De ce mărcile de lux trebuie să regândească radical durabilitatea

„Luxul și durabilitatea sunt una și aceeași”, se arată într-o declarație a lui François-Henri Pinault, proprietarul și CEO-ul Kering (grupul de lux care deține mărci precum Gucci, Saint Laurent și Bottega Veneta) în secțiunea de sustenabilitate a site-ului conglomeratului francez. Gucci a fost primul brand de lux care a interzis blana din toate colecțiile lor, ducând marca mai departe în sustenabilitatea luxului.

În mod similar, LVMH - cel mai important grup de lux din lume - subliniază pe site-ul său corporativ că „a făcut din dezvoltarea durabilă o prioritate strategică de la înființare”. De asemenea, prezintă inițiative precum Academia de mediu, care își propune să sensibilizeze cu privire la durabilitate și să-și învețe angajații cum să protejeze mediul. Aceste inițiative sunt importante deoarece indică faptul că principalele case de lux au întotdeauna în minte durabilitatea. Ca atare, acestea sunt catalizatori critici pentru alte inițiative.

Este nevoie de un accent mult mai puternic asupra luxului durabil pentru a ajuta la protejarea mediului, sporirea îngrijirii animalelor și reutilizarea sau reciclarea ori de câte ori este posibil. Dar este necesar și din cauza unei schimbări radicale a așteptărilor consumatorilor, este de părere Daniel Langer, CEO al firmei de lux, stil de viață și strategie de brand pentru consumatori Équité și profesor de strategie de lux și creație de valoare extremă la Universitatea Pepperdine din Malibu, California.

Grupurile tradiționale de clienți pentru brandurile de lux - baby boomers și Gen Xers, care au peste 40 de ani - obișnuiau să se concentreze mai puțin pe durabilitate și mai mult pe performanța produselor, materiale și măiestrie. Dar generațiile mai tinere sunt mult mai preocupate de efectele secundare externe a ceea ce consumă.

O trăsătură importantă a generației Z, cel mai influent și mai modern grup de consumatori de astăzi pentru brandurile de lux, este că aceștia se percep pe ei înșiși ca mărci. Când își expun viața prin intermediul rețelelor sociale, mărcile cu care se asociază sunt extensii ale mărcilor lor personale. Prin urmare, durabilitatea este importantă pentru majoritatea dintre aceștia și se vor asocia doar cu mărci care sunt durabile. Asta înseamnă că „spălarea verde”, adică serviciul de sustenabilitate, nu este convingător pentru acești consumatori și caută mărcile care sunt în asentiment cu ei.

Multe mărci văd această schimbare ca o problemă la care trebuie să reacționeze. Dar, în schimb, ar trebui să privească durabilitatea ca pe o oportunitate interesantă de a crea valoare extremă și de a atrage mărcile lor. 

Acestea trebuie să creeze un avantaj competitiv cu un model de afaceri circular care să diferențieze. Ca parte a acestei gândiri, brandurile de lux trebuie să vină rapid cu soluții pentru articole second-hand. Comercianții cu amănuntul de lux, care oferă articole de lux la mâna a doua, uneori la prețuri semnificativ mai mari decât cele originale, sunt astăzi o realitate.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Acum poți dormi într-un muzeu Ferrari sau în conacul „X-Men”, datorită Airbnb

Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.

În ce își investește Selly câștigurile din online

Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.

Selly și-a luat bolid în valoare de 250.000 de euro. Cum arată noua achiziție

Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.

Pictură de Gustav Klimt redescoperită după un secol, adjudecată pentru 30 de milioane de euro

Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.

Ce a determinat-o pe Adela Popescu să renunțe definitiv la televiziune

Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC