Quiet Luxury este termenul folosit pentru a desemna noul trend caracterizat prin îmbrăcăminte de valoare și calitate extremă, cu o estetică atemporală și produsă de branduri de lux. Folosit în principal în America pentru a descrie un stil de viață real, care se extinde la case, mașini și vacanțe, pentru unii nu este doar o tendință, ci un mod de viață în sine.
Rezultatul lunilor de micro-tendențe precum preppy, minimalism și normcore — împreună cu Barbiecore și balletcore — au adus tendința Quiet Luxury în față. Este o tendință care vine și pleacă și, deși a crescut în urma pandemiei, își are rădăcinile în stilurile industriale americane din secolul al XIX-lea și în Franța din anii 1700.
Post-pandemie, moda s-a concentrat pe prețuirea hainelor care au rezistat testului timpului și au fost văzute ca adevărate investiții. O idee paralelă cu cea de a cumpăra mai puține haine și deci a investi în haine mai rezistente și mai versatile. De-a lungul timpului, a existat estetica minimalistă a anilor 1990, când Donna Karan și Miuccia Prada au făcut la modă îmbrăcămintea practică și o demonstrație de bogăție ascunsă în timpul recesiunii 2008-2009. De-a lungul anilor, campionii acestui stil, care de fapt pare mai degrabă un fenomen, au fost gemenele Olsen cu brandul lor The Row.
Estetica discretă a luxului liniștit a fost exemplificată perfect la intersecția a două momente culturale recente mult discutate: în noul sezon al serialului „Succesiunea”, o geantă tote Burberry vizibil supradimensionată, acoperită cu carouri fără logo și rochia lui Gwyneth Paltrow la tribunal. O altă serie care prezintă trendul Quiet Luxury este „Anatomy Of A Scandal”, unde protagonista Sienna Miller poartă haine casual cu un design minimal, dar cu detalii și țesături foarte exclusive.
În esență, Quiet Luxury are multe dintre semnele distinctive ale „clasicului”: articole de îmbrăcăminte bine concepute, discrete, care nu spun de unde provin, dar transmit o eleganță subestimată, dar incontestabil de înaltă calitate. Este vorba despre asortarea unui palton de la un brand iconic cu blugi largi vintage; poartă mai multe nuanțe de bej în același timp; un ceas scump care iese discret de sub manșeta unui pulover crem. Este vorba de a prioritiza calitatea în detrimentul cantității și de a avea un stil instinctiv și siguranța de a investi în haine care să reziste în timp.
Nașterea, dar mai ales dezvoltarea acestui nou stil de viață a fost posibilă de branduri care au pus bazele modei sobre pentru cei puțini privilegiați. În primul rând The Row, brandul imaginat de gemenele Olsen , profesioniști în domeniul look-urilor de bază, dar cool. Apoi au urmat mulți alții, cum ar fi Jil Sander, Khaite și Bevza. Exemple de mărci Quiet Luxury sunt Loro Piana, Zegna, Ferragamo, Max Mara, Bottega Veneta, Armani și Tod's.
Celebritățile care urmează tendința, pe lângă Gwyneth Paltrow, includ creatoarea de modă Victoria Beckham, actrița Tracee Ellis Ross și modelele Gigi Hadid, Kendall Jenner și Rosie Huntington-Whiteley.
Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.
Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.
Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.
În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week
Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.
Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.