De ce Livestreamul poate fi viitorul cumpărăturilor de lux

Cum cumpărăturile fizice sunt din ce în ce mai dificile din cauza pandemiei, sectorul produselor de lux se îndreaptă spre video livestream.

La începutul lunii august, cu atâtea cazuri de coronavirus în SUA, Moda Operandi a încercat ceva nou. Modelul unic al retailerului de lux online a prezentat un model prin care clienții precomandă haine direct de pe pasarelă, ajutând marca ​​să se deosebească de alți retaileri chiar de la început. Dar, în lipsa spectacolelor tradiționale, marca a început o serie de evenimente live, Moda Live, în care designerii și-au prezentat ultimele lor creații. 

„Toate mărcile pe care le-am angajat în Moda Live au fost foarte receptive la concept - consideră că aceasta este o oportunitate de a comunica direct cu clienții lor într-un mod pe care nu l-au mai făcut până acum”, a declarat un reprezentant al Moda Operandi pentru Robb Report. Este aproape surprinzător să considerăm că un comerciant cu amănuntul relativ tânăr care operează aproape exclusiv pe web - o zonă pe care multe branduri de lux încă nu au îmbrățișat-o pe deplin - a fost împins să experimenteze digitalul. O parte din tehnologie este atât de nouă, încât mulți dintre furnizorii ei nici măcar nu existau acum câțiva ani. Dar subliniază și mai mult o realitate pe care pandemia a arătat-o: modul în care cumpărăm lucrurile se schimbă.

Într-un moment în care chiar și o călătorie la magazinul alimentar pare a fi amenințată de un pericol invizibil, privim spre cumpărături într-un mod diferit - atât pentru necesități, cât și pentru bunurile de lux. Chiar înainte de noul normal, a existat o tensiune crescândă între sistemul de modă stabilit și realinierea priorităților clienților. De când a început pandemia, închiderea magazinelor și măsurile de distanțare socială - împreună cu pierderea locurilor de muncă și un sentiment general de incertitudine economică - au forțat comercianții cu amănuntul să declare falimentul. Chiar și un grup mare precum LVMH a suferit o pierdere generală în acest an. Așadar, probabil că nu este o surpriză faptul că un comerciant cu amănuntul multi-brand, cum ar fi Moda Operandi, a adoptat timpuriu noile metode de conectare cu clienții, și mai ales în lumea virtuală, unul dintre puținele domenii care par pregătite pentru succes.  

Dintr-o dată, cu vânzătorii cu amănuntul forțați să închidă și mulți nepregătiți să aibă o prezență digitală semnificativă, ideea unei aplicații care face ca magazinele video să poată fi vândute a avut un nou sens. Unele mărci mari de lux investesc într-o relație mai serioasă cu videoclipurile. Din 2018, casa de ceasuri elvețiană Hublot a oferit clienților Boutique-ul său virtual, prin intermediul căruia puteți purta o conversație live, individual, cu specialiști. Prin telefon sau computer, specialistul folosește o serie de camere pentru a vă oferi o privire atentă asupra ceasurilor care vă interesează - și poate afișa chiar și diagrame 3D detaliate ale funcționării lor interioare.

Gucci Live funcționează din hub-urile de servicii globale ale companiei. Marca italiană a lansat serviciul ca mijloc de conectare directă cu clienții în timpul pandemiei, dar, spre deosebire de LivePitch, nu este o platformă exploratorie deschisă tuturor și nu este specializată în livestream.

Potrivit International Data Corp., investițiile în aceste tehnologii vor crește cu 79% până la 18,8 miliarde de dolari în 2020.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Mădălina Ghenea, apariție rafinată la ELLE Style Awards 2025

Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

hourglass_full 5 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

hourglass_full 7 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

hourglass_full 10 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Se deschide Palatul Știrbei, transformat în mall de lux

Palatul Știrbei, situat pe Calea Victoriei 107, transformat în cel mai de lux mall din București, a intrat în spiritul sărbătorilor duminică seară, unde a avut loc un eveniment cu totul special.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Cum va arăta DraculaLand: investiţie privată de peste 1 mld. euro

DraculaLand va combina turismul, retailul, tehnologia, cultura şi stilul de viaţă într-o singură infrastructură de entertainment şi inovaţie, întinsă pe 160 de hectare, la 20 de minute de Bucureşti şi 15 minute de Aeroportul Otopeni, conform prezentării partenerilor de proiect.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL