Ce presupune tendința 'Quiet Luxury'

Tendință în modă, fenomen sau truc de marketing? Să analizăm contextul unui cuvânt care a devenit viral și traducerea lui în ceea ce privește cumpărăturile.

Ce este Quiet Luxury?

Quiet Luxury este termenul folosit pentru a desemna noul trend caracterizat prin îmbrăcăminte de valoare și calitate extremă, cu o estetică atemporală și produsă de branduri de lux. Folosit în principal în America pentru a descrie un stil de viață real, care se extinde la case, mașini și vacanțe, pentru unii nu este doar o tendință, ci un mod de viață în sine.

Rezultatul lunilor de micro-tendențe precum preppy, minimalism și normcore — împreună cu Barbiecore și balletcore — au adus tendința Quiet Luxury în față. Este o tendință care vine și pleacă și, deși a crescut în urma pandemiei, își are rădăcinile în stilurile industriale americane din secolul al XIX-lea și în Franța din anii 1700. 

Post-pandemie, moda s-a concentrat pe prețuirea hainelor care au rezistat testului timpului și au fost văzute ca adevărate investiții. O idee paralelă cu cea de a cumpăra mai puține haine și deci a investi în haine mai rezistente și mai versatile. De-a lungul timpului, a existat estetica minimalistă a anilor 1990, când Donna Karan și Miuccia Prada au făcut la modă îmbrăcămintea practică și o demonstrație de bogăție ascunsă în timpul recesiunii 2008-2009. De-a lungul anilor, campionii acestui stil, care de fapt pare mai degrabă un fenomen, au fost gemenele Olsen cu brandul lor The Row.

Estetica discretă a luxului liniștit a fost exemplificată perfect la intersecția a două momente culturale recente mult discutate: în noul sezon al serialului „Succesiunea”, o geantă tote Burberry vizibil supradimensionată, acoperită cu carouri fără logo și rochia lui Gwyneth Paltrow la tribunal. O altă serie care prezintă trendul Quiet Luxury este „Anatomy Of A Scandal”, unde protagonista Sienna Miller poartă haine casual cu un design minimal, dar cu detalii și țesături foarte exclusive.

Atemporalul

În esență, Quiet Luxury are multe dintre semnele distinctive ale „clasicului”: articole de îmbrăcăminte bine concepute, discrete, care nu spun de unde provin, dar transmit o eleganță subestimată, dar incontestabil de înaltă calitate. Este vorba despre asortarea unui palton de la un brand iconic cu blugi largi vintage; poartă mai multe nuanțe de bej în același timp; un ceas scump care iese discret de sub manșeta unui pulover crem. Este vorba de a prioritiza calitatea în detrimentul cantității și de a avea un stil instinctiv și siguranța de a investi în haine care să reziste în timp.

Nașterea, dar mai ales dezvoltarea acestui nou stil de viață a fost posibilă de branduri care au pus bazele modei sobre pentru cei puțini privilegiați. În primul rând The Row, brandul imaginat de gemenele Olsen , profesioniști în domeniul look-urilor de bază, dar cool. Apoi au urmat mulți alții, cum ar fi Jil Sander, Khaite și Bevza. Exemple de mărci Quiet Luxury sunt Loro Piana, Zegna, Ferragamo, Max Mara, Bottega Veneta, Armani și Tod's.

Celebritățile care urmează tendința, pe lângă Gwyneth Paltrow, includ creatoarea de modă Victoria Beckham, actrița Tracee Ellis Ross și modelele Gigi Hadid, Kendall Jenner și Rosie Huntington-Whiteley.





Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Pictură de Gustav Klimt redescoperită după un secol, adjudecată pentru 30 de milioane de euro

Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.

Ce a determinat-o pe Adela Popescu să renunțe definitiv la televiziune

Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rihanna, protagonista unui pictorial incendiar pentru brandul ei de lenjerie intimă

Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.

hourglass_full 28 day ago format_list_bulleted FASHION
Alessandro Michele este noul director de creație al casei Valentino

Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION