Există un anumit tip de îmbrăcăminte – în mod obișnuit o căciulă, dar mai nou sunt și alte articole mult mai complexe – pe care fiecare copil născut între 2010 și 2019 pare să fie obligat contractual să le dețină. Este vorba despre haine cu detalii 3D – urechi, gheare, capete de dinozaur – care îți transformă copilul într-o fiară adorabilă. Se găsesc o mulțime de articole care-ți transformă în unicorn, leu, pisică, cerb, vulpe, urs sau șoarece. Cum au devenit aceste haine de animale atât de populare și de ce sunt atât de atrăgătoare pentru părinții care își îmbracă copiii în 2019?
Se purtau haine ca acestea și în anii ’60, anii ’70 și anii ’80 – ce-I drept majoritatea tricotate de mame și bunici. Dar căciulile astfel făcute de mame sau bunici din epoca trecută, s-au transformat într-o menagerie comercială completă, întrucât opțiunile pentru cumpărarea hainelor ieftine pentru copii au proliferat. Explicația pentru cererea mare de astfel de echipamente pentru copii poate sta în faptul că majoritate părinților copiilor de acum au crescut în anii ’90, atunci când consumul de anime a decolat. În anime, personajele umane au și urechi de animale sau cozi de animale și se numesc kemonomimi și există chiar o anumită categorie de personaje numită nekomimi sau fete cu urechi de pisică. (Neko sunt adesea sexy).
Apoi mai există asocierea culturală între copiii mici și fauna pădurilor, câmpurilor și mării. „În toate culturile, în diverse tipuri de folclor și povești, copiii au apărut fie ca animale, fie s-au transformat în animale, sau au fost crescuți de animale”, spune istoricul Daniel Thomas Cook, care a scris despre apariția acestei piețe de îmbrăcăminte specifică pentru copii de la începutul secolului XX. „Fie că îmbraci un copil să pară pisică sau un iepuras, vrei doar să pui accent nevinovăția lor”, teoretizează Cook. „Într-un fel, re-infantilizezi copilul, subliniind ochii lor inocenți, nevoia lor de protecție”.
Plăcerea vizuală a hibridului copil-animal nu e în niciun caz ceva natural. Istoricul Karin Calvert scrie că multe dintre alegerile vestimentare pe care părinții le făceau odinioară (secolul XVII-lea) pentru a încuraja maturizarea timpurie – proveneau dintr-o anxietate profundă după care copiii trebuiau să fie învățați să devină umani. Calitățile asemănătoare celor animalelor la sugari și copiii mici (imaturitatea lor fizică, imprevizibilitatea lor) i-au înfricoșat, mai degrabă decât bucurat pe acești părinți.
Când copiii mai mari, care pot alege ce să poarte, preferă hainele cu animăluțe, o fac uneori ca o declarație de putere. În timp ce noi adulții vedem căciulile cu urechi drăguțe și inocente, multor copii le plac animalele și, prin extensie, hainele care-i fac să semene cu el, deoarece animalele sunt sălbatice.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Suntem încântați de această colaborare în ediție limitată care combină tehnologia montană cu eleganța modernă — și reinventează articolele esențiale pentru iarnă.
A doua colaborare dintre Jacquemus și Moon Boot dezvăluie trei modele exclusive în care zăpada devine scenă, iar siluetele, personaje într-un vis la mare altitudine.
După doar câteva luni și o singură colecție, directorul de creație Dario Vitale părăsește Versace, lăsând casa de modă în fața unui viitor în redefinire.
Chanel îl anunță oficial pe A$AP Rocky ca ambasador, pecetluind alianța dintre îndrăzneala muzicianului și viziunea contemporană a lui Matthieu Blazy.
Creatorul de modă irlandez Paul Costelloe, designerul personal al prințesei Diana și o prezență obișnuită a Săptămânii Modei de la Londra timp de patru decenii, a murit la vârsta de 80 de ani, a anunțat familia acestui într-un comunicat dat sâmbătă publicității, potrivit Reuters.