Criza coronavirusului lovește în producția campaniilor de publicitate pentru colecțiile de toamnă 2020

Cu majoritatea ședințelor foto anulate sau amânate, experții din industria de fashion discută despre viitorul comunicării vizuale a mărcilor.

În mod tradițional, lunile martie și aprilie sunt luni agitate pentru marea echipă de regizori de artă și creatori, fotografi, stiliști de modă, make-up artiști, hairstiliști, designeri și asistenți, petrecând zile lungi pentru a crea imaginile și videoclipurile pentru campaniile publicitare care încep în iulie a colecțiilor de toamnă ale mărcilor de lux. Dar, focarul de coronavirus, care a determinat blocarea pe tot globul, a oprit brusc totul, determinând companiile de modă și bunuri de lux să-și traseze noi strategii de marketing.

Doar câteva etichete au reușit să își respecte termenele, inclusiv Chanel. „Materialul pentru campania publicitară pentru colecția Toamnă 2020 a lui Chanel a fost deja filmat. Acesta urmează să fie publicat în mass-media tradiționale, precum și pe platformele digitale, conform calendarului stabilit ”, a spus un purtător de cuvânt al casei franceze. Deciziile finale trebuie să fie luate încă de majoritatea caselor, care par a naviga pe ape tulburi pe măsură ce lucrurile se dezvoltă și studiază diferite opțiuni.

„O mulțime de ședințe foto au fost anulate. Am înțeles acest lucru destul de devreme, deoarece marile grupuri de lux au fost imediat avertizate cu privire la impactul coronavirusului în Asia. Când COVID-19 a ajuns în Italia, ni s-a cerut deja să amânăm, să anulăm sau să așteptăm doar mai multe informații și apoi până la jumătatea lunii martie totul a fost închis”, a spus Olivia Gideon Thomson, fondatoare și director al We Folk, care reprezintă un o gamă largă de fotografi și artiști cu profil înalt, printre care Viviane Sassen, Pieter Hugo și Carlota Guerrero.

În această etapă, multe ședințe foto pentru campania de toamnă sunt amânate, dar nu anulate. Cu toate acestea, cu calendarul incert al COVID-19, nu știm dacă aceste ședințe vor avea loc și, prin urmare, planifică un peisaj foarte diferit.

„Știrile publicitare programate pentru luna aprilie au fost anulate și, în plus, unii clienți au solicitat să înghețe contractele anuale ca măsură preventivă”, a declarat fondatorul și directorul agenției creative Riccardo Ruini Studio, care dezvoltă campanii de publicitate pentru o gamă de branduri de lux, inclusiv Fendi, Bulgari, Gucci și Valentino. Potrivit lui Ruini, criza coronavirusului nu va afecta doar campaniile publicitare pentru colecțiile Toamnă 2020, ci va influența și deciziile legate de promovarea și comunicarea viitoarelor colecții. Printre cei mai afectați sunt stilistii, make-up artiștii și hairstiliștii. Munca lor se referă la proximitate și acest lucru nu este posibil în prezent.

Dar atunci când aparatul repornește, cum va afecta criza coronavirusului modul în care brandurile comunică prin campaniile lor de publicitate? „Vorbind despre comunicare, suntem obișnuiți să trăim într-o lume în continuă și rapidă transformare. Scenariile cu care ne confruntăm acum sunt atât de radical necunoscute la diferite niveluri, dar în același timp provocatoare în ceea ce privește comunicarea. Comunicarea trebuie să reflecte momentul, de aceea Prada a fost întotdeauna concentrată pe observarea societății pentru a-și exprima punctul de vedere diferit și unic ”, a declarat Lorenzo Bertelli, șeful de marketing și comunicare al Prada Group. „În ceea ce privește campania publicitară pentru colecția Toamna 2020, acest sezon nu este doar un alt sezon, ci unul special, care ne obligă să gândim diferit, în limitele restricțiilor, cu sensibilități crescute. Atât producția, cât și mesajele vor avea nevoie nu numai de a recunoaște momentul în care trăim, dar că, odată cu el, vor veni oportunități de a exprima spiritul și inteligența Prada.”

Și Christian Dior și-a revizuit strategiile de marketing și comunicare. „Lansările au fost reorganizate pentru a ocupa ceea ce a mai rămas după anularea ședințelor foto minore. Încercăm să menținem subiectele principale la linia de plutire și să scăpăm de ceea ce sunt lansări și comunicări minore, punându-ne accentul pe aspecte esențiale”, a declarat Romain Le Cam, director de artă asociat Parfums Christian Dior.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Primul restaurant Louis Vuitton din S.U.A. a fost deschis în New York

Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.

Cum a pierdut Rocsana Marcu 2,5 milioane de euro din cauza lui Neymar

Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.

Colierul cu diamante al reginei Maria Antoaneta, adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată

Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).

Adelina Pestrițu a făcut turul vilei ultra luxoase în care stă cazată pe perioada vacanței din Arabia Saudită

Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.

Destinația ultra luxoasă și exclusivistă în care Adelina Pestrițu și-a dus soțul de ziua lui

Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.

Andreea Bostănică a recunoscut de unde are are banii și cadourile scumpe

Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.

Tiffany & Co. x Fondation César Homeware lansează o colecție de articole pentru casă

Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

Bottega Veneta dezvăluie prima colecție de bijuterii de lux

Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.

Piața luxului e în declin. Veniturile reduse la toate mărcile

Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.

Masa de biliard Gucci de 110.000 de dolari este locul în care moda se întâlnește cu jocul

Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.

Ariana Grande, vedeta noii campanii de sărbători a Swarovski

Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.

Românca Andreea Diaconu a defilat la Victoria’s Secret Fashion Show 2024

Victoria's Secret Fashion Show 2024 a avut loc marți seară, 15 octombrie.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Giorgio Armani a anunțat când se pensionează. Designerul are 90 de ani

Giorgio Armani, fondatorul brandului de modă italian omonim, a declarat că intenţionează să se retragă din activitate în următorii doi sau trei ani, potrivit unui interviu publicat duminică, 13 octombrie, informează Reuters.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Hedi Slimane părăsește Celine. Cine este noul director creativ al casei de modă

După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Christian Louboutin își prezintă noua colecție cu un spectacol de balet acvatic

Christian Louboutin și-a prezentat cea mai recentă colecție cu un show de excepție: un performance artistic desfășurat la legendara piscină Molitor din Paris.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Beyoncé, vedeta celei mai noi campanii globale Levi’s

Levi’s anunță o nouă campanie care o are în prim-plan pe vedeta internațională Beyoncé.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted PEOPLE
„Cea mai scumpă geantă” a fost prezentată la Paris și rivalizează cu Hermès Birkin

Poșeta din aur de 18 karate, la prețul de aproximativ 279.000 de dolari, și-a făcut debutul în timpul spectacolului de modă Rabanne din primăvara anului 2025 de la Paris.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION