Furmark | Ce trebuie să știți despre noua certificare pentru sectorul blănurilor

Blana este unul dintre cele mai controversate subiecte din lumea modei, iar Furmark își propune să schimbe percepția asupra acesteia. Multe case de modă proeminente de lux și alte mărci de modă durabile au evitat utilizarea blănii în produsele lor din cauza îngrijorărilor legate de bunăstarea animalelor și de efectul negativ al comerțului asupra vieții sălbatice.

Cu toate acestea, în timp ce industria modei și mii de oameni sunt în unanimitate împotriva utilizării blănii, cererea pentru blănuri nu a scăzut complet. Aici intervine Furmark, un nou sistem global de certificare și trasabilitate de către Federația Internațională a Blănurilor (IFF). IFF este un organism care reglementează sectorul global al blănurilor. Este prezent în peste 40 de țări din întreaga lume și reprezintă 56 de asociații membre, care acoperă toate aspectele comerțului cu blănuri - de la fermieri la designeri și comercianți cu amănuntul.

Furmark este o certificare introdusă de IFF împreună cu producătorul de produse de lux LVMH Group. Conform IFF, intrările în sistem au venit și de la experți din industrie și părți interesate.

Ce este Furmark?

Conform IFF, Furmark este un „sistem global de certificare și trasabilitate” pentru blana naturală conceput pentru a se asigura că animalele nu sunt tratate crud și că toate standardele de mediu sunt respectate cu strictețe.

Furmark este un cadru unic de certificare, în cadrul căruia se află mai multe programe de certificare bazate pe știință proiectate pentru fiecare componentă. Programele au un „protocol sau standard specific științific, dezvoltat independent”. Fiecare este supus evaluării și certificării de către terți de la un organism recunoscut.

Caracteristica unică a sistemului global de certificare și trasabilitate este că nu numai că garantează respectarea standardelor stabilite, dar face și blana din produsul certificat trasabilă și verificabilă.

De ce este necesară certificarea?

O cercetare efectuată de Mitchla Marketing în numele IFF din SUA, Marea Britanie, Italia, Franța și Spania în martie și aprilie 2021 a constatat că „70% din public este deschis într-o anumită formă pentru designeri și mărci care folosesc blană naturală.” Potrivit cercetării, 65% din cei 5.000 de adulți chestionați au avut o opinie pozitivă despre Furmark®.

Cum funcționează Furmark?

Produselor certificate Furmark li se atribuie un cod QR alfanumeric unic pentru etichetele swing. Prin acest cod, consumatorii și alte părți interesate pot obține informații complete despre originea, tipul, producătorul, locația și programul de bunăstare a animalelor legate de blana utilizată în produs.

Blana trebuie să treacă o serie de certificări bazate pe știință pentru a îndeplini criteriile Furmark®, care includ înregistrarea corespunzătoare a fiecărui proces.

Pentru a ne asigura că standardele sunt întotdeauna ridicate și consistente, blana naturală sălbatică sau crescută în fermă din principalele programe de bunăstare a animalelor, precum WelFur din Europa, este luată în considerare pentru sistemul global de certificare și trasabilitate.

Alte programe de certificare acoperă blana sălbatică din America de Nord, blana crescută în ferma nord-americană, o rasă specifică de Karakul din Namibia cunoscută sub numele de Swakara și Sable din Rusia. De asemenea, este disponibil un program de certificare pentru comode și vopsitori.

Trasabilitatea certificării Furmark®

Blana poate fi procesată numai de producătorii care îndeplinesc standardele menite să protejeze mărcile și să prevină contrafacerea. Mai mult, producătorii trebuie să îndeplinească Standardul SafeFur privind emisiile, siguranța produselor și durabilitatea, printre alți parametri în afară de testarea terților.

După cum sa menționat mai devreme, fiecare program de bunăstare și sustenabilitate a animalelor este supus unei evaluări de la terți și este certificat de un organism de certificare recunoscut. Aceste evaluări se fac pentru a se asigura că standardele sunt întotdeauna îndeplinite. Orice decădere ar duce la eliminarea programului din sistemul de certificare și Furmark.

Se asigură că toate aceste programe au „protocol sau standard detaliate, dezvoltate independent și bazate pe știință”.

Chiar dacă Furmark aduce o nouă dimensiune în industria blănurilor și a modei care implică blana, trebuie remarcat faptul că numeroase etichete și mărci majore de modă au oprit complet utilizarea blănii în produsele lor. Printre aceștia se numără Gucci, Jimmy Choo, Tommy Hilfiger, Stella McCartney, Calvin Klein, Maison Margiela și Vivienne Westwood.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Kanye West, hotărât s-o recâștige pe Kim Kardashian, prin toate mijloacele!

Kanye West este obsedat de ideea de a-și recâștiga soția. Rapperul o pomenește pe Kim Kardashian în rugăciunile sale și pe Instagram, unde a postat o fotografie cu ei din momentul relației lor.

