Cum a devenit Crocs un brand cult

De la înființarea sa în 2001, la Fort Lauderdale Boat Show din Florida, încălțămintea din spumă, fabricată în Canada a devenit unanim cu încălțămintea confortabil, la fel ca adidașii.

Compania, care a vândut doar 200 de perechi la momentul lansării sale a cunoscut multe urcări și coborâșuri, a fost atât iubită cât și urâtă (mai iubită cu siguranță). Crocs făcut declarații revoluționare de modă și de atunci a vândut 300 de milioane de perechi de pantofi, potrivit datelor din iunie 2020. 

„Mișcarea urâtă a pantofilor” poate a început cu crocs, dar două decenii și nenumărate colaborări de modă mai târziu, marca este înaltă, deși cu mai multe găuri. În mod interesant, marca inițial viza numai marinarii și copiii, dar a devenit în mod strălucit o nișă în timp, datorită colaborărilor cu vedete. Încălțămintea din spumă a câștigat inimile tuturor, iar strategiile mărcii au câștigat încrederea fashionistelor. Datorită structurii antiderapante și ușoare, crocs au fost purtați numeroși angajați care petrec ore îndelungate în picioare. 

În prezent, marca deține peste 500 de puncte de vânzare cu amănuntul și are, de asemenea, site-uri web pentru comerțul electronic.

Designul pantofilor a fost achiziționat de la o companie numită Foam Creations. A fost dezvoltat ca pantof de plimbare cu barca. Compania a realizat că primul model a fost numit „Beach” în 2002, la Fort Lauderdale Boat Show din Florida, vânzând peste 200 de perechi la momentul respectiv. La începutul anilor 2000, Crocs a câștigat o popularitate masivă în Statele Unite și Europa. De asemenea, a scăzut la fel de repede în a doua jumătate a anilor 2000. 

Sabotul indestructibil nu putea face față epocii dominate de culori strălucitoare, dar erau ușor de curățat, atrăgând în primul rând copiii mici. Mai târziu, sortimentul mărcii a inclus încălțăminte mai elegantă pentru sezonul rece, cum ar fi cizme de cauciuc, atât obișnuite, cât și încălzite, precum și sandale căptușite cu blană artificială.

Un punct de cotitură semnificativ a fost ideea personalizării saboților cu așa-numitele „Jibbitz”, ornamente din cauciuc, iar ulterior din metal și cristale. Această personalizare care este fixată în găurile rotunde ale pantofului a cucerit pe toată lumea.

A doua jumătate a anilor 2000 a fost deosebit de dură pentru marcă. Compania a pierdut 185 de milioane de dolari în 2008, ceea ce a atras procesele acționarilor și auditorii care au spus că Crocs ar putea să nu-și achite datoriile. Acest lucru a dus la apeluri grele, cum ar fi reducerea numărului de angajați, închiderea magazinelor și, din păcate, scăderea venitului net.

Aproximativ 75 până la 100 din cele 624 de magazine la nivel global se închid și 183 de angajați din peste 5.000 sunt dați afară. Cultura copycat a contribuit în mare măsură la pierderea cu care s-a confruntat compania. Croc-off-urile contrafăcute (un termen inventat din knock-offs) l-au determinat pe producător să dea în judecată Walmart Inc., Hobby Lobby Stores Inc. și alte 19 companii care au pretins încălcarea mărcii comerciale legate de încălțăminte.

Crocs a intrat din nou pe creștere după ce pantofii mărcii au fost încălțați de Jack Nicholson, Whoopi Goldberg, John Cena, Shia LaBeouf, Jennifer Garner și Sacha Baron Cohen. Crocs și-aa revenit în jurul anului 2010 după ce John McCarvel a fost numit CEO. El a extins portofoliul de produse adăugând elemente de eleganță.

Crocs intenționează să utilizeze ingrediente mai durabile pentru produsele și materialele sale de ambalare, cu scopul de a fi un brand 100% vegan până la sfârșitul anului 2021. CEO-ul Andrew Rees vorbește despre inițiativele de sustenabilitate. Crocs a atins, de asemenea, inimile consumatorilor în timpul pandemiei, care a schimbat modul în care lumea a perceput marca. Oferind aproximativ 860.000 de perechi de pantofi lucrătorilor din domeniul sănătății din SUA, în valoare de 40 de milioane de dolari în valoare de vânzare cu amănuntul și 10 milioane de dolari în costuri pentru companie, marca a devenit reconfortantă și corectă. 





Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Simona Halep, schimbare radicală de look. Sportiva a renunțat la blond

Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.

Milionarul Nick Rădoi și-a făcut testamentul după ce a fost diagnosticat cu cancer

Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

Kate Middleton și William au luat o decizie neașteptată, după ce s-a aflat că prințesa suferă de cancer

Relațiile din cadrul familiei regale britanice au fost întotdeauna subiect de mare interes pentru public, dar și pentru presă.

Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 25 day ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania

Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Matthew M. Williams va părăsi Givenchy în 2024

Designerul plănuiește să se concentreze pe marca sa 1017 Alyx 9SM.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION