În mod tradițional, lunile martie și aprilie sunt luni agitate pentru marea echipă de regizori de artă și creatori, fotografi, stiliști de modă, make-up artiști, hairstiliști, designeri și asistenți, petrecând zile lungi pentru a crea imaginile și videoclipurile pentru campaniile publicitare care încep în iulie a colecțiilor de toamnă ale mărcilor de lux. Dar, focarul de coronavirus, care a determinat blocarea pe tot globul, a oprit brusc totul, determinând companiile de modă și bunuri de lux să-și traseze noi strategii de marketing.
Doar câteva etichete au reușit să își respecte termenele, inclusiv Chanel. „Materialul pentru campania publicitară pentru colecția Toamnă 2020 a lui Chanel a fost deja filmat. Acesta urmează să fie publicat în mass-media tradiționale, precum și pe platformele digitale, conform calendarului stabilit ”, a spus un purtător de cuvânt al casei franceze. Deciziile finale trebuie să fie luate încă de majoritatea caselor, care par a naviga pe ape tulburi pe măsură ce lucrurile se dezvoltă și studiază diferite opțiuni.

„O mulțime de ședințe foto au fost anulate. Am înțeles acest lucru destul de devreme, deoarece marile grupuri de lux au fost imediat avertizate cu privire la impactul coronavirusului în Asia. Când COVID-19 a ajuns în Italia, ni s-a cerut deja să amânăm, să anulăm sau să așteptăm doar mai multe informații și apoi până la jumătatea lunii martie totul a fost închis”, a spus Olivia Gideon Thomson, fondatoare și director al We Folk, care reprezintă un o gamă largă de fotografi și artiști cu profil înalt, printre care Viviane Sassen, Pieter Hugo și Carlota Guerrero.
În această etapă, multe ședințe foto pentru campania de toamnă sunt amânate, dar nu anulate. Cu toate acestea, cu calendarul incert al COVID-19, nu știm dacă aceste ședințe vor avea loc și, prin urmare, planifică un peisaj foarte diferit.
„Știrile publicitare programate pentru luna aprilie au fost anulate și, în plus, unii clienți au solicitat să înghețe contractele anuale ca măsură preventivă”, a declarat fondatorul și directorul agenției creative Riccardo Ruini Studio, care dezvoltă campanii de publicitate pentru o gamă de branduri de lux, inclusiv Fendi, Bulgari, Gucci și Valentino. Potrivit lui Ruini, criza coronavirusului nu va afecta doar campaniile publicitare pentru colecțiile Toamnă 2020, ci va influența și deciziile legate de promovarea și comunicarea viitoarelor colecții. Printre cei mai afectați sunt stilistii, make-up artiștii și hairstiliștii. Munca lor se referă la proximitate și acest lucru nu este posibil în prezent.

Dar atunci când aparatul repornește, cum va afecta criza coronavirusului modul în care brandurile comunică prin campaniile lor de publicitate? „Vorbind despre comunicare, suntem obișnuiți să trăim într-o lume în continuă și rapidă transformare. Scenariile cu care ne confruntăm acum sunt atât de radical necunoscute la diferite niveluri, dar în același timp provocatoare în ceea ce privește comunicarea. Comunicarea trebuie să reflecte momentul, de aceea Prada a fost întotdeauna concentrată pe observarea societății pentru a-și exprima punctul de vedere diferit și unic ”, a declarat Lorenzo Bertelli, șeful de marketing și comunicare al Prada Group. „În ceea ce privește campania publicitară pentru colecția Toamna 2020, acest sezon nu este doar un alt sezon, ci unul special, care ne obligă să gândim diferit, în limitele restricțiilor, cu sensibilități crescute. Atât producția, cât și mesajele vor avea nevoie nu numai de a recunoaște momentul în care trăim, dar că, odată cu el, vor veni oportunități de a exprima spiritul și inteligența Prada.”
Și Christian Dior și-a revizuit strategiile de marketing și comunicare. „Lansările au fost reorganizate pentru a ocupa ceea ce a mai rămas după anularea ședințelor foto minore. Încercăm să menținem subiectele principale la linia de plutire și să scăpăm de ceea ce sunt lansări și comunicări minore, punându-ne accentul pe aspecte esențiale”, a declarat Romain Le Cam, director de artă asociat Parfums Christian Dior.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Suntem încântați de această colaborare în ediție limitată care combină tehnologia montană cu eleganța modernă — și reinventează articolele esențiale pentru iarnă.
A doua colaborare dintre Jacquemus și Moon Boot dezvăluie trei modele exclusive în care zăpada devine scenă, iar siluetele, personaje într-un vis la mare altitudine.
După doar câteva luni și o singură colecție, directorul de creație Dario Vitale părăsește Versace, lăsând casa de modă în fața unui viitor în redefinire.
Chanel îl anunță oficial pe A$AP Rocky ca ambasador, pecetluind alianța dintre îndrăzneala muzicianului și viziunea contemporană a lui Matthieu Blazy.
Creatorul de modă irlandez Paul Costelloe, designerul personal al prințesei Diana și o prezență obișnuită a Săptămânii Modei de la Londra timp de patru decenii, a murit la vârsta de 80 de ani, a anunțat familia acestui într-un comunicat dat sâmbătă publicității, potrivit Reuters.