Ce presupune tendința 'Quiet Luxury'

Tendință în modă, fenomen sau truc de marketing? Să analizăm contextul unui cuvânt care a devenit viral și traducerea lui în ceea ce privește cumpărăturile.

Ce este Quiet Luxury?

Quiet Luxury este termenul folosit pentru a desemna noul trend caracterizat prin îmbrăcăminte de valoare și calitate extremă, cu o estetică atemporală și produsă de branduri de lux. Folosit în principal în America pentru a descrie un stil de viață real, care se extinde la case, mașini și vacanțe, pentru unii nu este doar o tendință, ci un mod de viață în sine.

Rezultatul lunilor de micro-tendențe precum preppy, minimalism și normcore — împreună cu Barbiecore și balletcore — au adus tendința Quiet Luxury în față. Este o tendință care vine și pleacă și, deși a crescut în urma pandemiei, își are rădăcinile în stilurile industriale americane din secolul al XIX-lea și în Franța din anii 1700. 

Post-pandemie, moda s-a concentrat pe prețuirea hainelor care au rezistat testului timpului și au fost văzute ca adevărate investiții. O idee paralelă cu cea de a cumpăra mai puține haine și deci a investi în haine mai rezistente și mai versatile. De-a lungul timpului, a existat estetica minimalistă a anilor 1990, când Donna Karan și Miuccia Prada au făcut la modă îmbrăcămintea practică și o demonstrație de bogăție ascunsă în timpul recesiunii 2008-2009. De-a lungul anilor, campionii acestui stil, care de fapt pare mai degrabă un fenomen, au fost gemenele Olsen cu brandul lor The Row.

Estetica discretă a luxului liniștit a fost exemplificată perfect la intersecția a două momente culturale recente mult discutate: în noul sezon al serialului „Succesiunea”, o geantă tote Burberry vizibil supradimensionată, acoperită cu carouri fără logo și rochia lui Gwyneth Paltrow la tribunal. O altă serie care prezintă trendul Quiet Luxury este „Anatomy Of A Scandal”, unde protagonista Sienna Miller poartă haine casual cu un design minimal, dar cu detalii și țesături foarte exclusive.

Atemporalul

În esență, Quiet Luxury are multe dintre semnele distinctive ale „clasicului”: articole de îmbrăcăminte bine concepute, discrete, care nu spun de unde provin, dar transmit o eleganță subestimată, dar incontestabil de înaltă calitate. Este vorba despre asortarea unui palton de la un brand iconic cu blugi largi vintage; poartă mai multe nuanțe de bej în același timp; un ceas scump care iese discret de sub manșeta unui pulover crem. Este vorba de a prioritiza calitatea în detrimentul cantității și de a avea un stil instinctiv și siguranța de a investi în haine care să reziste în timp.

Nașterea, dar mai ales dezvoltarea acestui nou stil de viață a fost posibilă de branduri care au pus bazele modei sobre pentru cei puțini privilegiați. În primul rând The Row, brandul imaginat de gemenele Olsen , profesioniști în domeniul look-urilor de bază, dar cool. Apoi au urmat mulți alții, cum ar fi Jil Sander, Khaite și Bevza. Exemple de mărci Quiet Luxury sunt Loro Piana, Zegna, Ferragamo, Max Mara, Bottega Veneta, Armani și Tod's.

Celebritățile care urmează tendința, pe lângă Gwyneth Paltrow, includ creatoarea de modă Victoria Beckham, actrița Tracee Ellis Ross și modelele Gigi Hadid, Kendall Jenner și Rosie Huntington-Whiteley.





Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Mădălina Ghenea, apariție rafinată la ELLE Style Awards 2025

Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

hourglass_full 10 day ago format_list_bulleted FASHION
The North Face x SKIMS - colaborarea care combină tehnologia montană cu eleganța modernă

Suntem încântați de această colaborare în ediție limitată care combină tehnologia montană cu eleganța modernă — și reinventează articolele esențiale pentru iarnă.

hourglass_full 13 day ago format_list_bulleted FASHION
Moon Boot și Jacquemus și-au unit din nou forțele pentru a crea trei modele exclusive

A doua colaborare dintre Jacquemus și Moon Boot dezvăluie trei modele exclusive în care zăpada devine scenă, iar siluetele, personaje într-un vis la mare altitudine.

hourglass_full 14 day ago format_list_bulleted FASHION
Designerul Dario Vitale părăsește Versace

După doar câteva luni și o singură colecție, directorul de creație Dario Vitale părăsește Versace, lăsând casa de modă în fața unui viitor în redefinire.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
A$AP Rocky, noul ambasador Chanel

Chanel îl anunță oficial pe A$AP Rocky ca ambasador, pecetluind alianța dintre îndrăzneala muzicianului și viziunea contemporană a lui Matthieu Blazy.

hourglass_full 20 day ago format_list_bulleted FASHION
Paul Costelloe, designerul personal al prințesei Diana, a murit la vârsta de 80 de ani

Creatorul de modă irlandez Paul Costelloe, designerul personal al prințesei Diana și o prezență obișnuită a Săptămânii Modei de la Londra timp de patru decenii, a murit la vârsta de 80 de ani, a anunțat familia acestui într-un comunicat dat sâmbătă publicității, potrivit Reuters.

hourglass_full 27 day ago format_list_bulleted FASHION