Piața pieselor de epocă este de așteptat să crească la 85 de miliarde de dolari (79 de miliarde de euro) până în 2033, potrivit unui nou raport al companiei elvețiene LuxeConsult. Piața secundară este aproximativ jumătate din dimensiunea pieței primare, dar raportul arată că s-a extins într-un ritm mult mai rapid. În 2022, vânzările de ceasuri second hand au crescut cu 20 la sută de la an la an, la 27 de miliarde de dolari (25 de miliarde de euro). Între timp, vânzările de ceasuri noi au crescut cu doar 12%, până la 56 de miliarde de dolari (52 de miliarde de euro).
Potrivit raportului, vânzările pe piața secundară sunt de așteptat să crească cu trei la sută în 2023, apoi să atingă 10 la sută în 2024, înainte de a atinge o medie de 12 la sută rată de creștere anuală compusă din 2025 până în 2033. Aceasta este comparată cu o rată medie de creștere de patru procente în piața primară. După cum subliniază Bloomberg, proiecțiile LuxeConsult sunt mai optimiste decât un raport recent Deloitte care estimează că piața de piese second-hand va crește cu 75%, până la 30 de miliarde de dolari până în 2023.
Deci, de ce colecționarii optează pentru piese second-hand? În esență, cererea de ceasuri de ultimă generație a depășit oferta. Încetinirea producției a dus la cantități limitate în rândul ceasornicarilor de top, iar clienții se confruntă acum cu liste de așteptare lungi, de un an. Drept urmare, din ce în ce mai mulți colecționari se îndreaptă către piața secundară, unde piese pot fi achiziționate mai rapid.
Prețurile ceasurilor second-hand de la Rolex, Patek Philippe și Audemars Piguet au scăzut constant în ultimele luni, dar ritmul de funcționare al acestor piese pe piața secundară este încă cu mult peste comerțul cu amănuntul. „Cei trei mari” domină în mod clar și piața secundară, modelele Patek, AP și Rolex reprezentând 55% din vânzările totale. Rolex și-a lansat chiar și propriul program de ceasuri second-hand certificate.
Furnizorii secundari de ceasuri, cum ar fi Watches of Switzerland, Subdial, Watchfinder, Chrono24 și chiar eBay, vor beneficia foarte mult de pe urma trecerii la produse second-hand. Într-adevăr, comerciantul cu amănuntul de pe piața secundară de lungă durată WatchBox a înregistrat o creștere a vânzărilor la peste 400 de milioane de dolari anul trecut. Casele de licitație respective au observat și ele o schimbare.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.
Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.