Subliniată ca o aberație ecologică, distrugerea articolelor de îmbrăcăminte, genți, pantofi sau produse de înfrumusețare care nu sunt vândute de brandurile de lux nu va mai avea loc în 2022. Cel puțin, în Franța.
Un videoclip postat pe Tiktok de Anna Sacks, o activistă din New York, dezvăluie că a descoperit o mulțime de genți noi de la brandul american Coach, toate tăiate și distruse cu foarfecele. Influencerul denunță o practică des întâlnită în industria textilă. Și reamintește că într-un moment în care sectorul de îmbrăcăminte face parte dintr-o abordare mai responsabilă, distrugerea îmbrăcămintei și accesoriilor nevândute merge prost.
Brandul de lux a făcut tot posibilul pentru a răspunde comentariilor, spunând că videoclipul tiktokeuse este înșelător și inexact. Joon Silverstein, șeful departamentului de dezvoltare digitală și durabilă la Coach, a declarat pentru revista WWD că numărul de produse distruse reprezintă mai puțin de 1% din vânzările globale ale mărcii. Care, de altfel, se angajează să nu mai distrugă produse nevândute.
În timp ce Franța vrea să pună punct practicii mărcilor de lux de a distruge bunurile nevândute, așa cum a anunțat în 2019, când a adoptat o lege anti-risipă, în Statele Unite această practică rămâne legală. În 2018, Burberry fusese criticată pentur că își arde produsele. Casa de modă de lux a recunsocut în 2018, în raportul său anual, că a ars haine, accesorii şi parfumuri nevândute în valoare de 28,6 milioane de lire sterline (51,2 milioane de dolari). Reprezentanţii Burberry spun că procedează astfel pentru a-şi proteja proprietatea intelectuală şi valoarea mărcii. Mai exact, pentru a împiedica furtul sau vânzarea lor la preţuri mici. Brandul a anunțat apoi că nu își va mai arde produsele nevândute, depunându-și acum „eforturile” pentru reutilizarea, repararea și donarea produselor sale.
Cazul a scos la iveală o practică răspândită în industria de lux. Prin urmare, este obișnuită arderea, aruncarea sau îngroparea stocurilor nevândute (consecința stocurilor excesive și a uzurii planificate a produselor). Anumite mărci, care nu vând, preferă să-și distrugă produsele decât să le găsească la prețuri reduse pe piețele paralele, pentru a-și păstra imaginea de „top of line”. În sector, produsele exclusive sunt vândute printr-o rețea de distribuție exclusivă. Mulți refuză așadar circuitul de ieșire, favorizat de mărcile ready-to-wear.
Noua față a luxului înseamnă și a oferi ceva nou. Unele branduri îndrăznesc să facă „upcycling” folosind materii prime sau stocuri de îmbrăcăminte deja existente: fie transformă piesa, fie o readuc la viață schimbând câteva mici detalii (nasturi, un mâner, o croială.). Și insistați asupra caracterului exclusiv al pieselor pentru a le legitima statutul high-end. În această trecere la economia circulară, încurajată de legea privind lupta împotriva deșeurilor, aceștia se concentrează și pe dezvoltarea „materialelor regenerate” pentru a promova reciclarea produselor. Kering a inițiat astfel investiții în inovare pentru a merge în această direcție. În fine, pentru a promova destockarea, casele care nu au vânzări, recurg întotdeauna la vânzări foarte private organizate pentru personal unde își revând produsele nevândute la prețuri atractive (în jur de 50% până la 80% din prețul inițial).
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.
Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.
Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.
Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză
Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.