Cererea pentru parfumurile de lux continuă să crească

Vânzările globale ale parfumurilor high-end au început să crească puternic în timpul pandemiei și au continuat așa și pe parcursul anului trecut.

Producătorul de recipiente din sticlă Pochet du Courval SAS face sticle de parfum pentru mărcile de top ale lumii încă dinainte de inventarea telefonului și a trecut prin numeroase oscilații ale preferințelor consumatorilor.

Executivii companiei franceze spun că nu au fost niciodată mai ocupați decât sunt acum, potrivit Business of Fashion.

“Cererea este atât de mare, încât abia îi facem față,” a spus Yves Bouquier, președintele filialei din SUA a Pochet. “Nu am livrat mai multe sticle de parfum decât acum în întreaga noastră existență.”

Compania a livrat anul acesta 270 de milioane de sticle și recipiente de parfum. Acesta este un record pentru compania veche de 400 de ani. Prima sticlă de parfum a fost produsă de Pochet în 1853 pentru Guerlain.

În timp ce vânzările altor produse de lux – mai ales ale celor mai accesibile ca preț sau care sunt la nivelul de intrare în marcă – au încetinit ca urmare a situației economice globale, cererea pentru parfumuri și pentru apă de toaletă – eau de toilette – a rămas robustă.

“Parfumul a fost un fel de revelație,” a spus Nik Modi, analist al piețelor de capital la RBC. “Acest lucru începe să se schimbe.”

Cererea mare pentru parfumuri de lux a dat naștere unei dezbateri printre analiști și executivii companiilor producătoare cu privire la tendința care va urma: creștere în continuare sau estompare?

Se pare că există un segment cu totul nou de consumatori și aceștia sunt cei care susțin creșterea cererii pentru parfumurile de lux în prezent. Pentru parfumuri gustul se educă, întocmai ca pentru vinuri.

Parfumurile au trecut și ele prin creșteri de preț, însă nu acestea sunt cele care arată venituri substanțiale la finalul acestui an. În primele 10 luni ale anului vânzările unitare au fost cu aproape un sfert mai mari decât cele din pre-pandemie, din 2019.

Dintre toate 14 categoriile de produse discreționare parfumurile de lux sunt singurele care continuă să crească.

Cu toate acestea, vânzările de parfumuri de mass-market scad și sunt acum sub cotele la care erau înainte de pandemie, potrivit Business of Fashion (BoF).

Sezonul sărbătorilor de iarnă va continua să țină sus cererea de parfumuri de lux iar cel mai puternic argument pentru aceasta este faptul că oamenii continuă să cumpere produse din ce în ce mai scumpe, potrivit declarației lui Sue Nabi, CEO al Coty Inc., care produce parfumuri pentru mărci cum sunt Gucci, Hugo Boss și Calvin Klein.

Tendința din ultimii ani în rândul consumatorilor este de a utiliza parfumul în mod similar cu produsele de îngrijire a pielii. Această fină schimbare în comportament este perfect exploatată de mărcile de parfumuri de lux, care au creat conceptul de “personal wellness”, eliminând percepția de extravaganță.

În paralel cu acestea, parfumurile pentru casă și produsele adiacente, cum sunt lumânările și difuzoarele, au cerere mare în ultimii ani, tot ca rezultat al schimbării comportamentului consumatorilor, care prin armonia olfactivă de acasă își diferențiază – și emoțional – spațiul de lucru de cel al familiei.

Divizia de parfumuri de casă a Sephora, de exemplu, aproape că s-a dublat în ultimii ani, potrivit BoF.

Și în această categorie – a parfumurilor high-end, personale și de casă – potențialul uriaș este în China. Nabi, CEO-ul Coty, estimează că doar 3% din populația Chinei folosește parfum. Cei mai mari consumatori de parfum sunt cei din Europa de Vest, urmați de cei din SUA și apoi de cei din America Latină, potrivit datelor de la Euromonitor International, o companie de cercetare de piață.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Arabia Saudită construiește o arenă suspendată la o înălțime de 350 de metri

Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.

Ferrari intră în lumea cripto şi AI

Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Louis Vuitton lansează Fantasmagory

Louis Vuitton a prezentat Fantasmagory, cel mai recent parfum din colecția Les Extraits, care marchează o evoluție semnificativă în universul parfumurilor de lux.

hourglass_full 10 day ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Jean Paul Gaultier a lansat Gaultier Divine Elixir

Jean Paul Gaultier vine astăzi cu o creație ce depășește granițele convenționalului, un elixir incandescent care transformă orice femeie într-o zeiță modernă: Gaultier Divine Elixir.

hourglass_full 11 day ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Bottega Veneta lansează a doua colecție de parfumuri

Kering a lansat o nouă colecție de parfumuri pentru brandul italian de modă Bottega Veneta, numită Mezzanotte.

hourglass_full 28 day ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Céline Dion este imaginea campaniei de sărbători Charlotte Tilbury

Céline Dion este starul campaniei pentru sărbători a brandului de cosmetice Charlotte Tilbury.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Balenciaga readuce din arhivă „Le Dix”, un parfum din 1947

Balenciaga se pregătește de noi începuturi – pe 4 octombrie, designerul Pierpaolo Piccioli își va dezvălui colecția de debut în calitate de director de creație al casei de modă franceze.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH