Coronavirus: vânzările Gucci s-au prăbușit brusc în primul trimestru din 2020

Vânzările Gucci au fost puternic afectate la începutul crizei coronavirusului din cauza dependenței grupului de modă de piața din China, a declarat marți președintele grupului de lux care deține casa de modă, Kering, adăugând că este prematur să spună cât de repede vor reveni vânzările din această regiune.

Grupul Kering se pregătește pentru un an greu, deoarece pandemia de coronavirus îl obligă să reducă costurile și să întârzie livrările de noi colecții, în ciuda semnelor de recuperare din China. Grupul francez de lux, care deține mărcile Gucci, Saint Laurent și Bottega Veneta, a declarat că vânzările sale au înregistrat o scădere mai mare decât era de așteptat în primul trimestru, deoarece focarul de coronavirus a forțat închiderea magazinelor și depozitelor, cu impact mai puternic asupra veniturilor brandului Gucci.

Veniturile grupului în cele trei luni până la 31 martie au scăzut cu 15,4% (3,2 miliarde de euro), reprezentând o scădere de 16,4% în termeni comparabili. Prin comparație, principalul său rival, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton a raportat săptămâna trecută o scădere cu 15% a vânzărilor din primul trimestru. Proprietarul Kering spune că există o scădere mai mare decât era de așteptat a veniturilor angro deoarece centrele sale de logistică au fost obligate să se închidă târziu în acest trimestru.

Se așteaptă ca veniturile din trimestrul doi să aibă un impact puternic și prognozează o scădere a marjei de operare recurente în prima jumătate a anului. „Pandemia de COVID-19 a avut un mare efect asupra operațiunilor noastre în primul trimestru”, a declarat, marți, François-Henri Pinault, președinte și director executiv al Kering, potrivit ziarului Women's Wear Daily. „Lucrăm din greu pentru a asigura continuitatea și pregătirea tuturor afacerilor noastre. Adaptarea bazei de costuri și păstrarea poziției noastre de numerar sunt priorități majore, implementate la toate nivelurile grupului. Structura financiară solidă și agilitatea noastră ne servesc bine în această perioadă dificilă”, a spus el.

Jean-Marc Duplaix, directorul financiar al Kering, a declarat că grupul plănuiește reduceri drastice de costuri la nivelul mărcii, cu scăderi puternice de două cifre ale cheltuielilor de capital, deși va menține cheltuielile planificate pentru proiecte mari, inclusiv noi facilități logistice, îmbunătățirea capacității digitale și de comerț electronic și IT. Furnizând o imagine clară a perturbării cauzate de COVID-19, Duplaix a dezvăluit că 53% din magazinele Kering din întreaga lume erau închise la 31 martie. De atunci, situația s-a agravat, odată cu închiderea buticurilor suplimentare în Japonia și Asia de Sud-Est la începutul lunii aprilie, rezultând închiderea a două treimi din rețeaua de magazine din săptămâna trecută. Cu toate acestea, Kering a remarcat „semne încurajatoare” în China continentală în martie, deoarece majoritatea magazinelor sale de acolo s-au redeschis. „La nivel global, am observat o îmbunătățire constantă a vânzărilor în multe orașe, în primul rând în sudul și estul țării și a început să se materializeze și în partea de vest și de nord, în ciuda tendințelor mai contrastate. Magazinele noastre ar putea înregistra în unele orașe o creștere a vânzărilor cu două cifre față de anul trecut ”, a raportat Duplaix. „Gucci, fiind cel mai mare brand, este clar în această tendință și suntem din nou la pozitiv încă de la începutul lunii aprilie pentru Gucci și pentru majoritatea mărcilor.”, a adăugat Duplaix. Vânzările de produse organice ale Gucci au scăzut cu 23,2% în primul trimestru, față de o creștere de 10,5 % în trimestrul patru al anului 2019 și o creștere de 20 % în aceeași perioadă a anului trecut. Marca are o pondere disproporționată, reprezentând peste 60 % din veniturile grupului Kering și 82 % din profitul său operațional, anul trecut.

Saint Laurent a înregistrat o scădere de 13,8 % a vânzărilor de produse ecologice, dar este încă subreprezentată în China. Bottega Veneta a înregistrat o tendință generală, înregistrând o creștere a vânzărilor de 8,5 %, ceea ce confirmă avântul său, întrucât mai multe dintre noile produse ale directorului de creație Daniel Lee sunt cumpărate în magazine. Veniturile angro au crescut cu 55%, semn că există comenzi mari pentru colecția primăvara-vară. Alte case, un segment care include Balenciaga și Alexander McQueen, au înregistrat o scădere a vânzărilor cu un procent relativ modest de 5,4%.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Arabia Saudită construiește o arenă suspendată la o înălțime de 350 de metri

Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.

Ferrari intră în lumea cripto şi AI

Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.

Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 21 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION
Nicole Kidman devine ambasador de imagine al casei de modă Chanel

Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION