De ce ne îngrășăm de Sărbători. Cercetării oferă explicația științifică

Crăciunul este, după cum știți, sărbătoarea indulgențelor culinare: cozonac, ciocolată, catalboși, sarmale. Cea care are de suferit este – evident – greutatea ta corporală. Probabil nu e om care să nu se îngrașe puțin de Sărbători.

Cercetările sugerează că oamenii iau în greutate mai rapid în timpul sezonului festiv, dar că aceste kilograme pot fi dificil de dat jos, în multe dintre cazuri. O cercetare recentă a arătat și de ce se întâmplă să ne îngrășăm în perioada Crăciunului: varietatea bucatelor. Studiul, citat de Science Alert, a arătat că tindem să mâncăm mai mult atunci când avem pe masă mai multe tipuri de bucate. Dacă am limita opțiunile, am mânca mai puțin.

Se vorbește despre un „efect de varietate” care poate fi util când încercăm să mâncăm mai mult dintr-un anumit aliment – cum ar fi fructe și legume, dar inutil dacă încercăm să mâncăm mai puțin dintr-un anumit aliment - cum ar fi deserturile.

Se pare că pe măsură ce mâncăm, apetitul scade dacă avem în față doar mâncare de un anumit tip, cu același gust, culoare și textură. Când peisajul e mai divers și încercăm din toate, și apetitul e mai greu de potolit, pentru că intervine surpriza. În cadrul cercetărilor, subiecții au mâncat, în timp ce împodobeau bradul de Crăciun, mai multa ciocolată, atunci când într-un bol erau mai multe varietăți. Când bolul era umplut cu ciocolată de un singur fel, au consumat mai puțin.

Se consideră că „efectul de varietate” este rezultatul unui fenomen numit „sațietate specifică senzorială”. Aici dorința noastră de a consuma un aliment cu o aromă, culoare și textură anume scade în timp ce îl mâncăm. Acesta este unul dintre procesele care ne ajută să nu mai mâncăm și să ne terminăm masa. Dar acest lucru nu afectează cât de mult apreciem alte alimente - iar dorința noastră de a mânca alte alimente diferite nu se reduce.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Bella Hadid își lansează propriul brand de frumusețe, Orebella

Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Buze Espresso: cum să adopți tendința supremă de iarnă?

În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center

Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Lancôme colaborează cu Louvre pentru o colecție dedicată îngrijirii pielii

Inspirat de nouă capodopere din departamentul de sculptură, precum și de luminile și culorile muzeului, Lancôme a conceput o ediție limitată de produse de îngrijire a pielii și de machiaj semnate Lancôme x Louvre.

hourglass_full 7 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Carmen Brumă te ajută să scapi de celulită în 3 pași

Toate femeile se confruntă cu celulita însă la unele femei este mai vizibilă, iar la altele se vede mult destul de puțin. Dacă faci parte din prima categorie, Carmen Brumă are câteva soluții care va estompa efectul cojii de portocale.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Prada Beauty intră în era machiajului și îngrijirii pielii

Prada Beauty a lansat, în sfârșit, mult așteptatele game de îngrijire a pielii și de machiaj. Atingând echilibrul potrivit între creativitate și purtare, tot ceea ce face parte din gama Prada Beauty promite să fie deosebit de atractiv, cu o mulțime de formule elegante și texturi rafinate pentru a satisface cel mai exigent client.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH