La începutul acestui an, termenul suedez flygskam sau „Flight shame”, a fost considerat responsabil pentru o creștere cu 8% a călătoriilor cu trenul. Oamenii au devenit mai conștienți de impactul asupra mediului al zborurilor cu avionul și au renunțat la ele pentru a călători cu trenul.
Arderea combustibililor eliberează în atmosferă gaze cu efect de seră, printre care și dioxidul de carbon, contribuind la creșterea temperaturii globale. Dar zborul nu este singurul vinovat. Un raport din 2018 al revistei Nature Climate Change a constatat că turismul reprezintă aproximativ 8% din emisiile globale de gaze cu efect de seră. Cumpărăturile și produsele alimentare contribuie de asemenea „semnificativ” la acest fenomen.
Dar, în timp ce mulți se angajează să renunțe definitiv la zborul cu avionul, alții vor să își facă mai durabile călătoriile - nu doar în ceea ce privește modul în care ajung, ci și cum își aleg destinația în primul rând și ceea ce fac acolo.
Un sondaj realizat în 2018 de un lanț hotelier arată că o treime dintre călători caută în mod activ informații despre inițiativele de mediu înainte de a face o rezervare. Și pe măsură ce conștientizarea crizei climatice se extinde, acest număr continuă să crească. Deși se abșin să zboare cu avionul, trebuie să recunoaștem, multe comunități locale din întreaga lume se bazează pe turism pentru a supraviețui.
Un tour operator care vinde doar vacanțe durabile spune că alegerea este importantă.
„Singurul mod în care ne putem reduce amprenta de carbon este să zburăm mai puțin”, spune Justin Francis. El respinge ideea sistemelor de compensare a carbonului - un studiu al Comisiei Europene din 2017 a constatat că 85% din astfel de scheme nu funcționează. În schimb, spune el, trebuie să ne schimbăm și obiceiurile de călătorie. „Odată cu apariția zborurilor low-cost, mulți dintre noi ne luăm mai multe vacanțe, dar mai scurte. Recomandarea lui este să reluăm obiceiul de a ne lua o singură vacanță, dar mai lungă.
Cunoașterea este totul. Cercetați piața înainte de a face o rezervare: cât de departe de destinația de vacanță pe care mi-am ales-o, cu ce ajung acolo, unde se află hotelul la care doresc să mă cazez, etc.
Alegeți cât mai puține destinații de vacanță. Rămânând într-un singur loc reduceți amprenta de carbon și vă permite să contribuiți la economia comunității locale într-un mod mai semnificativ. City break-urile aduc bani foarte puțini, dar au un impact puternic asupra infrastructurii.
Mulți oameni presupun că ar trebui să stea departe de destinațiile sufocate de turiști, cum ar fi Veneția sau Roma, dar de fapt tocmai aceste locuri au nevoie de turiști educați din punct de vedere ecologic.
Îți organizezi singur vacanța sau agenția de turism? A merge de capul tău în vacanță înseamnă a ajuta direct comunitatea locaclă. Dacă alegi o agenție de turism, călătorește cu un tour-operator responsabil.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
O firmă de turism spațial l-a angajat pe bucătarul Rasmus Munk, al cărui restaurant Alchemist are două stele Michelin, pentru a crea o masă tematică specială pentru zborul său cu balonul spațial.
Lumea autovehiculelor de lux și a colaborărilor cu whisky-uri de ultimă generație tocmai a devenit puțin mai mare – și mult mai scumpă – odată cu introducerea noului Macallan Horizon.
Pentru al 22-lea an consecutiv, compania de marketing Distinctive Assets, cu sediul în Los Angeles, le-a oferit celebrităților cadouri generoase, constând în produse unice și experiențe de călătorie de lux.
Ce artiști ajung la Summer Well în 2024?
Fendi arată întotdeauna fabulos și va fi mereu, dar la recenta prezentare de modă Fendi pentru bărbați toamna/iarna 2024, am descoperit că marca de lux sună și grozav.
Cea mai rapidă mașină de șosea din lume, cu o viteză maximă de 300 km/h, a fost scoasă la vânzare.