Consecințele psihologice ale dependenței de rețelele sociale

Cursa pentru aprecieri și popularitate pe social media a avut consecințe psihologice majore asupra comportamentului nostru. Deoarece o întrerupere globală împiedică accesul la Facebook, Instagram și Whatsapp, ce se întâmplă când nu ne putem conecta?

Luni, 4 octombrie, de la ora 19:00, lumea a fost zguduită de căderea Facebook, Instagram, Whatsapp și Facebook Messenger. Lipsiți de principalele noastre mijloace de comunicare, specialiștii au comentat dependența pe care aceste platforme o provoacă.

Toate platformele de socializare au început cu intenții bune. Twitter a fost un loc pentru a împărtăși știrile actuale și opiniile progresive. Facebook a fost o modalitate de a partaja fotografii și știri cu prietenii și familia. Instagram, care inițial nu era deloc axat pe individ, era o platformă vizuală dedicată artei, stilului și fotografiei. Dar ele și-au dezvăluit partea lor întunecată în ultimul deceniu. Twitter a devenit o arenă pentru discursurile de ură și comunitarism. Facebook a fost criticat de mai multe ori pentru politica sa de protecție a datelor utilizatorilor, care îi permite să transmită informațiile noastre companiilor și partidelor politice. Instagram a fost votată în repetate rânduri cea mai dăunătoare aplicație pentru sănătatea mintală a tinerilor datorită portretizării sale nerealiste a frumuseții și a succesului, difuzată de influenceri plătiți, dar și de majoritatea utilizatorilor care doresc să proiecteze „cea mai bună versiune a lor” în ochii altora.

Studii ample au arătat impactul rețelelor sociale asupra tinerilor, inclusiv studiul JAMA Psychiatry realizat pe 6.600 de adolescenți americani, care a constatat că cei care petreceau mai mult de trei ore pe zi pe rețelele de socializare aveau mai multe șanse de a dezvolta anxietate și tulburări depresive. Un studiu care a implicat 16.000 de adolescenți chinezi publicat de Elseviera găsit, de asemenea, o corelație între timpul petrecut pe ecrane și depresie. Autorii au subliniat, de asemenea, că aceste date constituie „o problemă majoră de sănătate publică”. În Marea Britanie, 61% dintre fetele cu vârste cuprinse între 11 și 21 de ani au spus că au simțit că trebuie să arate „perfect” (Girl's Attitudes Survey). Deoarece tehnologia este atât de nouă și schimbătoare, este dificil să producem date cantitative despre impactul exact al rețelelor sociale asupra comportamentului nostru. Dar anumite teme generale rămân identificabile, care sunt reprezentative pentru experiența noastră.

Dependența de social media ne afectează comportamentul

Suntem mult mai stimulați decât înainte, dar ne-a distrus capacitatea de concentrare. În ultimele două decenii, capacitatea noastră de concentrare a scăzut la opt secunde - mai puțin decât cea a unui pește. Notificările, derularea interminabilă, redarea automată și aplicațiile proiectate atrăgător au afectat serios nivelul nostru de atenție. Nu numai că i-am judecat pe alții pe baza unei serii de imagini, decidând pe cine să urmărim, să nu urmărim, să ne placă sau să ignorăm, dar am învățat și noi să ne judecăm din exterior. Transmitem o imagine sociabilă, atractivă, eficientă? E vrednică de un like? Identificăm aspectele noastre cele mai bune și le promovăm colegilor noștri pe social media într-un mod care ar fi arătat foarte nefiresc generațiilor anterioare. „Instagram ne-a transformat în mini-branduri și articole vizuale ale propriilor noastre vieți”, spune un expert citat de Vogue.

Rețelele sociale prezintă o viziune limitată a unei vieți „de succes”, glorificând un anumit stil de viață vizual, ținute Instagrammable și cariere pline de farmec. Într-o notă pozitivă: ne-am descoperit puterea colectivă. În ceea ce privește aspectul pozitiv, social media ne-a dat putere. Am descoperit că există putere în unitate și astăzi avem posibilitatea să ne apropiem de ceilalți, pe de o parte să fim mai puțin singuri și, pe de altă parte, să încurajăm schimbarea.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Primul restaurant Louis Vuitton din S.U.A. a fost deschis în New York

Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.

Cum a pierdut Rocsana Marcu 2,5 milioane de euro din cauza lui Neymar

Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.

Colierul cu diamante al reginei Maria Antoaneta, adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată

Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).

Adelina Pestrițu a făcut turul vilei ultra luxoase în care stă cazată pe perioada vacanței din Arabia Saudită

Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.

Destinația ultra luxoasă și exclusivistă în care Adelina Pestrițu și-a dus soțul de ziua lui

Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.

Andreea Bostănică a recunoscut de unde are are banii și cadourile scumpe

Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.

Tiffany & Co. x Fondation César Homeware lansează o colecție de articole pentru casă

Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

Bottega Veneta dezvăluie prima colecție de bijuterii de lux

Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.

Piața luxului e în declin. Veniturile reduse la toate mărcile

Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.

Masa de biliard Gucci de 110.000 de dolari este locul în care moda se întâlnește cu jocul

Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.

Ariana Grande, vedeta noii campanii de sărbători a Swarovski

Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.

Fendi lansează o colecție de parfumuri de lux inspirată de membrii familiei sale

Pe măsură ce se apropie cea de-a 100-a aniversare, în 2025, Fendi a decis să lanseze o colecție exclusivă de 7 parfumuri care aduce un omagiu istoriei sale, între know-how și spirit de inovație.

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

hourglass_full 7 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Bella Hadid își lansează propriul brand de frumusețe, Orebella

Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Buze Espresso: cum să adopți tendința supremă de iarnă?

În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH