Cercetările sugerează că oamenii iau în greutate mai rapid în timpul sezonului festiv, dar că aceste kilograme pot fi dificil de dat jos, în multe dintre cazuri. O cercetare recentă a arătat și de ce se întâmplă să ne îngrășăm în perioada Crăciunului: varietatea bucatelor. Studiul, citat de Science Alert, a arătat că tindem să mâncăm mai mult atunci când avem pe masă mai multe tipuri de bucate. Dacă am limita opțiunile, am mânca mai puțin.
Se vorbește despre un „efect de varietate” care poate fi util când încercăm să mâncăm mai mult dintr-un anumit aliment – cum ar fi fructe și legume, dar inutil dacă încercăm să mâncăm mai puțin dintr-un anumit aliment - cum ar fi deserturile.
Se pare că pe măsură ce mâncăm, apetitul scade dacă avem în față doar mâncare de un anumit tip, cu același gust, culoare și textură. Când peisajul e mai divers și încercăm din toate, și apetitul e mai greu de potolit, pentru că intervine surpriza. În cadrul cercetărilor, subiecții au mâncat, în timp ce împodobeau bradul de Crăciun, mai multa ciocolată, atunci când într-un bol erau mai multe varietăți. Când bolul era umplut cu ciocolată de un singur fel, au consumat mai puțin.
Se consideră că „efectul de varietate” este rezultatul unui fenomen numit „sațietate specifică senzorială”. Aici dorința noastră de a consuma un aliment cu o aromă, culoare și textură anume scade în timp ce îl mâncăm. Acesta este unul dintre procesele care ne ajută să nu mai mâncăm și să ne terminăm masa. Dar acest lucru nu afectează cât de mult apreciem alte alimente - iar dorința noastră de a mânca alte alimente diferite nu se reduce.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Louis Vuitton a prezentat Fantasmagory, cel mai recent parfum din colecția Les Extraits, care marchează o evoluție semnificativă în universul parfumurilor de lux.
Jean Paul Gaultier vine astăzi cu o creație ce depășește granițele convenționalului, un elixir incandescent care transformă orice femeie într-o zeiță modernă: Gaultier Divine Elixir.
Kering a lansat o nouă colecție de parfumuri pentru brandul italian de modă Bottega Veneta, numită Mezzanotte.
Céline Dion este starul campaniei pentru sărbători a brandului de cosmetice Charlotte Tilbury.
Balenciaga se pregătește de noi începuturi – pe 4 octombrie, designerul Pierpaolo Piccioli își va dezvălui colecția de debut în calitate de director de creație al casei de modă franceze.