Ceasurile de lux second-hand se vor vinde mai mult decât modelele noi în următorul deceniu

Ceasurile second - hand cresc rapid în popularitate. Atât de mult, de fapt, încât experții cred că mulți colecționari ar putea cumpăra în curând mai multe ceasuri vechi decât noi.

Piața pieselor de epocă este de așteptat să crească la 85 de miliarde de dolari (79 de miliarde de euro) până în 2033, potrivit unui nou raport al companiei elvețiene LuxeConsult. Piața secundară este aproximativ jumătate din dimensiunea pieței primare, dar raportul arată că s-a extins într-un ritm mult mai rapid. În 2022, vânzările de ceasuri second hand au crescut cu 20 la sută de la an la an, la 27 de miliarde de dolari (25 de miliarde de euro). Între timp, vânzările de ceasuri noi au crescut cu doar 12%, până la 56 de miliarde de dolari (52 de miliarde de euro).

Potrivit raportului, vânzările pe piața secundară sunt de așteptat să crească cu trei la sută în 2023, apoi să atingă 10 la sută în 2024, înainte de a atinge o medie de 12 la sută rată de creștere anuală compusă din 2025 până în 2033. Aceasta este comparată cu o rată medie de creștere de patru procente în piața primară. După cum subliniază Bloomberg, proiecțiile LuxeConsult sunt mai optimiste decât un raport recent Deloitte care estimează că piața de piese second-hand va crește cu 75%, până la 30 de miliarde de dolari până în 2023.

Deci, de ce colecționarii optează pentru piese second-hand? În esență, cererea de ceasuri de ultimă generație a depășit oferta. Încetinirea producției a dus la cantități limitate în rândul ceasornicarilor de top, iar clienții se confruntă acum cu liste de așteptare lungi, de un an. Drept urmare, din ce în ce mai mulți colecționari se îndreaptă către piața secundară, unde piese pot fi achiziționate mai rapid.

Prețurile ceasurilor second-hand de la Rolex, Patek Philippe și Audemars Piguet au scăzut constant în ultimele luni, dar ritmul de funcționare al acestor piese pe piața secundară este încă cu mult peste comerțul cu amănuntul. „Cei trei mari” domină în mod clar și piața secundară, modelele Patek, AP și Rolex reprezentând 55% din vânzările totale. Rolex și-a lansat chiar și propriul program de ceasuri second-hand certificate.

Furnizorii secundari de ceasuri, cum ar fi Watches of Switzerland, Subdial, Watchfinder, Chrono24 și chiar eBay, vor beneficia foarte mult de pe urma trecerii la produse second-hand. Într-adevăr, comerciantul cu amănuntul de pe piața secundară de lungă durată WatchBox a înregistrat o creștere a vânzărilor la peste 400 de milioane de dolari anul trecut. Casele de licitație respective au observat și ele o schimbare. 




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Primul restaurant Louis Vuitton din S.U.A. a fost deschis în New York

Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.

Cum a pierdut Rocsana Marcu 2,5 milioane de euro din cauza lui Neymar

Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.

Colierul cu diamante al reginei Maria Antoaneta, adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată

Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).

Adelina Pestrițu a făcut turul vilei ultra luxoase în care stă cazată pe perioada vacanței din Arabia Saudită

Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.

Destinația ultra luxoasă și exclusivistă în care Adelina Pestrițu și-a dus soțul de ziua lui

Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.

Andreea Bostănică a recunoscut de unde are are banii și cadourile scumpe

Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.

Tiffany & Co. x Fondation César Homeware lansează o colecție de articole pentru casă

Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

Bottega Veneta dezvăluie prima colecție de bijuterii de lux

Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.

Piața luxului e în declin. Veniturile reduse la toate mărcile

Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.

Masa de biliard Gucci de 110.000 de dolari este locul în care moda se întâlnește cu jocul

Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.

Ariana Grande, vedeta noii campanii de sărbători a Swarovski

Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.

Hermes va majora preţurile după explozia vânzărilor

Acțiunile casei franceze de design de lux Hermes au crescut la un nivel record la 9 februarie 2024, după ce marca, fondată în 1837, și-a depășit rivalii la sfârșitul anului 2023.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 1 year ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 1 year ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 1 year ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 1 year ago format_list_bulleted ECONOMIC