick Schwarzenegger și Abby Champion, vedetele campaniei SKIMS Wedding

Patrick Schwarzenegger și Abby Champion joacă în noua campanie SKIMS – într-o scenă care recreează planificarea nunții lor.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted FASHION
Designerul Jonathan Anderson părăsește Loewe

Designerul Jonathan Anderson se retrage de la cârma creativă a brandului Loewe, după 11 ani în care a ocupat postul de director de creație.

hourglass_full 9 day ago format_list_bulleted FASHION
Demna Gvasalia părăsește Balenciaga pentru un nou capitol la Gucci

Căutarea s-a încheiat. Demna Gvasalia a fost anunțat ca fiind noul director de creație la Gucci, alăturându-se unei noi runde de schimbări și numiri de designeri luna aceasta.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted FASHION