Producătorul de recipiente din sticlă Pochet du Courval SAS face sticle de parfum pentru mărcile de top ale lumii încă dinainte de inventarea telefonului și a trecut prin numeroase oscilații ale preferințelor consumatorilor.
Executivii companiei franceze spun că nu au fost niciodată mai ocupați decât sunt acum, potrivit Business of Fashion.
“Cererea este atât de mare, încât abia îi facem față,” a spus Yves Bouquier, președintele filialei din SUA a Pochet. “Nu am livrat mai multe sticle de parfum decât acum în întreaga noastră existență.”
Compania a livrat anul acesta 270 de milioane de sticle și recipiente de parfum. Acesta este un record pentru compania veche de 400 de ani. Prima sticlă de parfum a fost produsă de Pochet în 1853 pentru Guerlain.
În timp ce vânzările altor produse de lux – mai ales ale celor mai accesibile ca preț sau care sunt la nivelul de intrare în marcă – au încetinit ca urmare a situației economice globale, cererea pentru parfumuri și pentru apă de toaletă – eau de toilette – a rămas robustă.
“Parfumul a fost un fel de revelație,” a spus Nik Modi, analist al piețelor de capital la RBC. “Acest lucru începe să se schimbe.”
Cererea mare pentru parfumuri de lux a dat naștere unei dezbateri printre analiști și executivii companiilor producătoare cu privire la tendința care va urma: creștere în continuare sau estompare?
Se pare că există un segment cu totul nou de consumatori și aceștia sunt cei care susțin creșterea cererii pentru parfumurile de lux în prezent. Pentru parfumuri gustul se educă, întocmai ca pentru vinuri.
Parfumurile au trecut și ele prin creșteri de preț, însă nu acestea sunt cele care arată venituri substanțiale la finalul acestui an. În primele 10 luni ale anului vânzările unitare au fost cu aproape un sfert mai mari decât cele din pre-pandemie, din 2019.
Dintre toate 14 categoriile de produse discreționare parfumurile de lux sunt singurele care continuă să crească.
Cu toate acestea, vânzările de parfumuri de mass-market scad și sunt acum sub cotele la care erau înainte de pandemie, potrivit Business of Fashion (BoF).
Sezonul sărbătorilor de iarnă va continua să țină sus cererea de parfumuri de lux iar cel mai puternic argument pentru aceasta este faptul că oamenii continuă să cumpere produse din ce în ce mai scumpe, potrivit declarației lui Sue Nabi, CEO al Coty Inc., care produce parfumuri pentru mărci cum sunt Gucci, Hugo Boss și Calvin Klein.
Tendința din ultimii ani în rândul consumatorilor este de a utiliza parfumul în mod similar cu produsele de îngrijire a pielii. Această fină schimbare în comportament este perfect exploatată de mărcile de parfumuri de lux, care au creat conceptul de “personal wellness”, eliminând percepția de extravaganță.
În paralel cu acestea, parfumurile pentru casă și produsele adiacente, cum sunt lumânările și difuzoarele, au cerere mare în ultimii ani, tot ca rezultat al schimbării comportamentului consumatorilor, care prin armonia olfactivă de acasă își diferențiază – și emoțional – spațiul de lucru de cel al familiei.
Divizia de parfumuri de casă a Sephora, de exemplu, aproape că s-a dublat în ultimii ani, potrivit BoF.
Și în această categorie – a parfumurilor high-end, personale și de casă – potențialul uriaș este în China. Nabi, CEO-ul Coty, estimează că doar 3% din populația Chinei folosește parfum. Cei mai mari consumatori de parfum sunt cei din Europa de Vest, urmați de cei din SUA și apoi de cei din America Latină, potrivit datelor de la Euromonitor International, o companie de cercetare de piață.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Louis Vuitton a prezentat Fantasmagory, cel mai recent parfum din colecția Les Extraits, care marchează o evoluție semnificativă în universul parfumurilor de lux.
Jean Paul Gaultier vine astăzi cu o creație ce depășește granițele convenționalului, un elixir incandescent care transformă orice femeie într-o zeiță modernă: Gaultier Divine Elixir.
Kering a lansat o nouă colecție de parfumuri pentru brandul italian de modă Bottega Veneta, numită Mezzanotte.
Céline Dion este starul campaniei pentru sărbători a brandului de cosmetice Charlotte Tilbury.
Balenciaga se pregătește de noi începuturi – pe 4 octombrie, designerul Pierpaolo Piccioli își va dezvălui colecția de debut în calitate de director de creație al casei de modă franceze.