Aston Martin îți ia rămas bun de la cea mai emblematică mașină din producția sa

Mașina V12 VANTAGE de la Aston Martin se întoarce pentru a pleca definitiv. Marca a anunțat o ediție limitată a legendarului model cu motor V12 pentru a-și lua rămas bun de la această mașină, un model care fi unul spectaculos.

Geanta de golf alimentată cu energie solară include difuzoare Bluetooth și un încărcător pentru smartphone

Noua geantă de la MNML Golf nu vă va ajuta să câștigați meciul de golf, dar vă poate face partida mai plăcută.

Un nou record pentru Banksy: cu cât s-a vândut „Charlie Brown”

„Charlie Brown” al lui Banksy s-a vândut cu 4 milioane de dolari la Săptămâna Artei de la Miami.

Virgil Abloh | Nouă creații care au marcat moda și nu numai

Designerul american, care a murit de cancer la vârsta de 41 de ani, era un dependent de muncă, nu se ocupa doar de modă. O privire asupra pieselor cheie care i-au marcat cariera, de la Off-White la Louis Vuitton.

Tendința actuală, „părul lichid”, promite un păr ultra strălucitor și ultra neted

Fără încrețire, fără fire rebele, îndreptare perfectă... Zoom pe tendința părului lichid, care susține un păr atât de mătăsos încât arată ca mătasea.

Stilul devine sustenabil! Louis Vuitton lansează primii pantofi realizat din porumb

La începutul acestui an, Gucci a modernizat piața de lux la practici ecologice, inventând un material revoluționar complet nou numit Demetra, care combină calitatea, moliciunea, durabilitatea și scalabilitatea fără a dăuna planetei.

Cea mai scumpă bijuterie creată vreodată de Tiffany & Co

O piatră centrală fabuloasă, reproducând curbele colierului capodoperă pe care casa din New York l-a prezentat în 1939, strălucește puternic în Dubai în acest moment.

Era Meta Fashion continuă! Moncler ajunge în Fortnite cu ținute și accesorii

Când vremea se răcește prea tare, aveți încredere în Moncler deoarece marca vine cu cele mai liniștitoare și mai elegante soluții.

Cleopatra Stratan și Edward Sanda intră în afaceri

Cleopatra Stratan (19 ani) și Edward Sanda (24 de ani) formează unul dintre cele mai frumoase și îndrăgite cupluri din România. Cei doi artiști au o mare pasiune în comun, muzica, dar sunt deciși să își încerce norocul și în alte domenii.

Și-a transformat dubița într-o frizerie mobilă de lux. Interiorul e spectaculos!

De-a lungul anilor, am văzut o mulțime de construcții Mercedes-Benz Sprinter Van foarte interesante, inclusiv rulote cu adevărat cool și birouri mobile opulente mai luxoase decât avioanele private.

Burberry întâmpină Crăciunul cu o colecție de machiaj festivă

Burberry Beauty se pregătește de sezonul sărbătorilor cu o nouă colecție de machiaj Festive Monogram.

SHAKY, firma de confecții și blănuri de lux, etalon al eleganței pe piața din România. Colecții noi care îmbracă bunul gust

Eleganță, rafinament, lux absolut! SHAKY, una dintre cele mai mari firme de confecții și blănuri de lux, etalon al eleganței, a devenit un nume puternic pe piața din România.

hourglass_full 5 day ago format_list_bulleted FASHION
Street style | Cum să porți tendințele anilor 2000

Moda este ciclică, o știe toată lumea. Tendințele revin și revin sau se reinventează. Stilul anilor 2000 revine și în actualitate.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted FASHION
Cum arată reclamele de Crăciun ale marilor branduri

Louis Vuitton își deschide portbagajul de vise într-un film vibrant de Crăciun, în timp ce pentru Cartier o duzină de celebrități cântă într-un clip festiv.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted FASHION
Stilul devine sustenabil! Louis Vuitton lansează primii pantofi realizat din porumb

La începutul acestui an, Gucci a modernizat piața de lux la practici ecologice, inventând un material revoluționar complet nou numit Demetra, care combină calitatea, moliciunea, durabilitatea și scalabilitatea fără a dăuna planetei.

hourglass_full 1 day ago format_list_bulleted FASHION
Era Meta Fashion continuă! Moncler ajunge în Fortnite cu ținute și accesorii

Când vremea se răcește prea tare, aveți încredere în Moncler deoarece marca vine cu cele mai liniștitoare și mai elegante soluții.

hourglass_full 2 day ago format_list_bulleted FASHION
NFT, noua obsesie a Givenchy. Cum arată colecția

O nouă obsesie a modei, aceste obiecte digitale rare vin acum în casa franceză.

hourglass_full 7 day ago format_list_bulleted FASHION