De ce a devenit drăguț să îmbraci copiii în costume de animale?

Se găsesc o mulțime de articole care-ți transformă în unicorn, leu, pisică, cerb, vulpe, urs sau șoarece

Există un anumit tip de îmbrăcăminte – în mod obișnuit o căciulă, dar mai nou sunt și alte articole mult mai complexe – pe care fiecare copil născut între 2010 și 2019 pare să fie obligat contractual să le dețină. Este vorba despre haine cu detalii 3D – urechi, gheare, capete de dinozaur – care îți transformă copilul într-o fiară adorabilă. Se găsesc o mulțime de articole care-ți transformă în unicorn, leu, pisică, cerb, vulpe, urs sau șoarece. Cum au devenit aceste haine de animale atât de populare și de ce sunt atât de atrăgătoare pentru părinții care își îmbracă copiii în 2019?

Se purtau haine ca acestea și în anii ’60, anii ’70 și anii ’80 – ce-I drept majoritatea tricotate de mame și bunici. Dar căciulile astfel făcute de mame sau bunici din epoca trecută, s-au transformat într-o menagerie comercială completă, întrucât opțiunile pentru cumpărarea hainelor ieftine pentru copii au proliferat. Explicația pentru cererea mare de astfel de echipamente pentru copii poate sta în faptul că majoritate părinților copiilor de acum au crescut în anii ’90, atunci când consumul de anime a decolat. În anime, personajele umane au și urechi de animale sau cozi de animale și se numesc kemonomimi și există chiar o anumită categorie de personaje numită nekomimi sau fete cu urechi de pisică. (Neko sunt adesea sexy).

Apoi mai există asocierea culturală între copiii mici și fauna pădurilor, câmpurilor și mării. „În toate culturile, în diverse tipuri de folclor și povești, copiii au apărut fie ca animale, fie s-au transformat în animale, sau au fost crescuți de animale”, spune istoricul Daniel Thomas Cook, care a scris despre apariția acestei piețe de îmbrăcăminte specifică pentru copii de la începutul secolului XX. „Fie că îmbraci un copil să pară pisică sau un iepuras, vrei doar să pui accent nevinovăția lor”, teoretizează Cook. „Într-un fel, re-infantilizezi copilul, subliniind ochii lor inocenți, nevoia lor de protecție”.

Plăcerea vizuală a hibridului copil-animal nu e în niciun caz ceva natural. Istoricul Karin Calvert scrie că multe dintre alegerile vestimentare pe care părinții le făceau odinioară (secolul XVII-lea) pentru a încuraja maturizarea timpurie – proveneau dintr-o anxietate profundă după care copiii trebuiau să fie învățați să devină umani. Calitățile asemănătoare celor animalelor la sugari și copiii mici (imaturitatea lor fizică, imprevizibilitatea lor) i-au înfricoșat, mai degrabă decât bucurat pe acești părinți.


Când copiii mai mari, care pot alege ce să poarte, preferă hainele cu animăluțe, o fac uneori ca o declarație de putere. În timp ce noi adulții vedem căciulile cu urechi drăguțe și inocente, multor copii le plac animalele și, prin extensie, hainele care-i fac să semene cu el, deoarece animalele sunt sălbatice.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Simona Halep, schimbare radicală de look. Sportiva a renunțat la blond

Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.

Milionarul Nick Rădoi și-a făcut testamentul după ce a fost diagnosticat cu cancer

Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 26 day ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania

Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Matthew M. Williams va părăsi Givenchy în 2024

Designerul plănuiește să se concentreze pe marca sa 1017 Alyx 9SM.

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted FASHION