Coreenii spun deseori despre cineva că are nunchi „rapid” iar nunchi se traduce pin capacitatea de a procesa rapid schimbarea informațiilor sociale.
Ați dorit vreodată să puteți să citiți gândurile cuiva? Sau să pari fără niciun efort foarte popular la petreceri, norocos (norocoasă) în dragoste și cu success enorm la locul de muncă? Atunci poate ar trebui să te gândești serios la nunchi - un concept tradițional coreean de conștientizare situațională și subiectul principal al unui nou concept de viață coreeano - american descries într-o carte - Noua putere a Nunchiului: Secretul coreean al fericirii și succesului. Potrivit autoarei cărții - Hong, nunchi este „arta de a înțelege ce gândesc și simt oamenii” - o calitate deținută de cei care sunt sensibili la dinamica din cadrul unui grup. Coreenii își cultivă nunchi de la o vârstă fragedă. „Copiii din Coreea știu cuvântul de la vârsta de trei ani”, spune ea. „De obicei, îl înveți cu exemple negativ; Dacă toată lumea stă în partea dreaptă a unei scări rulante și un copil se culcă în stânga, părintele va spune „De ce nu ai nunchi?” Este vorba, în parte, de a nu fi nepoliticos, dar se traduce partial și prin „De ce nu ești conectat la mediul tău?"
Cuvântul „nunchi” în sine se traduce aproximativ în „estimare din ochi”, un fel de dimensionare, nu a indivizilor, ci a contextului și atmosferei generale a unei situații. Se aplică la aproape orice cadru social în care se poate afla individul, de la o nuntă sau o petrecere la un interviu pentru un loc de muncă. Fizic, nunchi presupune a observa cine,, în ce context vorbește, cine ascultă, cine întrerupe, cine își cere scuze, cine își dă ochii peste cap. De acolo, se pot face evaluări potențial utile despre natura relațiilor și ierarhiile din cadrul unui grup, starea de spirit generală și modul de comportare în consecință.
Viteza de adaptare socială este foarte importantă și de aceea coreenii nu spun că cineva are nunchi „buni”, ci „rapid”. Persoanele cu nunchi rapid reușesc instantaneu să citească oamenii dintr-o încăpere, deci șansele lor de succes în orice mediu social sunt mari – reușesc mult mai ușor să se integreze și să facă conexiuni și sunt mai puțin predispuse să ajungă la fel de nepricepute sau incompetente la locul de muncă. „La un nivel foarte primar, oamenii vor fi mai fericiți să fie în preajma ta dacă ai nunchi rapid”, spune Hong, „și din punct de vedere machiavellic, poți negocia mai bine” rămânând liniștit, ascultând cu atenție și adunând informații de la alții înainte de a vorbi. În cartea sa, Hong arată, de asemenea, că nunchi-ul nu numai că ajută indivizii, dar a ajutat la dezvoltarea rapidă a Coreei de la una dintre cele mai sărace națiuni ale lumii la o țară cu venituri mari, puternică din punct de vedere cultural.
„În vest însă, autonomia și individualismul sunt accentuate, iar nunchi este exact contrariul”, mai spune ea.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Producătorul de mașini de lux Rolls-Royce sărbătorește cea de-a 100-a aniversare a modelului său de top, Phantom.
Cu plecare pe 4 mai 2026, legendarul tren va călători de la Paris la Pompei și mai departe la Ravello.
Montblanc a fost mult timp sinonim cu instrumente de scris frumos lucrate și perfect proiectate. De la apariția stiloului Meisterstück în 1924, casa germană și-a construit reputația transformând instrumentele de zi cu zi în simboluri ale rafinamentului și statutului.
Aitana Bonmatí și Ousmane Dembélé au primit premiile Balonul de Aur purtând cufere Louis Vuitton Trophy Trunks, în timp ce Clara Mateo a întruchipat eleganța franceză la ceremonie.
DKNY TOAMNĂ 2025 – LANSAREA CAMPANIEI DE TOAMNĂ 2025 CU HAILEY BIEBER, ICON GLOBAL AL STILULUI
Ferrari a dezvăluit oficial noul 849 Testarossa. Acesta este succesorul vechiului SF90 Stradale și este a patra mașină a mărcii italiene care poartă celebrul nume Testarossa.