Săptămâna Haute Couture de la Paris a adus frumuseţea ţinutelor inspirate din tradiţia ucraineană pe podiumul Dior.
Ce înseamnă couture astăzi? Aceasta este o întrebare adresată adesea în timpul spectacolelor semestriale de la Paris, care prezintă cea mai rarefiată lucrare a caselor istorice de lux din Franța. Dar poate că directorul de creație al Dior, Maria Grazia Chiuri, este designerul căruia îi place cel mai mult să se lupte cu asta.
Conștientă că cel mai recent spectacol al ei couture avea să aibă loc cu războiul încă la mică distanță de Paris, Chiuri a decis să profite de ocazie pentru a lumina Ucraina. Punctul de plecare a fost o colaborare cu artista ucraineană Olesia Trofymenko, ale cărei interpretări ale Arborelui Vieții au atârnat pe pereții Muzeului Rodin ca fundal al spectacolului.
În multe feluri, are sens. La urma urmei, Christian Dior a început casa cu etaje în 1947, la doar câteva luni după încheierea celui de-al doilea război mondial, când Parisul era încă sub restricții. Faimoasa lui silueta „New Look” a simbolizat un nou început pentru oamenii care au poftă de asta.
Pentru Chiuri, accentul pus de artista Trofymenko din Kiev pe faimosul Arbore al Vieții a reflectat același sentiment: „Ideea este a cercului vieții, că ne schimbăm tot timpul”, a spus ea.
Colecția a fost impregnată de același mesaj; rochii, jachete micșorate și paltoane patchwork supradimensionate au fost puternic brodate cu motive inspirate de opera de artă Arborele vieții.
Chiuri luase simboluri din folclorul tradițional din întreaga Europă – atras de ele, a spus ea, din cauza utilizării lor universale în toate culturile. Modul în care a fost alcătuită colecția se datorează și meșterilor Dior, toți dedicați pasiunii lor.
Colecţia bogată în broderii s-a bazat pe stilul est-european, iar rochiile lungi în tonuri pământii pentru sezonul toamnă-iarnă au furat toate privirile celor prezenţi.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.
Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.
Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.
Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză
Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.