Deoarece pandemia de Covid-19 continuă să provoace conflicte economice în întreaga lume, blocarea severă a Chinei și schimbarea rapidă a strategiilor s-au dovedit esențiale pentru menținerea mărcilor de lux pe linia de plutire. Potrivit unui nou raport comun al Tmall, Alibaba și Bain & Company publicat săptămâna trecută, cota globală a țării în industrie s-a dublat în 2020 și este pe cale să devină cea mai mare piață de lux până în 2025.
Realizate în mare parte de cumpărătorii milenari și Gen Z, cheltuielile de lux ale Chinei au crescut cu 346 miliarde yuani în 2020, cca 53 de miliarde de dolari, o rată de creștere de 48%, chiar și luxul în ansamblu a scăzut cu 23% în aceeași perioadă. Partenerul principal al lui Bain, Bruno Lannes, a declarat pentru MarketWatch că este de părere că, pe lângă cumpărătorii mai tineri, cifrele de succes se datorează, de asemenea, unui puternic impuls digital al brandurilor de lux care au ignorat mult timp spațiul. Acest lucru s-a dovedit esențial pentru a compensa vânzările profitabile de turism pe care se bazează în mod normal multe etichete bântuite atunci când călătoriile nu sunt atât de restrânse.

Gucci tocmai a încheiat un acord pentru a-și vinde bunurile prin Tmall.
Gucci poate fi brandul care își extinde cel mai agresiv prezența digitală și canalele de vânzare. Eticheta italiană a anunțat că va deschide două magazine emblematice pe platforma chineză Alibaba, care numără peste 750 de milioane de clienți chinezi. Primul, care oferă îmbrăcăminte și accesorii, a fost deschis în această săptămână, în timp ce al doilea magazin axat pe frumusețe va fi deschis în februarie anul viitor. Dacă va avea succes, acest lucru ar putea fi un avantaj pentru compania-mamă, Kering, ale cărei acțiuni sunt încă în scădere cu șapte la sută anul acesta.
Rivalul Kering, LVMH, a beneficiat deja de consumatorii chinezi, țara fiind aproape exclusiv responsabilă de readucerea la o rată de creștere pre-pandemică.La fel și pentru bijutierul american Tiffany & Co., care a depășit previziunile analiștilor pentru profit trimestrial datorită creșterii vânzărilor de 70% în țară.
Și probabil că directorii companiilor de lux vor trebui să se bazeze mult pe acele vânzări interne chinezești de ceva timp. Raportul menționează că este puțin probabil ca multe din condițiile de călătorie din întreaga lume să revină la normal înainte de 2022, iar majoritatea călătorilor chinezi se preconizează că vor rămâne prudenți cu privire la plecarea în străinătate.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.