În mod similar, LVMH - cel mai important grup de lux din lume - subliniază pe site-ul său corporativ că „a făcut din dezvoltarea durabilă o prioritate strategică de la înființare”. De asemenea, prezintă inițiative precum Academia de mediu, care își propune să sensibilizeze cu privire la durabilitate și să-și învețe angajații cum să protejeze mediul. Aceste inițiative sunt importante deoarece indică faptul că principalele case de lux au întotdeauna în minte durabilitatea. Ca atare, acestea sunt catalizatori critici pentru alte inițiative.
Este nevoie de un accent mult mai puternic asupra luxului durabil pentru a ajuta la protejarea mediului, sporirea îngrijirii animalelor și reutilizarea sau reciclarea ori de câte ori este posibil. Dar este necesar și din cauza unei schimbări radicale a așteptărilor consumatorilor, este de părere Daniel Langer, CEO al firmei de lux, stil de viață și strategie de brand pentru consumatori Équité și profesor de strategie de lux și creație de valoare extremă la Universitatea Pepperdine din Malibu, California.
Grupurile tradiționale de clienți pentru brandurile de lux - baby boomers și Gen Xers, care au peste 40 de ani - obișnuiau să se concentreze mai puțin pe durabilitate și mai mult pe performanța produselor, materiale și măiestrie. Dar generațiile mai tinere sunt mult mai preocupate de efectele secundare externe a ceea ce consumă.
O trăsătură importantă a generației Z, cel mai influent și mai modern grup de consumatori de astăzi pentru brandurile de lux, este că aceștia se percep pe ei înșiși ca mărci. Când își expun viața prin intermediul rețelelor sociale, mărcile cu care se asociază sunt extensii ale mărcilor lor personale. Prin urmare, durabilitatea este importantă pentru majoritatea dintre aceștia și se vor asocia doar cu mărci care sunt durabile. Asta înseamnă că „spălarea verde”, adică serviciul de sustenabilitate, nu este convingător pentru acești consumatori și caută mărcile care sunt în asentiment cu ei.
Multe mărci văd această schimbare ca o problemă la care trebuie să reacționeze. Dar, în schimb, ar trebui să privească durabilitatea ca pe o oportunitate interesantă de a crea valoare extremă și de a atrage mărcile lor.
Acestea trebuie să creeze un avantaj competitiv cu un model de afaceri circular care să diferențieze. Ca parte a acestei gândiri, brandurile de lux trebuie să vină rapid cu soluții pentru articole second-hand. Comercianții cu amănuntul de lux, care oferă articole de lux la mâna a doua, uneori la prețuri semnificativ mai mari decât cele originale, sunt astăzi o realitate.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Acțiunile casei franceze de design de lux Hermes au crescut la un nivel record la 9 februarie 2024, după ce marca, fondată în 1837, și-a depășit rivalii la sfârșitul anului 2023.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.