S-a deschis o punte între două lumi care păreau a fi la polul opus: cea a performanței tehnice și cea a modei conceptuale. Din această întâlnire s-a născut colaborarea Balenciaga | PUMA, un proiect hibrid dezvăluit pentru prima dată la prezentarea Winter 25 și acum întruchipat într-o colecție care regândește limitele vestimentației, gesturilor și farmecului.
Fidel eleganței brutale și viziunii distopice a lui Demna, parteneriatul este înrădăcinat într-un limbaj vizual radical. Balenciaga, maestru al volumelor distorsionate și al esteticii post-instituționale, se unește aici cu moștenirea sportivă a PUMA, un brand emblematic al cărui nume evocă atât stadioane, cât și străzi. Împreună, compun o partitură unică: cea a unei ținute sport sublime, transfigurate de haute couture, reinventate de gândire.
Pentru a însoți această lansare, Ari Versluis — fotograf și sociolog vizual faimos pentru seria sa antropologică Exactitudes — a creat o campanie care seamănă cu un studiu contemporan al identității de grup. Într-o lumină rece și structurată, modelele Diede, Tianee, Brooks, Yav și Joe dansează intens pe dulce nostalgie a piesei Tous les garçons et les filles de Françoise Hardy. Aceștia poartă piese din colaborare, precum și fragmente din colecția Winter 25, creând o tensiune între energia ultra-fizică și calmul introspectiv.
În inima acestei fuziuni: Speedcat. Născut în 1999 pentru lumea curselor auto, modelul sport este transformat aici. În versiunea sa „distrusă”, devine o a doua piele, precum o șosetă moale din piele, redusă la esența sa. Banda laterală Formstrip, tăiată până la capăt, este atât o cicatrice grafică, cât și un omagiu adus istoriei - acest motiv născut în 1958 își găsește o rezonanță contemporană. O versiune fără șireturi, acoperită cu piele, adaugă acestei transformări eleganța unui pantof de oraș. Cât despre noul model Ballerina, un hibrid straniu și grațios între Speedcat și pantoful de dans clasic, acesta transpune această colaborare într-un obiect sculptural: jumătate de pistă, jumătate de scenă.
Colecția de textile, între timp, este o cronică a ținutelor sport spusă prin prisma luxului. Hanorace tehnice din fleece împodobite cu leul Balenciaga, treninguri din nailon patinat care evocă anii '90 ai mărcii PUMA, jachete din shearling și paltoane tip halat din piele întoarsă simulată: fiecare piesă evocă o amintire transformată, o arhivă reinventată. Iconografia celor două case se îmbină într-o serie de hanorace, tricouri și pantaloni scurți cu croieli emblematice - mulate, lejere sau exagerate - care citesc tensiunile dintre cotidian și manifest, dintre piesa vestimentară și concept.
Balenciaga | PUMA imaginează o performanță textilă, un manifest de stil în care funcția întâlnește viziunea. Un răspuns vestimentar la vremurile noastre în schimbare, în care corpurile sunt în mișcare, iar siluetele sunt declarații.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.
Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.
Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.
Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză
Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.